مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی برفی گردویی

طرز تهیه شیرینی برفی گردویی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 21 شهریور 1402 magfood.ir/5p
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 125 گرم
نمک پینچ
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر 50 گرم
پودر قند به مقدار لازم
- برای تزئین
کره 100 گرم
گردوی خرد شده 1 پیمانه

طرز تهیه

شیرینی های برفی گردویی شبیه کوکی های چای روسی یا شیرینی های عروسی مکزیکی هستند، با این تفاوت که به جای گردو درون خمیر شیرینی از گردوی خرد شده پر می شوند.این یک دستور شیرینی غلیظ و خوشمزه کره ای است که در پودر قند غلطیده شده و با گردوی خرد شده برشته شده خوشمزه ترشده است. شیرینی ها به طور طبیعی بدون تخم مرغ هستند و به راحتی می توان آنها را بدون لبنیات با استفاده از کره گیاهی تهیه کرد. در ادامه میتوانید دستور این شیرینی های برفی خوشمزه را مشاهده کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود، سپس آن را کنار بگذارید.

3.در ادامه، وانیل را به موادتان بیفزائید.

4.حالا گردو ریز شده برشته را اضافه کنید و باهمزن مخلوط کنید و چند ثانیه با سرعت کم بزنید تا به طور یکنواخت در خمیر شیرینی جا بیفتد و ترکیب یکدستی به شما بدهد.(طریقه برشته کردن گردو در زیر آموزش داده شده است. )

برشته کردن گردو

- برای اینکه به گردو ها طعم خوشمزه تری در شیرینی بدهیم، بهتر است گردوها را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا نسوزد و برشته معطر شوند.
- یا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و نیمه های گردو را روی یک ظرف شیشه ای ضد حرارت قرار دهید. بعد آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید تا برشته و معطر شوند.
- بعد آنها را روی یک کاسه یا بشقاب سرد خنک کنید.
- سپس روی تخته خرد کن قرار دهید و با استفاده از یک چاقوی تیز گردو ها را ریز خرد کنید. آن ها را برای استفاده در شیرینی کنار بگذارید.5.حالا، آرد را با نمک الک کرده و به تدریج بیفزایید تا زمانیکه خمیر لطیف و یکنواخت شود. با دستان خود مخلوط خمیر را ورز دهید که باید سخت و محکم باشد.

سرد کردن خمیر

6. روی کاسه خمیر شیرینی را با پلاستیک بپوشانید و حدود 15 دقیقه خنک کنید.
 

7.بعد از گذشت 15 دقیقه، حالا فر را با دمای 150درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

8.بعد از اینکه خمیر شما آماده شد، به شکل زیر آنها را فرم دهید.

طریقه فرم دهی شیرینی ها

9. یک گلوله خمیر بین 1 ½ تا 2 قاشق غذاخوری اندازه معمولی است که برای شیرینی های خوشمزه و آب شده در دهان توصیه می شود.می توانید آنها را کوچکتر کنید، که آنها سریعتر پخته می شوند.

10. دست هایتان را با روغن نارگیل یا کره آب شده کمی چرب کنید.حالا از خمیر گلوله‌های کوچکی به اندازه فندق درست کرده و در سینی فر بچینید.
آنها را کمی صاف کنید، فقط برای اینکه حالت توپ های کوچک به آنها بدهید. کوکی ها در فر زیاد پف نمیکنند، زیرا حاوی بکینگ پودر نیستند.

11.حالا که همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، به مدت 10 تا 12 دقیقه با حرارت 150 درجه فارنهایت بپزند. ( لبه های شیرینی ها فقط باید طلایی باشد. مراقب شیرینی ها باشید چون سریع قهوه‌ای می‌شوند و چیزی که می‌خواهید یک قوام کم رنگ و تازه پخته شده است. تا زمانی صبر کنید که کمی طلایی شوند. اجازه ندهید قهوه ای شوند، در غیر این صورت خیلی ترد و شیرینی کمی کره ای خواهند داشت که فرم اصلی شیرینی بدین گونه نیست.)

12.شیرینی را پس از پختن و کمی خنک شدن و تا زمانی که هنوز گرم است در پودر شکر بغلطانید و بگذارید کاملاً خنک شود و مجدداً روی آن پودر شکر بپاشید. 

طریقه خنک کردن

ترفند درست کردن شیرینی های گردو برفی که با پودر قند زیبایی و طعم عمیقی دارند این است که کوکی ها را دو بار خنک کنید.

- ابتدا 5 دقیقه داخل سینی فر و سپس 5 دقیقه روی توری سیمی بگذارید.

اینها شیرینی ها را تا دمای مناسب خنک می کنند، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد، بنابراین شکر قنادی به آنها می چسبد.

پوشش دهی با پودر قند

- فنجان پودر قند را در یک کاسه کم عمق بزرگ بریزید.

- در مرحله بعد، شیرینی های گردو برفی ولرم را در شکر بغلتانید تا کاملا همه ی شیرینی پوشش داده شود. پودر شکر به دلیل ولرم بودن شیرینی ها به شیرینی ها می چسبد، اما به سرعت نباید آب شود.

-اگر ذوب شود به این معنی است که شیرینی ها خیلی داغ هستند و نمی توانند روی آنها را بپوشانند. اگر این اتفاق افتاد قبل از غوطه ور شدن در پودر شکر 5 دقیقه دیگر صبر کنید.

نکات دستور غذا

- هنگام فرم دادن شیرینی ها، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

- این شیرینی ها برای پختن در تعطیلات، یا به عنوان هدیه غذای خانگی عالی هستند.

- انتخاب آرد: اگر می خواهید شیرینی ها به خوبی ذوب شوند، از آرد شیرینی استفاده کنید. آرد همه منظوره سالهاست که استاندارد این شیرینی ها بوده و به خوبی عمل می کند.

- اگرخمیر ترد شد: کمی آب سرد روی آن بریزید و به آرامی آن را ورز دهید.

- اگر خمیر را یک شب در یخچال قرار دادید، اجازه دهید به دمای اتاق برسد تا به اندازه کافی انعطاف پذیر شود. اگر خمير هنوز شكننده به نظر مي رسد، آن را با دست كار كنيد تا كره كمي بيشتر نرم شود.

- اگرخمیر خیلی نرم است: خمیر را در یخچال قرار دهید تا سفت اما انعطاف پذیر شود.

 

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.