مجله خوراکی ها طب سنتی بیماری ها و درمان
فواید رب به

فواید رب به

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 18 آذر 1401 magfood.ir/1j
فهرست مطالب

به ( Quince) یک میوه ی زمستانی پر خاصیت است . راه های زیادی جهت بهره مندی از خواص این میوه ی پر خاصیت وجود دارد . یک راه تهیه ی رب به می باشد. در این مقاله به بررسی خواص رب به و نحوه ی تهیه ی آن می پردازیم .

خود میوهی به مفرح ، ارام بخش ، سرشار‌ از انتی اکسیدان ، نشاط اور ، خواب اور ، ضد افسردگی ، ضد پیری و مفید برای سیستم گوارش و ... است .قطعا وقتی از چنین میوه ی پرخاصیتی رب تهیه می شود آن رب هم خواص فراوانی خواهد داشت . بهتر است برای تهیه ی رب به از به شیرین استفاده شود تا نزاج آن بسمت گرم و خشکی باشد .

خواص رب به :

زمانی که آب به جوشانده شود و ثلث اب ان بخار شود انچه باقی بماند رب به است . 

رب به باعث کاهش  و دفع سوء مزاج بلغم می شود :

زمانی که بلغم نابجا در بدن افزایش میدا کند عوارضی چون استخوان درد ، ترش کردن ، عدم هضم و جذب مناسب و کافی ، کم حافظه شدن ، احساس سستی و رخوت و ‌‌... بروز خواهد کرد .

درمان سردرد های مشارکتی با معده :

زمانی که بلغم به معده حاکم شود بخارات نابجایی از معده متصاعد می شود که گاه و بیگاه باعث بروز سردرد می شود که بعد از مصرف غذاهای سرد این حالت بیشتر دیده می شود . چنین سردردی را سردرد همراه با علائم گوارشی گویند که مصرف رب به یک درمان اساسی برای ان است .

بهبود تهوع بارداری :

یکی از ویارهای شایع در دوران بارداری حالت تهوع است ، این حالت بویژه در ما های اول بارداری شدت بیشتری دارد ‌. از انجایی که تغذیه ی مناسب در این ماه ها باعث رشد مناسب سیستن عصبی جنین می شود هر عامل تغذیه ای که باعث کاهش تهوع شود کمک کننده است . رب به یک ماده ی خوراکی موثر برای رفع تهوع بارداری است .

شادی و تساط اور است :

رب به مانند خود به مفرح است و باعث تقویت قلب و سیستم عصبی می شود . حهت ایجاد حالت نشاط و شادابی ، جلوگیری از افسردگی و بهبود عملکرد مغز و قلب رب به توصیه می شود .

هفته های اول بارداری در تشکیل طناب نخاعی و قلب جنین بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند .‌مصرف به در این بازه ی زمانی باعث تشکیل مناسب و کارامد این دو عضو می شود .

رفع مشکلات هضمی :

افرادی که سیستم هضم و جذب ضعیفی دارند ، دچار ترش کردن و نفخ بعد از غذا می شوند ، مصرف رب به بعد از هر وعده ی غذایی و مداومت به استفاده از آن برای درمان شان مفید و سودمند است .

تقویت حرارت غریزی و جلوگیری از تولید خلط و مواد زائد در بدن .

زمان مصرف :

 بهتر است رب به یک قاشق مرباخوری بعد از غذا مصرف شود تا لینت هم ایجاد کند . مصرف رب به قبل از غذا یبوست زا است .

روش تهیه ی رب به :

جهت تهیه دو راه وجود دارد :

۱ ‌. مقداری به را ( حدود ۲ کیلو ) رنده کنید و بعد با مقدار کمی گلاب و اب بگذارید پخته شود و دائما هم بزنید تا یک دست و یکنواخت شود . جهت جلوگیری از خراب شدن مقداری عسل هم به آن بیفزائید . بعد از قوام آمدن و خنک شدن در یخچال نگه داری کنید .

۲ . اب به را بگیرید ( البته به بهتر است شیرین باشد تا طبع آن به سمت گرمی باشد ) . بعد  روی حرارت قرار دهید صبر کنید ثلث آب آن بماند گلاب و عسل هم اخر سر به آن اضافه کنید . بعد از خنک شدن در یخچال نگهداری کنید .

 

 

برچسب ها: خواص, رب, به, رب به
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.