مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی سیگارت

طرز تهیه شیرینی سیگارت

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 17 مهر 1402 magfood.ir/68
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 320 تا 375 گرم
خامه 250 گرم
زرده تخم مرغ 3 عدد
سس شکلات به مقدار لازم
- برای تزئین به کار میرود.
سفیده تخم مرغ
جایگزین
- گلاب
به مقدار لازم
- مواد میانی
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر جوزهندی یک چهارم قاشق چای خوری
- مواد میانی
پودر دارچین یک چهارم قاشق چای خوری
- مواد میانی
پودر شکر 110 گرم
- مواد میانی
پودر قند به مقدار لازم
- برای تزئین به کار میرود.
پودر هل سبز 1 قاشق چای خوری
- مواد میانی
پودر گردو 220 گرم
- مواد میانی
کره 125 گرم

شیرینی سیگارت که تا قهوه ای طلایی پخته شده و شروع به کاراملی شدن می کند، سبک و کره ای با لبه های فوق العاده ترد از شیرینی های بسیار خوشمزه است. شیرینی ها خیلی شیرین نیستند اما مغزدارند و با یک فنجان قهوه عالی هستند.
شیرینی سیگارت های هلالی با پر کردن مربا در کشور لهستان بسیار محبوب هستند. این شیرینی ها خیلی شیرین نیستند و مهم نیست که چقدر خورده اید، همیشه احساس می کنید احتمالاً می توانید چند عدد دیگر بخورید.
شیرینی سیگارت لهستانی کاملاً شبیه به سیگارت روسی شناخته شده است. هر دوی آنها هلالی شکل هستند و نوعی پرکننده شیرین دارند. تفاوت اصلی که من با آن روبرو شده ام این است که در حالی که شیرینی روسی ترکیبی از کره و پنیر خامه ای است، همچنین پر کردن شیرینی ایرانی یا روسی معمولا حاوی مخلوطی از دارچین و آجیل گردو یا بادام است در حالی که نوع لهستانی دارای مربای ساده است. برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید سپس آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته در آن خامه، زرده تخم مرغ، کره و وانیل را مخلوط کرده و با همزن برقی دو دقیقه هم بزنید.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

4.پس از دورگیری کردن ظرف، حالا، آرد را به تدریج به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر لطيفی بدست آید.

5.خمیر را به مدت یک تا 2 ساعت در یخچال استراحت دهید.

6.حالا کاسه متوسطی را برداشته، برای تهیه مواد میانی پودر گردو، پودر شکر و هل سبز سائیده را مخلوط کرده و کمی گلاب یا سفیده تخم مرغ به تدریج به آن افزوده تا خمیر شود.

7.بعد از اینکه خمیر شما استراحت کرد، به شکل زیر شیرینی ها را فرم دهید. در همین حین، ابتدا فر را با دمای 350درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

8.روی سطحی که کمی آرد پاشی شده کار کنید، خمی را بعد از سرد شدن باز کنید، مواد را روی آن پهن کنید، خمیر را به صورت لوله های کوچکی شبیه مداد به طول 6 تا 7 سانتي متر فرم دهید. از خمیر دوازده تکه برش نازک به صورت دایره باز کنید. بعد با استفاده از یک پیتزا بر، هر یک از خمیر های دایره ای شکل را به صورت پیتزایی به 8 قسمت برش بزنید.

9. از مواد میانی در قسمت قاعده مثلث قرار داده، سپس آن را روی خمیر فشار دهید تا قدرت ماندگاری داشته باشد و خمیر را رول کرده و در سینی فر بچینید.

10.سینی شیرینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر گذاشته و با حرارت 350 درجه فارنهایت شیرینی را بپزید.

11.شیرینی را پس از پختن و کمی خنک شدن و تا زمانی که هنوز گرم است در پودر شکر بغلطانید و بگذارید کاملاً خنک شود و مجدداً روی آن با شکلات ذوب شده تزئین کنید.

نکات دستور غذا

- برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیکتون رو از قالب جدا کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

- این شیرینی ها برای پختن در تعطیلات، یا به عنوان هدیه غذای خانگی عالی هستند.

- سیگارت در اصل یک شیرینی سنتی از اروپای شرقی است. با خمیری غنی درست می‌شود که نازک و باریک است، با انواع فیلینگ پر می‌شود و سپس به شکل هلالی در می‌آید. معمولاً به عنوان همراهی مناسب با قهوه یا چای برای مناسبت های خاص سرو می شود.

گزینه های دیگر برای مواد میانی

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد سیگارت وجود دارد این است که می توانید فیلینگ را به روش های مختلف شخصی سازی کنید. چه  میوه ای و چه شکلاتی، می توانید از آن استفاده کنید.
فقط به برخی از محبوب ترین ایده های زیر نگاه کنید:

كدو حلوايي

شیرینی را با پوره کدو تنبل و ادویه پای کدو حلوایی پر کنید . سپس روی آنها را با لعاب پنیر خامه ای بمالید. این دسر پاییزی عالی است. 

کلاسیک شکلاتی

این یک ترکیب کلاسیک از گردوی ریز خرد شده، چیپس شکلات و شکر قهوه ای است و به طرز عجیبی خوشمزه است.

تمشک

برای طعم میوه ای، شیرینی را با مقداری مربای تمشک پر کنید. مقداری عصاره وانیل را روی آن اسپری کنید تا طعم شیرین و ترش فیلینگ تمشک، احساس خوب متناقضی به شما بدهد.

خرما

خرما یک میوه مدیترانه ای است که کاملاً با شیرینی سیگارت سازگار است. شیرینی ها را با خرما ، زنجبیل پر کنید. برای کمی بافت بیشتر، مقداری گردوی خرد شده اضافه کنید!

شکلات

در نهایت، این روش نیز مورد علاقه من برای تهیه این دسر است! مقداری پودر کاکائو ، شکر و شیر را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا روی حرارت کم جوشبخورد و غلیظ شود، سپس روی شیرینی بزنید. در حین پخت، فیلینگ شکلاتی ذوب می شود و از تکه های شیرینی بیرون می ریزد. میتوانید از شکلات فندقی صبحانه نیز استفاده کنید.)

نحوه نگهداری

شیرینی ها را می توان تا 3 روز در دمای اتاق نگه داشت یا تا 2 ماه بسته بندی کرد و منجمد کرد.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی سیگارت را درست کنید ولذت ببرید.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.