مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی اسلایس مغز بادام

طرز تهیه شیرینی اسلایس مغز بادام

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 19 فروردین 1403 magfood.ir/6b
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 400 گرم
خامه یک دوم پیمانه
- در تهیه مواد مواد رویه به کار میرود.
خلال بادام 550 گرم
- در تهیه مواد رویه به کار میرود.
زرده تخم مرغ 2 عدد
زعفران دم کرده 1 قاشق سوپ خوری
شکر قهوه ای 150 گرم
- در تهیه مواد مواد رویه به کار میرود.
عسل 500 گرم
- در تهیه مواد مواد رویه به کار میرود.
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر 160 گرم
کره 430 گرم
- 180 گرم کره برای تهیه مواد رویه و مابقی 250 گرم برای مواد شیرینی به کار میرود.

چند روز تا عید فطر باقی مانده است، اگر هنوز به دنبال شیرینی های خوب برای پختن در یک سینی برای تعطیلات هستید، از شما می خواهم که این شیرینی های اسلایسی بادام را امتحان کنید. 

پخت شیرینی ها به وضوح یکی از بهترین گزینه ها برای این عید بزرگ محسوب می شود. به خصوص که می توانید این خمیر را از هفته ها قبل آماده کنید و در صورت نیاز آنها را برش بزنید و بپزید. منظورم این است که اگر روزی که دستور غذا منتشر می‌شود، برای آن خیلی دیر است... اما برای برنامه‌ریزی برای تعطیلات آینده هیچ‌وقت دیر نیست. ناگفته نماند، اینها در تمام طول سال عالی خواهند بود.
باید به شما نوید این را بدهم، که آنها می توانند شیرینی مورد علاقه جدید شما شوند.

شیرینی اسلایسی بادامی چیست؟

شیرینی‌های اسلایسی بادامی نوعی کوکی هستند که به شکل کنده‌ای در می‌آیند که حتی می‌توانید آنها را به صورت گرد برش داده و روی سینی پخت قرار دهید، برخلاف «سایر کوکی‌ها» که به شکل دستی هستند و قبل از آن به صورت تپه‌های کوچک روی سینی پخت می‌ریزند. 

حالا دلایلی که من عاشق شیرینی های  اسلایسی بادامی هستم:
آنها به راحتی در یک کاسه مخلوط می شوند!
تنها کاری که انجام میدهید این است که شما آنها را برش می دهید و به راحتی می پزند! تنها چیزی که در مورد بیرون آوردن یک رول خمیر شیرینی از یخچال وجود دارد، این است که بدانید فقط آنها را برش داده و بپزید.
آنها یادآور چیزکیک خوشمزه هستند. بله، خامه ای که در مواد رویه وجود دارد کمی غلیظ است و بافت لطیف و دوست داشتنی را ایجاد می کند و طعم بینظیری به شیرینی اسلایسی شما میدهد. وقتی در خلال بادام غلتانده می شوند تردی خوبی به کل شیرینی نرم و شکننده شما می دهد.
آنها پاسخ خوبی برای  همه آرزوهای عاشقان کوکی هستند.❤️شیرینی های شکری کره ای آب شده در دهان با مواد تزئین شده با خلال بادام عطر دلنشینی را دارد.

چگونه کوکی های پنیر خامه ای بادام را از ابتدا درست کنیم؟

کوکی ها به راحتی با همزن برقی مخلوط می شوند. همانطور که در بالا ذکر کردم، آنها به راحتی در یک کاسه پخته میشوند. وقتی خمیر جمع شد، خیلی نرم و لطیف می‌شود و به شکل تکه ای در نمی‌آید. بنابراین، آن را از وسط تقسیم کنید، هر تکه را در پلاستیک بپیچید و بگذارید خنک شود تا کمی سفت شود. سپس خمیر را به دو تکه به قطر حدود 2  سانتیمتر در می آورید. کوکی های بادامی را برش دهید، بپزید و تزئین کنید. 

