مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه کیک شکلاتی ردولوت

طرز تهیه کیک شکلاتی ردولوت

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 28 مرداد 1402 magfood.ir/5D
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 400 گرم
باترمیلک 300 میلی لیتر
- به عنوان جایگزین میتوان، از ترکیب 200 گرم ماست و ۱۰۰ گرم آب استفاده کرد.
تخم مرغ 2 عدد
جوش شیرین 5 گرم
روغن مایع 250 میلی لیتر
سرکه سفید 1 قاشق چای خوری
شکر سفید 300 گرم
شیر گاو پرچرب یک چهارم پیمانه
- برای تهیه فراستینگ به کارمیرود.
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
- برای تهیه فراستینگ به کارمیرود.
نمک به مقدار لازم
- خیلی کم
وانیل 2 قاشق چای خوری
پنیر خامه ای 250 گرم
- برای تهیه فراستینگ به کارمیرود.
پودر قند 120 گرم
- برای تهیه فراستینگ به کارمیرود.
پودر کاکائو 15 گرم
کره 115 گرم

طرز تهیه 

کیک ردولوت با طعم شکلات است که در سراسر این کیک طعم و عطر کاکائو حس می شود. چه آن را ساده سرو کنید، چه پودر قند روی آن بپاشید یا با چند قاشق خامه یا قاشق بستنی سرو کنید، واقعاً عالی است! این کیک یکی از دسرهای لذیذ و رویایی است که برای ذائقه بزرگسالان مناسب است و در دورهمی ها توجه همه را به خود جلب میکند. درادامه  با طرز تهیه این کیک خوش عطر آشنا شوید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. همچنین میتوانید قالب مورد نظر را با روغن و آرد طبق دستور چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

3.در این مرحله در ظرفی مناسب مواد خشک، آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

4.کاسه ی نسبتا بزرگی برداشته، شکر و با کره، با همزن برقی 3 الی 4 دقیقه کامل هم بزنید، تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

5.حالا، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و و بعد از هر بار اضافه کردن با سرعت کم، بازهم با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست شود. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

6.بعد از دور گیری ظرف، سپس روغن مایع، سرکه، وانیل و باترمیلک را اضافه کنید و باز هم آن را بزنید تا یکدست شود.

7.حالا مواد خشک را اضافه کنید و در حدی هم بزنید تا فقط ترکیب بشود ولی آن را زیاد هم نزنید.

8.در آخر،مواد را با لیسک ارام و دورانی ده ثانیه هم بزنید.

9.حالا مایع کیک را درمرکز قالب آماده شده بریزید و سطح آن را به طور یکنواخت با لیسک پخش و صاف کنید. چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

10.حالا با قالب، درون فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

دمای نهایی فر

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود 40 دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود 40 دقیقه. 

11.بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و برای سرو و ریختن فراستینگ خنک شود. 

فراستینگ

1.در حالی که کیک در حال خنک شدن است، در یک کاسه متوسط، پنیر، مقداری از شیر، پودر قند و وانیل را با هم مخلوط کنید. آن را هم بزنید تا کاملا ترکیب یکدستی به شما بدهد و همه ی مواد به خوبی ترکیب شوند.

2.سپس هر بار 1 قاشق غذاخوری شیر باقیمانده را اضافه کنید تا غلظت مورد نظرتان به دست آید. 

3.بعد از خنک شدن کیک، آن را در یک بشقاب بزرگ و ظرف سرو مورد نظرتان قرار دهید.

4.حالا مایه فراستینگ را روی کیک بریزید. در صورت تمایل، شکلات خرد شده را روی آن بپاشید.

5.اجازه دهید فراستینگ به مدت 10 دقیقه بماند تا خودش را بگیرد. برش بزنید و سرو کنید. لذت ببرید!

نکات دستور غدا

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیکتون رو از قالب جدا کنید.

-گذاشتن کیک برای چند دقیقه در قالب به خنک شدن اجازه می دهد تا تمیزتر (بدون تکه های شکسته) بیرون بیاید.

نحوه نگهداری

از آنجایی که سس کیک موکا شما حاوی خامه است ، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید. زمانی که در ظرف کیک محکم پوشانده شود باید تا 3 روز دوام بیاورد. حتما یک تکه پلاستیکی تا شده را روی سطح برش خورده کیک فشار دهید تا از خشک شدن آن در هوای خنک یخچال جلوگیری کنید.

برچسب ها: کیک, کیک شکلاتی, کیک شکلاتی ردولوت
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.