مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی فسایی

طرز تهیه شیرینی فسایی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 07 اردیبهشت 1403 magfood.ir/6d
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 450 گرم
روغن صاف 200 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
زعفران دم کرده 1 قاشق چای خوری
پودر شکر 210 گرم
پودر هل 1 قاشق چای خوری
کنجد به مقدار لازم
- برای تزئین در صورت تمایل به کار میرود.

وقتی نوبت به کیک و شیرینی ها می‌رسد، سعی کنیم از کیک و شیرینی ها ی مورد علاقه استفاده نکنیم و شیرینی های مختلف را "امتحان" کنیم.... اما قطعاً یک نقطه ی بی نظیر برای امتحان شیرینی ها داریم. دستور العمل های شگفت انگیز برای تست بسیاری از آنها وجود دارد، و زندگی بسیار کوتاه است که سعی نکنید همه آنها را درست کنید. به علاوه، اساساً یک شیرینی خارق العاده برای همه افراد وجود دارد، و وقتی متوجه می‌شوید که شیرینی مورد علاقه یک فرد چیست، بسیار سرگرم‌کننده و منحصر بفرد است. بنابراین چه یک آشپز سنت گرا باشید یا دوست داشته باشید خمیر شیرینی ها را با هم مخلوط کنید یا حتی یک نانوای چیره دست یا مبتدی در آشپزخانه هستید، ما دستور العمل هایی برای شما داریم. از روز تولد گرفته تا فروش شیرینی، هدیه کردن شیرینی های تعطیلات، یا فقط چیزی شیرین برای لذت بردن در خانه، میتوانید از این دستور پخت شیرینی ساده الهام بگیرید.

وقتی صحبت از شیرینی ها می شود، دستور العمل های کلاسیکی وجود دارد که همه آنها را می شناسند. ما درباره شیرینی نارگیلی، شیرینی سابله بادامی، شکری، نخودچی خانگی، گلوله های برفی صحبت می کنیم. ما گزینه های زیادی برای کسانی که در اینجا هستند داریم. ما می دانیم که کدام مورد علاقه ماست مثل "شیرینی شکری یا  بیسکوئیت شکری"، اما شما باید خودتان شیرینی و کیک مورد علاقه خود را پیدا کنید. این بخش مورد علاقه ما در مورد پخت و آزمایش دستور العمل های مختلف و رسپی های متفاوت و توجه بر روی آنهایی است که دوباره آنها را درست می کنید.

شاید به دنبال شیرینی کلاسیک باشید، مانند شیرینی اسلایس مغز بادام ما یا شیرینی‌های شکری یا دوست دارید به جای چیپس های شکلاتی، چیز دیگری را در کلوچه هایتان پر کنید، مانند گردو در گلوله های برفی یا شیرینی نازک یا شیرینی فندقی با روکش شکلات را با چیز های دیگری تست کنید. شاید همه شما به کیک و شیرینی های سنتی علاقه داشته باشید و دوست داشته باشید شیرینی هایی مخصوص برای خود (یا شخصی که دوستش دارید) درست کنید، که هیچ راهی بهتر برای تحت تاثیر قرار دادن کسی با ساختن غذاهایی که از دوران کودکی با ما به یادگار مانده است، وجود ندارد. برای بسیاری از ما، این به معنای شیرینی های ساده بدون پخت است، بنابراین تعدادی از آن‌ها را نیز در سایت مگ فود قرار داده‌ایم. برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

طرز تهیه

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و هل سائیده شده را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، روغن و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.حالا، آرد و هل سائیده شده را به آن بیفزائید و سپس خمیر را دو بار از چرخ گوشت رد کنید.

5.بعد از عبور خمیر از چرخ گوشت، در ادامه خمیر را روی یک تخته کمی آرد پاشی شده یا سطح کار دیگری و با وردنه ای که خوب آردپاشی شده، قرار دهید. یا حتی میتوانید بعد از آن خمیر را بین دو کاغذ روغنی و ضخامت ۴ تا ۵ میلی‌متر پهن کرده و با قالب دلخواه  شیرینی ها را قالب بزنید.

6.در همین حین فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

7.شیرینی های قالب زده شده را در سینی آماده شده را بچنید.

8..حالا کاسه مناسبی انتخاب کرده و در آن زعفران دم کرده، زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و با همزن بزنید تا لختی تخم مرغ از بین برود. بعد از آن برای رومال خمیر شیرینی فسایی استفاده نمائید.

9.روی خمیر شیرینی شانه بکشید و یا در صورت تمایل با چنگال خط بیندازید و کمی کنجد بو داده شده روی آنها بریزید.

10.زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

11.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 10دقیقه پخته شوند.(اگر روی شیرینی ها کاملا طلایی نشدند، گریل فر را روشن کنید، تا طلایی شوند.)

12.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

نکات دستور غذا

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیک و شیرینی هاتون رو جدا کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها اگر قالب ندارید، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

- فاصله بین شیرینی ها حتما زیاد باشد چون شیرینی ها کمی پهن میشود و به هم میچسبد حتما به این مورد دقت کنید.

- اگر دوست ندارید شیرینی ها تون بزرگ باشند حتما از کاتر باریک استفاده کنید چون موقع پخت شیرینی ها کمی هم پهن تر میشود.

برشته کردن کنجد

- برای اینکه به کنجد ها طعم خوشمزه تری در شیرینی بدهیم، بهتر است کنجد ها را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا نسوزد و برشته معطر شوند.
- یا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یا کنجد را روی یک ظرف شیشه ای ضد حرارت قرار دهید. بعد آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید تا برشته و معطر شوند.
- بعد آنها را روی یک کاسه یا بشقاب سرد خنک کنید. سپس از آنها برای تزئین روی شیرینی حس کنید.

ابزار لازم برای تهیه شیرینی 

کاتر شیرینی:  لطفا توجه داشته باشید که زمان پخت بسته به اندازه کاترهای شیرینی که استفاده می کنید متفاوت است. بنابراین لطفا زمان پخت را بر اساس آن تنظیم کنید. می‌توانید از کاتر کوکی مورد علاقه خود برای این دستور استفاده کنید.

وردنه:   برای باز کردن خمیر شیرینی بدون گلوتن  به یک وردنه نیاز دارید . اما، شما همیشه می توانید از یک بطری تمیز (مانند یک بطری آب معدنی) در پهن کردن استفاده کنید.

کفگیر:  من عاشق استفاده از کفگیر برای انتقال خمیر شیرینی شکری پخته نشده از پیشخوان به سینی پخت هستم.

نحوه نگهداری:

- پس از خنک شدن کامل آنها را به مدت یک هفته در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.
- همچنین می توان آنها را تا یک ماه منجمد نگه داشت. فقط چند ساعت قبل از سرو در دمای اتاق نگهدارید تا گرم شوند.

 

برچسب ها: شیرینی خشک, شیرینی فسایی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.