مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی پسته ای

طرز تهیه شیرینی پسته ای

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 23 شهریور 1402 magfood.ir/5r
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 200 گرم
اسانس بادام به مقدار لازم
- در حد 3 الی 4 قطره که بستگی به اسانس و عطر و طعم آن دارد.
اسانس وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
- برای آیسینگ کره ای به کار میرود.
خامه پرچرب 2 قاشق غذاخوری
- برای آیسینگ کره ای به کار میرود.
روغن صاف 120 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
شکر سفید 120 گرم
- برای آیسینگ کره ای به کار میرود.
شکلات به مقدار لازم
- برای تزئین «اختیاری»
شیر گاو پرچرب 30 میلی لیتر
- برای آیسینگ کره ای به کار میرود.
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر 120 گرم
پودر هل سبز 1 قاشق چای خوری
پودر پسته 80 گرم
کره ذوب شده 60 گرم
- برای آیسینگ کره ای به کار میرود.

طرز تهیه

این شیرینی های پسته، چون قطره های کوچکی از بهشت هستند! این یک دستور پخت شیرینی ساده است که در 1 کاسه فقط با چند ماده تهیه می شود. به جای مخلوط پودینگ پسته مصنوعی، شیرینی ها را با پسته واقعی و عصاره بادام طعم دار کنید. آیسینگ کره کاملا اختیاری است، اما خوشمزه است و ارزش چند دقیقه اضافی را دارد!
این شیرینی های سبز خوشمزه ، یک از دستور العمل کلاسیک کوکی کریسمس، اقتباس شده‌اند. که در تهیه آن از پسته و عصاره بادام استفاده می کنیم. من عاشق استفاده از طعم های واقعی در دسر پسته هستم. آیا می‌دانستید که بیشتر شیرینی های پسته از مخلوط‌های مصنوعی پودینگ پسته استفاده می‌کنند؟ مخلوط های پودینگ مصنوعی هستند، اما پختن شیرینی از ابتدا واقعا بینظیر است. در ادامه طرز تهیه این شیرینی خوشمزه با فراستینگ بی نظیرش را مشاهده کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. آرد را 3 مرتبه در ظرفی الک کرده و آن را کنار بگذارید.( این کار برای این است که هوادهی در آرد ایجاد شود و اکسیژن بیشتری به آرد بدهیم تا آرد سبک تر شده و کیفیت شیرینی ارتقا یابد.)

3.کاسه نسبتا بزرگی برداشته، روغن، پودر شکر و هل را خوب مخلوط کرده، با همزن برقی آنقدر هم بزنید تا کرم رنگ شود، سپس آن را کنار بگذارید.

4.در ادامه زرده‌ تخم مرغ را افزوده، سپس وانیل را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا فرم یکدستی بگیرد.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5.حالا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

6.پس از دورگیری ظرف،حالا اسانس بادام و پودر پسته را اضافه کنید. سپس آرد الک شده را به مواد بیفزایید. بعد آن را با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا خمیر را از چرخ گوشت با دنده متوسط عبور دهید.

7.خمیر چرخ شده را بین دو کاغذ روغنی گذاشته و به ضخامت ۳ میلی‌متر پهن کنید و قالب بزنید.

8.از خمیر، گلوله‌ هایی برداشته و در دست گرد کنید روی آن ها را کمی با انگشت فشرده کنید، بعد با مهر روی آن نقش بیندازید.

9.حالا شیرینی را به مدت ۱۲ دقیقه، اجازه دهید تا پخته شود.

10.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

آیسینگ کره ای:

کره را تکه تکه کنید و در تابه ای رنگ روشن بریزید. (رنگ روشن تابه به شما کمک می کند تعیین کنید که کره چه زمانی شروع به قهوه ای شدن می کند.) کره را روی حرارت متوسط ذوب کنید و هر از گاهی هم بزنید. پس از ذوب شدن کره شروع به کف کردن می کند. گهگاه به هم زدن ادامه دهید. بعد از 5 تا 6 دقیقه، کره شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند و متوجه خواهید شد که لکه‌های قهوه‌ای کم‌رنگ شروع به تشکیل شدن می‌کنند و رایحه‌ای عالی دارد. پس از قهوه ای شدن، بلافاصله تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شود. (کره در نهایت سفت می شود، پس اجازه ندهید زیاد بماند.) بعد از 5 دقیقه بقیه مواد را که شامل شکر و خامه غلیظ، شیر و عصاره وانیل است به کره اضافه نموده و با همزن بزنید تا همه ی مواد یکدست شود. همچنین، شکر را برای بافت غلیظ تر اضافه کنید. به همین ترتیب، در صورت تمایل، شیر بیشتری اضافه کنید تا رقیق شود. 

نکات دستور غذا 

- اولین مرحله برای پودر کردن پسته این است که، پسته را به صورت خرده های خیلی ریز خرد کنید یا با خرد کن خرد نمایید. حالا، یک غذاساز کوچک یا خردکن این مرحله را آسان می کند. بسته به سلیقه خود از پسته شور یا بدون نمک استفاده کنید. من عاشق ترکیب طعم شیرین و شور هستم، بنابراین از پسته با نمک استفاده می کنم.

- حتما در ابتدا، عصاره بادام را اضافه کنید، بعد آرد و خرده پسته را اضافه کنید. بیشتر بستنی‌های با طعم پسته طعم خود را از اسانس بادام می‌گیرند و در این دستور پخت ساده شیرینی کاملاً خوشمزه است و عطر لذت بخشی دارد. در صورت تمایل، یک قطره یا 2 قطره رنگ خوراکی سبز اضافه کنید.

دستورالعمل نگهداری

- شیرینی های پخته شده را بدون آیسینگ میتوانید تا 3 ماه فریز کنید و در یخچال یا در دمای اتاق ذوب کنید. همچنین می توانید خمیر کوکی یا خمیر کوکی را تا 3 ماه فریز کنید. قبل از پخت آنها را در یخچال ذوب کنید و به دمای اتاق برسانید.
 

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی پسته ای را درست کنید ولذت ببرید.  

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی پسته ای
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.