مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی سابله بادامی

طرز تهیه شیرینی سابله بادامی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 17 مهر 1402 magfood.ir/65
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 300 گرم
خلال بادام به مقدار لازم
روغن صاف
جایگزین
- کره
200 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
سفیده تخم مرغ به مقدار لازم
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر بادام 170 گرم
پودر شکر 200 گرم

طرز تهیه

شیرینی های سابله بادامی یک از عصرانه های بینظیر است. در حالی که تاریخچه کوکی ها را نمی توان به طور قطع به نقطه خاصی نسبت داد، به طور کلی اعتقاد بر این است که شیرینی ها به قبل از سال 1900  توسط مهاجران چینی در ایالات متحده پخته شده اند. آنها اکنون به طور سنتی برای سال نو چینی سرو می شوند که یک تعطیلات مهم چینی است. که با تقویم قمری چینی گره خورده است. همچنین این شیرینی های بادامی همیشه در زمان کریسمس محبوبیت زیادی دارند! اگر از طرفداران بادام هستید، این شیرینی ها برای شما مناسب هستند! آنها کره ای و نرم هستند، در حالی که خیلی شیرین نیستند. و یک دستور پخت شیرینی سرگرم کننده و آسان برای دورهم بودن در کنار خانواده هستند. آنها همچنین یک شیرینی عالی برای هدیه دادن هستند.

برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

برشته کردن بادام

2. برای اینکه به بادام ها طعم خوشمزه تری در شیرینی بدهیم، بهتر است  آنها ها را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا نسوزد و برشته معطر شوند، اما آنها را قهوه ای نکنید. (آجیل به راحتی می سوزد) 

- یا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و خلال های بادام یا بادام خرد شده را روی یک ظرف شیشه ای ضد حرارت قرار دهید. بعد آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید تا برشته و معطر شوند.

- سپس آنها را روی یک کاسه یا بشقاب سرد خنک کنید و کنار بگذارید.

-حالا مقداری از بادام های برشته شده را به میزانی که در دستور گفته شده، با آسیاب پودر کنید، همچنین اگر خلال بادام ندارید میتوانید مقداری از این بادام های برشته شده را برای روی شیرینی کنار بگذارید. 

3.کاسه مناسبی برداشته، در ظرف مناسبی زرده‌های تخم مرغ، پودر شکر، روغن صاف و وانیل را مخلوط کرده و با همزن برقی هم بزنید، تا یکدست و سبک و لطیف شود.

5..در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید.(الک کردن برای این است که هوادهی در آرد ایجاد شود و اکسیژن بیشتری به آرد بدهیم تا آرد سبک تر شده و کیفیت شیرینی ارتقا یابد.)

6حالا، پودر بادام و آرد الک شده را به مواد افزوده و خوب مخلوط کنید.

7.بعد از اینکه همه مواد خوب ترکیب شدند، آنها را از چرخ گوشت با دنده متوسط عبور دهید.

8.حالا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا در پلاستیک فریزر، به مدت دو ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

9.بعد از استراحت خمیر، سرد شدن، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید. (در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

10.سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و به ضخامت 3 الی 5 میلیمتر پهن کنید. حالا خمیر را با قالب دلخواه قالب زده و در سینی فر بچینید.

-یا اینکه از خمیر گلوله‌های کوچکی به اندازه فندق درست کرده و با انگشت سبابه کمی روی آنها را فشار دهید تا سطحشان صاف بشود، بعد در سینی فر قرار دهید.

11.بعد از این که تمامی خمیر به همین صورت در آمد، با قلمو روی تمامی شیرینی ها سفیده تخم مرغ بمالید و بادام خرد شده یا خلال بادام روی آن بپاشید و در فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

دمای فر

- برای فر برقی دمای ۱۶۰ درجه، طبقه بالا و المنت پایین روشن باشد، حدود 12 تا 15 دقیقه بمانند تا پخته شوند.
- برای فر گازی دمای ۱۷۰ درجه، طبقه بالا، و المنت پایین روشن، حدود 12 تا 15 دقیقه.

12- سینی پخت را به مدت 10 دقیقه روی توری خنک کننده قرار دهید، سپس خود شیرینی ها را مستقیماً روی توری منتقل کنید تا خنک شوند. سرو کنید و لذت ببرید!

نکات دستور غذا

- برای طعم بیشتر بادام ترکیبی از آرد همه منظوره و آرد بادام فوق العاده عمل می کند! 

- از کره در دمای اتاق استفاده کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که کره در سراسر خمیر صاف و خامه ای است و اگر با روغن صاف قنادی هم ترکیب شود، عالی است. 

- خمیر را حتما سرد کنید، از آنجایی که ما از کره با دمای اتاق استفاده می کنیم، باید قبل از پخت، خمیر را خنک کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که شیرینی ها شکل خود را حفظ کرده و زیاد روی سینی پخش نمی شوند. 

نحوه نگهداری 

شیرینی ها را که کاملاً خنک شده اند در ظرف دربسته تا 5 روز یا حداکثر 3 تا 4 هفته در یخچال نگهداری کنید. 

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی سابله بادامی خوشمزه را درست کنید ولذت ببرید.  

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی سابله بادامی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.