مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه کیک گلابی

طرز تهیه کیک گلابی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 08 مهر 1402 magfood.ir/61
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 2 پیمانه
بکینگ پودر 3 قاشق چای خوری
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع دو سوم پیمانه
شکر سفید 1 پیمانه
شیر گاو پرچرب 1 پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
گلابی به مقدار لازم
- برای روی کیک به کار میرود.

طرز تهیه

این کیک فوق العاده آسان با گلابی تهیه شده است. که برای تعطیلات عالی است. اما آن را فقط برای موقعیت های خاص درست نکنید. این کیک گلابی آنقدر راحت و آسان پخته می شود و آنقدر مزه بینظیری دارد که قطعا دوست دارید آن را آخر هر هفته درست کنید! کیکی مملو از گلابی، کاملا شیرین، که در دهان ذوب می شود! چه از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید یک تکه کیک با فنجان چای یا قهوه خود بخورید، یا فقط آن شخصی باشید که در هر زمانی در طول روز یا بعد از یک وعده غذایی، نیاز به شیرینی برای کیک دارد، مطمئنم که این هوس شما را برآورده خواهد کرد.در ادامه میتوانید دستور این کیک گلابی خوشمزه را مشاهده کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب مورد نظر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

3.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

4.حالا، گلابی ها را شسته و پوست بگیرید، یک گلابی را به صورت مکعب متوسط ​​و گلابی های دیگر را به فرم ورقه های نازک برش دهید، سپس آن را کنار بگذارید.
 

5. در ابتدا، کاسه ی نسبتا بزرگی را برداشته، وانیل و تخم مرغ را با همزن برقی دو دقیقه ای هم بزنید. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

6.پس از دورگیری کردن ظرف، شكر را به این ترکیب اضافه کنید، سپس با همزن برقی دو دقیقه ای هم بزنید تا زمانى كه حجمش چند برابر بشود و رنگش كرمی رنگ شود.

7.حالا، شیر و روغن را اضافه نموده و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید.

8.حالا مواد خشک را که از قبل الک کرده اید، طي سه مرحله به کیک اضافه کنید، حالا باید از لیسک استفاده کنید، به طوریکه باید آرام و دورانى به نحوی كه مواد کاملا مخلوط  شود و پف مواد نخوابد، هم بزنید.

9.سپس مایع کیک را در قالب آماده شده بریزید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

10.در آخر لایه های نازک گلابی روی سطح کیک به صورت یکنواخت بچینید. از لبه بیرونی شروع کنید، گلابی ها را روی خمیر به صورت دایره ای قرار داده و کمی روی هم قرار دهید تا روی خمیر را بپوشاند.در صورت تمایل، روی گلابی ها مقداری دارچین و شکر قهوه ای بپاشید.

11.حالا با قالب، درون فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

دمای نهایی فر

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود ۴۵ دقیقه. 

12.بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و سرو خنک شود. 

- میتوانید، یک چاقو دور کناره های کیک بزنید تا جدا شود و کناره ها و کف قالب به راحتی برداشته شود.

نکات دستور غذا

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیکتون رو از قالب جدا کنید.

-آرد خود را درست اندازه بگیرید! هنگام اندازه گیری آرد، از ریختن آن با پیمانه پرهیز کنید. در عوض، آرد را با قاشق هم بزنید تا تا حد امکان حفره هوا ایجاد شود و آن را با قاشق در پیمانه اندازه گیری خود بریزید. در آخر با پشت چاقو آن را صاف کنید.

-خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید، نباید گلوتن موجود در آرد ایجاد شود. این مرحله تضمین می کند که یک کیک پنبه ای داشته باشید و نه یک کیک متراکم و خشک.

بهترین گلابی برای این کیک چگونه است؟

گلابی هایی که در این کیک به کار میروند بهتر است که رسیده باشند، زیرا در هنگام پخت در صورت سفت بودن، خیلی خوب نرم نمی شوند. اما سلیقه ها متفاوت است و در نتیجه منجر به علاقه های متفاوت میشود، این یک کیک خوشمزه و در عین حال ساده است، نه یک کیک فانتزی، بنابراین از آنچه می توانید استفاده کنید. از هر نوعی از گلابی میتوان استفاده کرد، به شرطی که پوست کنده باشد. من استفاده از گلابی سبز را توصیه میکنم.

آیا می توانید این کیک را از قبل درست کنید؟

 این کیک بهتر است در روزی که درست می شود خورده شود زیرا از میوه در تهیه آن استفاده شده است. اما، اگر آن را به خوبی با فویل بپوشانید یا در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید، تا  4-5 روز در یخچال ماندگاری دارد.

برچسب ها: کیک, کیک گلابی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.