مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی ساده وانیلی

طرز تهیه شیرینی ساده وانیلی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 12 مهر 1402 magfood.ir/62
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد برنج 60 گرم
آرد گندم 200 گرم
اسانس نارگیل 4 الی 5 قطره
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
رنده پوست لیموترش 1 قاشق چای خوری
روغن قنادی 200 گرم
نمک 1 پینچ
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
پودر شکر 150 گرم
پودر نارگیل 40 گرم

طرز تهیه

در مورد این دستور پخت شیرینی خوشمزه بسیار مشتاق هستم، در واقع، این شیرینی ها بسیار مورد علاقه من در چند سال اخیر بوده اند. آنها بی نهایت راحت و طعم دار هستند و برای دورهمی ها با چای و قهوه بینظیر است. این شیرینی ساده وانیلی دستور العمل جدید خوشمزه و آسان شما خواهد بود. یک شیرینی کلاسیک وانیلی نرم و جویدنی، در کمتر از 10 دقیقه با هم ترکیب می شود و یک دستور پخت بیسکویت پایه فوق العاده همه کاره به شما تحویل میدهد. برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود، سپس آن را کنار بگذارید.

3.در ادامه، اسانس نارگیل و رنده پوست لیمو ترش را به این ترکیب اضافه کنید.

4.در این مرحله آرد گندم، آرد برنج و نارگیل پودر شده و نمک را سه بار الک نمایید سپس آن را به این ترکیب اضافه نمایید و مخلوط کنید تا خمیر یک دست و یکنواختی به عمل آید.(الک کردن برای این است که هوادهی در آرد ایجاد شود و اکسیژن بیشتری به آرد بدهیم تا آرد سبک تر شده و کیفیت شیرینی ارتقا یابد.)

5.حالا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا در پلاستیک فریزر، به مدت چند ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

6.بعد از استراحت خمیر،سپس آن را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و به ضخامت 2 الی 3 میلیمتر پهن کرده و اگر وردنه خطی دارید روی آن بکشید تا خمیر شطرنجی شود.

7.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

8.بعد با کاتر دلخواه  روی خمیر را قالب زده و در سینی بچینید، زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

10.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 10دقیقه پخته شوند.

11.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

نکات دستور غذا

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیک و شیرینی هاتون رو جدا کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها اگر قالب ندارید، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

چگونه شیرینی های ساده وانیلی را نگهداری می کنید؟


شیرینی های ساده وانیلی را در ظرف دربسته در دمای اتاق تا 4 روز نگهداری کنید.
 

آیا می توان به جای وانیل از عصاره وانیل استفاده کرد؟

بله اگر فقط عصاره وانیل در دست دارید، این گزینه بسیار خوبی است.

چه چیزی شیرینی ها را خیلی سفت می کند؟

وقتی صحبت از شیرینی های ساده وانیلی می شود، همه ما شیرینی های نرم و جویدنی می خواهیم که لبه های کمی ترد داشته باشند. با این حال، اگر بیش از حد شیرینی ها را بپزید، نتیجه یک کوکی خشک و سفت است. درست زمانی که لبه‌های آن شروع به سفت شدن کرد آن‌ها را از فر خارج کرده و حتما چند دقیقه اجازه دهید تا روی سینی فر خنک شوند. وقتی شیرینی ها به اندازه ای سفت شدند که با کاردک جدا شوند، آنها را روی توری سیمی ببرید تا کاملا خنک شوند. من به ندرت توصیه می کنم اجازه دهید شیرینی ها کاملاً در یک سینی پخت خنک شوند، زیرا حرارت باقیمانده از تابه باعث پخت بیش از حد آنها می شود. برای جلوگیری از سفت شدن شیرینی‌های تازه پخته شده‌تان، حتماً آن‌ها را در یک ظرف در بسته با یک تکه نان نگهداری کنید تا رطوبت آن حفظ شود. در زیر به نشانه های پخت شیرینی اشاره شده است.
 

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی ساده وانیلی را درست کنید ولذت ببرید.  

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی ساده وانیلی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.