مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ

طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 19 آذر 1402 magfood.ir/6T
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
رنگ خوراکی 3 الی 4 قطره
سفیده تخم مرغ 5 عدد
وانیل به مقدار لازم
- کمی
پودر شکر 400 گرم
کرم تارتار یک دوم قاشق چای خوری

من امروز دستور دیگری برای سینی شیرینی تعطیلات شما دارم - شیرینی مرنگ کلاسیک!

اگر به دنبال یک دسر آسان و بدون گلوتن هستید، این دستور مرنگ بدون آرد همان چیزی است که نیاز دارید! یک دستور کلاسیک برای شیرینی مرنگ! این مرنگ های کوچک فقط به 5 ماده نیاز دارند و با کمتر از 25 کالری یک پاپ به راحتی سبک ترین دستور غذا در وبلاگ من هستند! این تکنیک کمی تمرین و مدت زیادی در فر نیاز دارد، اما من شما را از طریق مراحل دستور پخت راهنمایی می کنم تا بتوانید مرنگ های عالی خود را درست کنید! حتی آب و هوا نیز می تواند روی آنها تأثیر بگذارد. زمستان زمان بسیار خوبی برای امتحان کردن آنها است، زیرا احتمال اینکه در این زمان از سال روز بسیار مرطوبی داشته باشید بسیار کمتر است، و رطوبت یکی از بزرگترین دشمن شیرینی های مرنگی است.

من این دستور غذا را بارها و بارها در چند ماه گذشته درست کرده ام تا مطمئن شوم که تمام نکات مربوط به درست کردن کوکی های مرنگ عالی را درک کرده ام و در نهایت آماده هستم تا آنچه را که یاد گرفته ام با شما به اشتراک بگذارم. که شما نیز می توانید این کوکی های مرنگ کوچک اعتیاد آور را درست کنید.
هر زمان که سفیده تخم مرغ باقی مانده باشد، تقریباً بلافاصله شیرینی مرنگ وانیلی درست می کنم. این ساده ترین دستور پخت شیرینی است که من می شناسم، فقط با مواد کمی، و نتیجه همیشه خوشمزه و زیباست.این شیرینی های مرنگ وانیلی را می توان از قبل درست کرد و در کیسه ای در بسته فریزر نگهداری کرد. به خودی خود خوشمزه است اما می توانید از این مرنگ های وانیلی برای تزیین کیک و دسر سریع و آسان نیز استفاده کنید.

شیرینی مرنگ چیست؟

این ابرهای نرم شیرین که به نام کوکی‌های مرنگ فرانسوی نیز شناخته می‌شوند، طعمی شبیه کارامل دارند. آنها از سفیده تخم مرغ با خامه تارتار و شکر بسیار ریز با کمی آب لیمو درصورت تمایل برای طعم بهتر درست می شوند.
مرنگ را سپس به صورت گردی های به اندازه لقمه روی یک سینی فر قرار می دهیم و در دمای پایین می پزیم تا خشک و ترد شود، اما قهوه ای نشود. مرنگ ایتالیایی نیز از همین خانواده است، اما فراست آن نرم است که با شربت شکر داغ هم زده شده تا شیرینی مرنگ  ایتالیایی پخته شود.
بنابراین اگر مقدار کمی سفیده تخم مرغ باقی مانده این مرنگ های وانیلی قطعاً ضروری هستند. آنها فقط در حد چند دقیقه آماده میشوند و در عین سادگی خوشمزه هستند و حتی بچه ها آنها را دوست دارند! اگر هرگز نخورده‌اید، مرنگ‌ها شیرینی‌های سبک و مطبوع با فضای داخلی ترد هستند. من امروز یک دستور مرنگ کلاسیک وانیلی را به اشتراک می گذارم (با نکاتی در مورد نحوه اضافه کردن طعم های مختلف خود!).

طرز تهیه

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

3.برای تهیه مرنگ سفیده‌های تخم مرغ را در ظرف گودی بریزید و با همزن برقی چند دقیقه با سرعت کم هم بزنید تا مخلوط کف کند.

4.سرعت را به بالا افزایش دهید.

5.کرم تار تار را بیفزایید و مجدداً هم بزنید.

6.پودر شکر را به تدریج اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا سفیده کاملاً سفید و ابری شود.آنقدر هم بزنید تا مخلوط غلیظ، براق و حجم آن زیاد شود. مخلوط باید پیک های سفت داشته باشد و شکر باید کاملا حل شود (می توانید این کار را با زدن مقدار کمی از مخلوط بین انگشتان خود امتحان کنید).