آیا برای گزینه های بیشتر آماده اید؟

وقتی نوبت به تزئین این کوکی های فوق العاده می رسد، چند گزینه دارید.
هنگامی که  شیرینی های خود را شکل دادید، کافی است مقداری پلاستیک پهن کنید و هر تکه را در بادام های خلال شده بغلتانید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. برش ها را به آرامی فشار دهید تا به چسبیدن آنها کمک کنید. آنها را در پلاستیک بپیچید و حداقل دو ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که اعضای خانواده من بادام دوست ندارند، آیا می توانیم چیز دیگری استفاده کنیم؟

پاسخ: مطمئناً، می توانید به جای آن از گردو/ گردوی خرد شده/ فندق/ پسته استفاده کنید... آیا عاشق این شیرینی ها نیستید؟ استفاده از هر نوع مغزیجات طعم متفاوتی را به شما میدهد.

شما می‌توانید این شیرینی های اسلایسی بادامی را برای ولنتاین و کریسمس به صورت قرمز و صورتی... یا قرمز، سفید و آبی برش دهید و بپزید. که تنها کاری که نیاز است انجام دهید استفاده از رنگ خوراکی دلخواهتان است. 

در ضمن های شیرینی ها را می توان تا 2 هفته قبل تهیه کرد. کوکی ها را می توان 1 هفته زودتر پخت و در ظرف دربسته در دمای اتاق یا تا 1 ماه در فریزر نگهداری کرد. برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.در ادامه، زرده های تخم مرغ ، زعفران و وانیل را به آن افزوده و مجددا با همزن برقی هم بزنید.

5.پس از دورگیری کردن ظرف، آرد الک شده را نیز افزوده و فقط مخلوط کنید تا خمیر لطیف و نرمی بدست آید.

6.حالا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا در پلاستیک فریزر، به مدت نیم ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

7.در همین حین استراحت، فر را با دمای 300 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی ۳۰ در ۴۰ را کاغذ روغنی انداخته، با روغن و آرد گندم چرب کنید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

8. سپس خمیر را در سینی پهن کرده و با وردنه کوچک پرس کنید، بعد سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ۳۰۰ درجه فارنهایت اجازه دهید پخته شود.

طرز تهیه مواد رویه

1.برای تهیه مواد رویه در ظرف مناسبی کره، عسل و شکر قهوه‌ای را ریخته و حدود ۲ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش بیاید و در این مدت مواد داخل ظرف را به طور مرتب هم بزنید.

2.حالا باید خامه را اضافه کنید و بعد از گذشت یک دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید.

3.سپس خلال بادام آماده شده را اضافه کنید و مخلوط کنید و روی خمیر داخل سینی بریزید و پهن کنید سپس سینی را مجدداً به مدت ۲۰ دقیقه در فر ۳۰۰ درجه فارنهایت بگذارید پس از پخت از فر خارج کرده و تا روی رویه خمیر شل است شیرینی ها را به صورت مستطیل‌های ۳ در ۶ سانتی‌متر برش بزنید و تا سرد شدن کامل شیرینی ها را از سینی خارج نکنید.

نکات دستور غذا

دو نکته برای بهترین شیرینی اسلایس مغز بادام

مواد در دمای اتاق: کره و تخم مرغ ها را در دمای اتاق نگه دارید، خیلی بهتر با هم مخلوط می شوند.

بیش از حد شیرینی را نپزید: به یاد داشته باشید، وقتی سینی را از فر خارج می‌کنید و آن را روی میز کار می‌گذارید، شیرینی‌ها برای چند دقیقه دیگر به پخت ادامه می‌دهند چون ورقه پخت هنوز داغ است. بهتر است شیرینی را زمانی که کمی پخته شده است بردارید تا بعد از سرد شدن سفت نشوند و خیلی ترد نشود.( لازم است مواد رویه را به شیرینی ها زمانی اضافه کنید که شیرینی ها کمی پخته شده است چون شیرینی ها دو مرتبه وارد فر میشود.)

برشته کردن بادام

- برای اینکه به بادام ها طعم خوشمزه تری در شیرینی بدهیم، بهتر است بادامها را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا نسوزد و برشته معطر شوند.

- یا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و بادام های خلال شده را روی یک ظرف شیشه ای ضد حرارت قرار دهید. بعد آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید تا برشته و معطر شوند.

- بعد آنها را روی یک کاسه یا بشقاب سرد خنک کنید. سپس از آنها برای تهیه مواد رویه شیرینی استفاده کنید.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی اسلایسی بادام,
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.