مجله خوراکی ها طب سنتی دمنوش ها
فواید دمنوش به

فواید دمنوش به

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 16 مهر 1401 magfood.ir/V
فهرست مطالب

استفاده از دمنوش در ساعات مختلف روز برای خیلی از افراد دلپذیر است . برای داشتن انرژی کافی و شاداب و پر نشاط بودن . یکی از این دمنوش ها که در فصل پائیز طرف داران فراوان دارد ، دمنوش به است . این میوه ی خوش بو و پر خاصیت در فصل پائیز به بازار می آید . اما چه خواصی می توان از نوشیدن این دمنوش انتظار داشت ؟

- به از خانواده ی رز ها است و بسیار معطر است . بوئیدن آن مفرح و نشاط اور است .بنابراین یکی از خواص دمنوش به نشاط و شادی اوری است و از آنجا که در فصل پائیز افسردگی شایع می شود  ، افرادی که تمایل به شادابی و حس خوب دارند نوشیدن این دمنوش بدای شان بسیار سودمند است البته اگر قبل از نوشیدن از بوئیدن ان غافل نباشند .

- از جانب دیگر میوه به سرشار از انواع ویتامین B می باشد . و این گروه ویتامین در سوخت وساز مواد در بدن و تولید انرژی و عملکرد مناسب سیستم عصبی نقش ویژه دارند . بنابراین این دمنوش به متعادل شدن متابولیسم و کاهش وزن کمک می کند . همچنین برای رفع افسردگی  و داشتن شاد و نشاط از این دیدگاه هم مفید و کارا است .

- میزان ویتامین C میوه به قابل توجه است  و از آنجایی که ویتامین نقش های فراوانی دارد پس نوشیدن این دمنوش خاصیت ضد سرطانی ، افزایش ایمنی و تقویت سیستم ایمنی بدن  و کمک به سلامت پوست دارد . و نوشیدن آن در فصل پائیز از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می کند . پوست را شاداب می کند و ..‌‌.

- به جهت برطرف کردن تهوع دوران بارداری  و جهت زیبایی جنین سفارش شده است که در دوران بارداری مادر مصرف نماید . مصرف یو با دو فنجان از این دمنوش می تواند کمک کننده باشد ‌.

- به بعلت داشتن فیبری به نام موسیلاژ و خاصیت مفرح بودن گزینه ی مناسبی برای افرادی است که از انواع ناراحتی های گوارشی بویژه مشکلات معده ای رنج می برند  ، گزینه ی مناسبی است .

- افرادی که دچار اسپاسم های روده ای و معده ای هستند  ، مصرف این دمنوش را جدی بگیرند . زیرا بعلت داشتن پتاسیم بالا ، خاصیت ضد اسپاسمی و شل کنندگی عضلات دارد .

 توجه :

افرادی که یبوست دارند این دمنوش را همراه با مقداری گلسرخ ملین دم نمایند و میل کنند .

طرز تهیه :

جهت تهیه ی این دمنوش ابتدا به را رنده کرده و اجازه دهید به حالت خشک ولی نه شکننده در آید . سپس برای خشک شدن کامل و بهتر رنگ دادن کمی آن را تفت دهید البته بدون روغن . بعد از خشک شدن اجازه دهید خنک شود و بعد در ظرف در بسته ای نگه دارید .برای هر لیوان دمنوش ، یک قاشق مرباخوری از به خشک شده کفایت می کند .

برچسب ها: دمنوش به, به, درمان, طب سنتی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.