7.عصاره وانیل و هر عصاره دیگری را که دوست دارید استفاده کنید مخلوط کنید. اگر از رنگ خوراکی استفاده می کنید، رنگ خوراکی را نیز در این مرحله اضافه کنید و مخلوط کنید.

8. سپس مواد را داخل کیسه با سر ماسوره شکوفه بریزید.

9.کف سینی فر آماده شده را شیرینی مرنگ به صورت شکوفه فرم دهید. شیرینی های مرنگ می‌توانند بسیار نزدیک به هم باشند، زیرا پخش نمی‌شوند، و شما می‌خواهید همه شیرینی ها را همزمان بپزید، پس مطمئن شوید که فضای کافی در اختیار دارید.

10.زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

11.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 20 دقیقه پخته شوند.

نکته 1) هنگام پخت درب فر را باز بگذارید.

نکته 2) شیرینی مرنگ باید ترد باشد و می توان آن را در ظرف دربسته نگهداری کرد. از گرما و رطوبت دور نگه دارید زیرا می تواند مرنگ های شما را نرم کند.
 

نکاتی برای کوکی های مرنگ خوشمزه

- دقت کنید کاسه و همزن که برای زدن مرنگ خود استفاده می کنید  کاملاً فاقد چربی و رطوبت باشد. هر گونه رطوبت می تواند مرنگ شما را خراب کند.اگر حتی کمی چربی یا رطوبت در کاسه شما وجود داشته باشد، ممکن است سفیده تخم مرغ شما به درستی هم نزند. اگر حتی کمی زرده تخم مرغ با سفیده تخم مرغ مخلوط شده باشد، همین اتفاق می افتد.

- هنگام جدا کردن سفیده ها، تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید. حتی کمی زرده هم می تواند مرنگ شما را خراب کند، بنابراین هر تخم مرغ را قبل از اضافه کردن آن به ظرفی که خمیر مرنگ را در آن مخلوط می کنید، در یک کاسه کوچک بشکنید.

- شکر را به تدریج و هر بار یک قاشق غذاخوری اضافه کنید و قبل از اضافه کردن شکر فرصت دهید تا حل شود.

- می‌توانید با برداشتن مقداری از خمیر و زدن آن به انگشتان‌تان، آزمایش کنید که شکر کاملاً جذب خمیر شده است.

- تا زمانی که به شیرینی مرنگ سفت و محکم نرسیدید متوقف نشوید. تلاش برای رسیدن به شیرینی مرنگ سفت حداقل چند دقیقه طول می کشد، اما ادامه دهید. حجم آن افزایش می یابد و براق می شود - این همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید! 

- پس از رسیدن خمیر به شیرینی مرنگ سفت، متوقف شوید و زیاد آن را مخلوط کنید! در این مرحله می توانید عصاره خود و هر رنگ خوراکی را هم بزنید، اما آن را بیش از حد مخلوط نکنید، زیرا زدن بیش از حد خمیر به همان اندازه مضر است که به اندازه کافی خمیر مخلوط نشده باشد.

- اگر متوجه شدید که مرنگ‌هایتان بعد از اتمام پخت نرم شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دیگر در فر با دمای ۲۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید (به آن‌ها نگاه کنید، اگر دور لبه‌ها شروع به قهوه‌ای شدن طلایی کردند، خاموش کنید. فوراً حرارت دهید) و سپس بگذارید یک ساعت دیگر دربیرون فر خنک شوند.

افزودن رنگ و طعم دهنده های دیگر

- هنگامی که مرنگ درست کردید، راحت با طعم ها و رنگ های مختلف بازی کنید - من این مرنگ را با اضافه کردن ¼ قاشق چای خوری عصاره نعناع درست کردم، و شیرینی های مرنگ پخته و خنک شده را در شکلات تلخ و تکه های نعناع له شده فرو کنید!

لذت ببرید!

.می‌توانید عصاره‌های مختلفی را جایگزین کنید، اگر طعم متفاوتی به آن اضافه می‌کنید. من معمولاً دوست دارم وانیل را همچنان ثابت نگه دارم، سپس ¼ تا 1/2 قاشق چای‌خوری از عصاره انتخابی را اضافه کنید. مراقب باشید برخی از عصاره ها (مانند نعناع) بسیار قوی هستند و نمی خواهد زیاد استفاده کنید!
 

 

 

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی پفکی مرنگ
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.