مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی خرمایی

طرز تهیه شیرینی خرمایی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 18 آذر 1402 magfood.ir/6S
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 2 پیمانه
بکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
خامه 150 گرم
خرمای بدون هسته 2 پیمانه
- خرمای بدون هسته را چرخ کنید و از آن برای تهیه مواد میانی استفاده کنید.
زرده تخم مرغ 1 عدد
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
پودر شکر 150 گرم
پودر هل سبز یک و نیم قاشق چای خوری
- برای تهیه مواد میانی به کار میرود.
کره 200 گرم
- 200 گرم داخل خمیر شیرینی به کار میرود و علاوه بر آن 1 ق سوپ خوری درون مواد میانی استفاده میشود.
گلاب 2 قاشق سوپ خوری
- برای تهیه مواد میانی به کار میرود.

طرز تهیه

بیسکویت یا شیرینی خرمایی یکی از شیرین ترین انواع بیسکویت است که بسیاری از افراد آن را دوست دارند، زیرا کودکان علاقه زیادی به خوردن این بیسکویت ها دارند. برای جوانان مغذی است زیرا یکی از اجزای اساسی آن این است که، خرما منبع مهمی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن است، غیر از آن شیرینی خرما به راحتی هضم می شود، طرز پخت آن سریع و آسان است و مواد اولیه شناخته شده و ساده هستند، می توان آنها را با کره یا روغن صاف تهیه کرد.
بیسکوییت خرما به عنوان یک وعده غذایی اولیه سرو می شود که بدن در وعده صبحانه و شام از آن بهره مند می شود تا انرژی و فعالیت بدنی مورد نیاز ما را تامین کند. این دسر یکی از زیباترین و خوشمزه ترین دسرهای سالم مقوی است که حاوی خرما است و برای سلامت چشم و قلب مفید است و از لخته شدن خون، بهبود نوسانات خلقی، ایجاد احساس راحتی و آرامش، درمان یبوست مزمن و جلوگیری از استفراغ صبحگاهی زنان باردار در دوران بارداری جلوگیری می کند. خرما یک میان وعده کامل است که نیازهای ویژه بدن را برای تغذیه تامین می کند.
خرما از درختان خرما استخراج می شود. یکی از بهترین میوه های تازه است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی گرانبها است که به بدن کمک می کند تا فعالیت و شادابی زیادی به آن بدهد. یکی از شیرینی های زیبایی که خرما در آن وجود دارد، بیسکویت خرما است که طعمی لطیف و زیبا دارد و فواید بسیار زیادی دارد و همراه با یک فنجان چای یا شیر برای تکمیل وعده غذایی به شدت پیشنهاد میشود.
 

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.در ادامه،خامه، زرده تخم مرغ وانیل را به آن افزوده و مجددا با همزن برقی هم بزنید.

5.بعد آرد الک شده را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. چنانچه خمیرتان شل بود، مقداری آرد به آن اضافه کنید تا چسبندگی خمیر از بین برود و خمیر یکدست و یک فرمی به شما بدهد.

6.حالا خمیر را در ظرف در بسته قرار دهید یا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا حتی در پلاستیک فریزر، به مدت 1 ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

حالا به سراغ تهیه مواد میانی میرویم.

7.برای تهیه مواد میانی، تابه را برداشته در حرارت متوسط رو به پایین، خرما را در کمی کره تفت داده تا کمی تغییر رنگ دهد و سرخ شود(توجه کنید که خرما زیاد سرخ نشود) و در انتها پودر هل و گلاب را به آن افزوده و مخلوط کنید. در صورت تمایل به آن گردو ترد شده اضافه و مخلوط کنید.

8.بعد از استراحت خمیر،سپس آن را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و به ضخامت 2 الی 3 میلیمتر پهن کرده و از مواد میانی آماده شده روی آن پهن کنید و لایه دیگری از خمیر روی آن بگذارید.

9.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

10.حالا خمیر به دست آمده را به صورت مستطیل دو در ۵ ببرید و مهر بزنید و یا با انبرک خط بیندازید.

11.زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

12.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 15دقیقه پخته شوند.(اگر روی شیرینی ها کاملا طلایی نشدند، گریل فر را روشن کنید، تا طلایی شوند.)

13.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

نکاتی برای درست کردن شیرینی های خرمایی:

- حتما از خرمای نرم تازه استفاده کنید. اگر از خرماهایی که استفاده می کنید کمی خشک هستند، می توانید آنها را در یک کاسه آب قرار دهید و به مدت 10 تا 20 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. همچنین می توانید آنها را روی اجاق گاز با چند قاشق چایخوری آب گرم کنید. هر یک از این تکنیک ها آنها را نرم می کند. همچنین در حین پخت نرم تر می شوند.

- شیرینی ها را زیاد نپزید. وقتی تایمر خاموش شد (بین 8 تا 11 دقیقه بسته به اندازه شیرینی ها) ممکن است کاملا آماده به نظر نرسند، اما تا زمانی که لبه ها قهوه ای و پف کرده اند، از فر خارج کنید. آنها همچنان به پختن کمی ادامه می دهند تا خنک شوند.

- خمیر را سرد کنید. اگر زمان اجازه دهد، واقعاً به خنک شدن خمیر برای حداقل دو ساعت قبل از پخت کمک می کند. سرد کردن خمیر شیرینی به کره اجازه می دهد تا جامد شود. بنابراین وقتی شیرینی ها در فر می پزند، کره زمان بیشتری می برد تا ذوب شود و کوکی را فشرده تر نگه می دارد.

- برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیک و شیرینی هاتون رو جدا کنید.

نحوه نگهداری:

- باقیمانده شیرینی ها را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. این کوکی های خرمایی تا 5 تا 7 روز در دمای اتاق تازه می مانند

- خمیر شیرینی را می توانید تا 2 روز قبل درست کنید. و یا آن‌ را فریز کنید تا بعداً بپزند. 

جایگزین ها:

برای بهترین نتیجه، دستور العمل را همانطور که هست دنبال کنید. با این حال، میتوانید مقداری گردو ترد شده به مواد میانی اضافه کنید، اگر گردو دوست ندارید، هر آجیل دیگری در این دستور غذا به خوبی کار می کند. من گردو را توصیه می کنم. همچنین می توانید گردوها را با هم حذف کنید تا دستور پختی بدون مغز داشته باشید.
 

**به طور کلی، این کلوچه‌های خرمایی به راحتی درست می‌شوند، طعم و مزه‌ی خوبی دارند و باعث خوشحالی اعضای خانواده می‌شوند . برخی از مردم حتی فکر می کنند. این خرمای چرخ شده با گردوهای ترد نیز عالی است که آن را خوشمزه تر می کند. چیزی که من در مورد آنها دوست دارم این است که آنها یک غذای کامل هستند.

اگر این دستور العمل شیرینی خرما یا هر دستور دیگری را در مگ فود امتحان کرده اید، فراموش نکنید که  به دستور غذا امتیاز دهید و در زیر برای من نظر بگذارید! من دوست دارم در مورد تجربه شما در تهیه آن بشنوم.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی خرمایی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.