مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی مغزدار با خرما

طرز تهیه شیرینی مغزدار با خرما

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 06 دی 1402 magfood.ir/6X
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد گندم 300 گرم
تخم مرغ 2 عدد
خرمای بدون هسته 450 گرم
دارچین 1 قاشق چای خوری
روغن مایع 1 قاشق سوپ خوری
شکلات آب شده به مقدار لازم
عسل 1 قاشق سوپ خوری
مارگارین 200 گرم
وانیل به مقدار لازم
پودر زنجبیل به مقدار لازم
پودر شکر 70 گرم
پودر فندق 50 گرم
گردو به مقدار لازم
- گردو ها باید به تعداد شیرینی ها و نیمه شده باشند.

طرز تهیه

شیرینی های مغزدار گردویی خوش طعم هستند. آنها در اطراف لبه ها ترد هستند و بسیار خوشمزه هستند. این شیرینی مغزدار همراه با خرما برای تعطیلات عالی هستند.
این دستور پخت کلوچه خرمایی، بافت پوسته پوسته کوکی‌های بینظیر را با طعم مغز گردو ترکیب می‌کند و با خوش طعمی خرما تمام می‌شود. این ترکیبی عالی از شیرینی است که در دهان ذوب می شود. این دستور پخت کلوچه خرمایی برای کل خانواده عالی است. شما میتوانید این شیرینی های خرمایی را که با پودر شکر قهوه‌ای، تخم‌مرغ، گردو، خرما و مواد دیگر درست شده‌اند، امتحان کنید.
در حالی که بیش از 3000 نوع خرما وجود دارد، تولیدکنندگان آمریکایی عمدتاً دو نوع خرما را تولید می کنند که منشا هر دوی آنها خاورمیانه است. یک کاوشگر کشاورزی که وظیفه یافتن محصول برای دولت ایالات متحده را بر عهده دارد، والتر سوینگل، مسئول آوردن Deglet Noor، خرمای کوچک و خشک‌تری است که اغلب در محصولات پخته شده یافت می‌شود، و Medjool، میوه‌ای چاق و به رنگ افرا که طعمی شاداب دارد. و بافت خرما از خاورمیانه سرچشمه می گیرد و کلید ماه رمضان است، مسلمانان در ماه رمضان پس از ناشتا بودن از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب، افطار خود را با خرما باز میکنند. در پایان ماه رمضان نیز، معمولا این شیرینی مغزدار پر شده با خرما سرو می شود. 

چرخشی در کلاسیک

در حالی که هیچ چیز به اندازه شیرینی مغزدار با خرما کلاسیک نیست، من فکر می کنم تغییر دستور العمل کلاسیک می تواند سرگرم کننده و خوشمزه باشد. در این دستور از گردو استفاده می شود که آن را حجیم و واقعا خوشمزه می کند. این شیرینی مغزدار با کمی دارچین ترد عالی هستند که آن‌ها را برای هر زمان از سال عالی می‌کند!
بهترین چیز در مورد دستور پخت شیرینی مغزدار با خرما این است که می توانید خمیر را زودتر درست کنید و آن را به مدت 2 ساعت تا 3 روز در یخچال قرار دهید. همچنین می توانید خمیر یا شیرینی های پخته شده را فریز کنید تا بعداً از آن لذت ببرید! شیرینی مغزدار با خرما طعمی لطیف و زیبا دارد و فواید بسیار زیادی دارد و همراه با یک فنجان چای یا شیر برای تکمیل وعده غذایی به شدت پیشنهاد میشود. برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و پودر فندق را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، مارگارین و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.در ادامه، تخم مرغ ها، عسل، زنجبیل و وانیل را به آن افزوده و مجددا با همزن برقی هم بزنید.

5.پس از دورگیری کردن ظرف  پودر فندق و آرد الک شده را نیز افزوده و فقط مخلوط کنید تا خمیر لطیف و نرمی بدست آید.

6.حالا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا در پلاستیک فریزر، به مدت یک ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

7.بعد از استراحت خمیر، سپس آن را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه به ضخامت 3 میلیمتر پهن کنید.

8.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

9.بعد با قالب گرد کنگره ای قالب بزنید و در سینی فر بچینید. زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

10.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 12دقیقه پخته شوند.

12.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

13.حالا در ظرف دیگری هسته و پوست خرما را گرفته، چرخ کنید و با دارچین و روغن مایع مخلوط نمائید. سپس گلوله های کوچکی از خرمای چرخ شده برداشته و روی هر قطعه شیرینی بچینید. روی هر کدام یک نیمه گردو قرار دهید و با کمی فشار انگشت، گردو را به خرما بچسبانید. همچنین میتوانید  روی شیرینی را با خطوط شکلاتی تزئین نمایید.

نکات دستور غذا

دو نکته برای بهترین شیرینی مغزدار با خرما

مواد در دمای اتاق: کره و تخم مرغ ها را در دمای اتاق نگه دارید، خیلی بهتر با هم مخلوط می شوند.

بیش از حد شیرینی را نپزید: به یاد داشته باشید، وقتی سینی را از فر خارج می‌کنید و آن را روی میز کار می‌گذارید، شیرینی‌ها برای چند دقیقه دیگر به پخت ادامه می‌دهند چون ورقه پخت هنوز داغ است. بهتر است کوکی ها را زمانی که کمی پخته شده اند بردارید تا بعد از سرد شدن سفت نشوند و خیلی ترد نشود.

برشته کردن گردو

- برای اینکه به گردو ها طعم خوشمزه تری در شیرینی بدهیم، بهتر است گردوها را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا نسوزد و برشته معطر شوند.
- یا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و نیمه های گردو را روی یک ظرف شیشه ای ضد حرارت قرار دهید. بعد آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید تا برشته و معطر شوند.
- بعد آنها را روی یک کاسه یا بشقاب سرد خنک کنید. سپس از آنها برای تزئین روی شیرینی حس کنید.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی مغزدار با خرما را درست کنید ولذت ببرید.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی مغزدار با خرما
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.