مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه کیک دارچینی یا سینامون

طرز تهیه کیک دارچینی یا سینامون

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 17 شهریور 1402 magfood.ir/5k
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 300 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 4 عدد
خامه 100 گرم
روغن مایع 100 گرم
شکر سفید 200 گرم
شکر قهوه ای 2 قاشق غذاخوری
- برای مواد میانی به کار میرود .
ماست 160 گرم
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
پنیر خامه ای 100 گرم
- برای تهیه سس پنیری به کار میرود .
پودر دارچین 2 قاشق مربا خوری
- برای مواد میانی به کار میرود .
پودر قند 40 گرم
پودر نارگیل 3 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

کیک وانیلی دارچینی که از کیک های مرطوب به شمار می‌رود، همچنین روی آن از فراستینگ پنیری پر شده است، بسیار خوشمزه و محبوب است. 
اگر دارچین دوست دارید، این کیک با عطر و طعم دارچین را قطعا دوست خواهید داشت. به لطف فراستینگ بی‌نظیرش کمی مرطوب است. اجازه دهید این کیک شما را به دوران کودکی بازگرداند، زمانی که عطر و طعم دارچین همه ی فضای خانه را پر می‌کرد و شما منتظر بودید تا مادرتان یک برش از این کیک خوشمزه را به شما بدهد. این کیک واقعا خیلی گرم و آرامش بخش است و درست کردنش واقعا راحت است! حالا در ادامه به سراغ دستور پخت این کیک خوشمزه ی دارچینی می‌رویم.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. همچنین میتوانید قالب مورد نظر را با روغن و آرد طبق دستور چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

3.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید سپس آن را کنار بگذارید.

4.کاسه ی نسبتا بزرگی برداشته، ابتدا تخم مرغ ها را تک به تک شکسته، بعد شکر راکم کم به تک تک تخم مرغ هایی که میشکنید اضافه کنید، بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ حدود 10 ثانیه با دور تند همزن آنها را مخلوط کنید، و این ترکیب را به قدری هم بزنید تا کشدار و روشن و حجیم شود. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5..پس از دورگیری کردن ظرف، وانیل رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید تا یکدست شود.

6. حالا روغن رو اضافه کنید و در حد 10 ثانیه باهمزن مخلوط کنید، تا تر کیب شوند.

7. آرد الک شده را کم کم به مایه اضافه کنید یا با دور کند هم زن بزنید و یا با لیسک به آرامی از یک جهت مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود. بعد آن را کنار گذاشته و به سراغ مواد میانی میرویم.

8.حالا کاسه متوسطی را برداشته و در آن مواد میانی که شامل پودر دارچین، پودر نارگیل، پودرکاکائو، شکر قهوه ای و گردو است را در کاسه با هم ترکیب کنید تا یکدست شود.

9.بعد از این، نصف مایه کیک آماده شده را داخل مرکز قالبی که از قبل آن را چرب کرده بودید، بریزید و به ترتیب از مواد میانی که از قبل آماده کرده ایم، به شکل لایه لایه بریزید و باقیمانده مایه کیک را روی مواد میانی بریزید. سپس چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

10.حالا، قالب آماده شده را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

دمای نهایی فر

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود 35 تا ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود 35 تا ۴۵ دقیقه. 

11. بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و سرو خنک شود. 

- میتوانید، یک چاقو دور کناره های کیک بزنید تا جدا شود و کناره ها و کف قالب به راحتی برداشته شود.

طرز تهیه فراستینگ پنیری

پنیرخامه ای، خامه به دمای محیط رسیده و پودر قند را با هم مخلوط کنید و بعد به آن وانیل اضافه کنید با همزن آن قدر هم بزنید، تا بافتش لطیف و یکدست بشود، سپس بعد از اینکه کیک شما خنک شد، از آن روی کیک بمالید و سطح رویی کیک را کامل با آن بپوشانید.

-میتوانید مقداری گردو را هم با چاقو خرد کنید و روی فراستینگ را با گردوی خرد شده تزئین کنید.

- اجاز بدهید پنیر هم دمای محیط شود تا به راحتی با خامه و پودر قند مخلوط شود و بافت لطیفی به شما بدهد.

نکات دستور غذا

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیکتون رو از قالب جدا کنید.

-آرد خود را درست اندازه بگیرید! هنگام اندازه گیری آرد، از ریختن آن با پیمانه پرهیز کنید. در عوض، آرد را با قاشق هم بزنید تا تا حد امکان حفره هوا ایجاد شود و آن را با قاشق در پیمانه اندازه گیری خود بریزید. در آخر با پشت چاقو آن را صاف کنید.

-خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید، نباید گلوتن موجود در آرد ایجاد شود. این مرحله تضمین می کند که یک کیک پنبه ای داشته باشید و نه یک کیک متراکم و خشک.

 

برچسب ها: کیک, کیک سینامون, کیک دارچینی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.