مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی با مغز آفتاب گردان

طرز تهیه شیرینی با مغز آفتاب گردان

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 01 دی 1402 magfood.ir/6V
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 400 گرم
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ به مقدار لازم
- برای رومال شیرینی به کار میرود.
شکلات چیپسی به مقدار لازم
عسل 50 گرم
مغز آفتاب گردان به مقدار لازم
وانیل به مقدار لازم
پودر شکر 80 گرم
پودر مغز آفتاب گردان 150 گرم
کره 280 گرم

این شیرینی‌های تخمه آفتابگردان بهترین شیرینی‌های نرم و جویدنی بدون مغز هستند. وقتی صحبت از دسرهای دوست دار حساسیت به میان می آید، این شیرینی‌ های آفتابگردان بهترین دستور پخت شیرینی‌ هستند. این دستور العمل برای بسیاری از رژیم ها و آلرژی های غذایی مناسب است، اما هیچ کس این دستور را نمی دهد زیرا آنها بسیار خوشمزه هستند! کلید دستیابی به بافت نرم و جویدنی عالی شیرینی، کره است! کره با تخمه آفتابگردان به بهترین شکل عمل میکند. هیچ بافت شنی وجود ندارد، طعم آن غنی و عمیق است و فوق العاده سالم است! من عاشق استفاده از کره هستم زیرا طعم فوق العاده ای دارد و برای تهیه شیرینی های آفتابگردان عالی است! این  شیرینی‌ های تخمه آفتابگردان، بهترین شیرینی‌های گیاهی بدون آجیل هستند. آنها با مواد ساده و تمیز درست می شوند و بهترین طعم آجیلی را دارند. این شیرینی‌ های آفتابگردان، بدون روغن، بدون گلوتن و بدون شکر تصفیه شده هستند!

همه ما باید مصرف دانه/آجیل خود را افزایش دهیم. آنها با فواید بسیاری برای سلامتی مرتبط هستند، عمدتاً به این دلیل که مملو از فیبر، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم هستند. آنها همچنین به دلیل محتوای چربی خود سیر کننده هستند. بعلاوه آنها حاوی مقداری پروتئین گیاهی هستند که به آنها کمک می کند تا رضایت بخش تر و سیر کننده تر شوند. این لقمه های تخمه آفتابگردان یک راه آسان و خوشمزه برای وارد کردن برخی از این دانه های شگفت انگیز برای سلامت قلب به رژیم غذایی شما است.

طرز تهیه

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و مجددا با همزن برقی هم بزنید.

5.در ادامه، عسل، بعد پودر مغز آفتاب گردان و آرد را افزوده و به تدریج با مواد مخلوط کنید تا خمیر لطیف و یکدستی بدست آید.چنانچه خمیرتان شل بود، مقداری آرد به آن اضافه کنید تا چسبندگی خمیر از بین برود و خمیر یکدست و یک فرمی به شما بدهد.

6.حالا خمیر را در ظرف در بسته قرار دهید یا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا حتی در پلاستیک فریزر، به مدت 2 ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

7.بعد از استراحت خمیر، سپس آن را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و به ضخامت 2 الی 3 میلیمتر پهن کرده و با کاتر دلخواه قالب بزنید.

8.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

9.سپس روی شیرینی زرده تخم مرغ بزنید و مقداری تخمه آفتابگردان و شکلات چیپسی بریزید و در سینی آماده شده بچینید.

10.زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

11.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 10- 12دقیقه پخته شوند.(اگر روی شیرینی ها کاملا طلایی نشدند، گریل فر را روشن کنید، تا طلایی شوند.)

12.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

نکاتی برای شیرینی‌های تخمه آفتابگردان

- همچنین می‌توانید از مغزهای آفتابگردان برشته شده و نمک‌زده برای متعادل کردن طعم‌ها استفاده کنید.

- می‌توانید این شیرینی‌ها را در یک دسته بزرگ درست کنید و بعداً در یک ظرف دربسته ذخیره کنید.

- در صورت تمایل می توانید شیرینی ها را با شکر دانه ریز بپوشانید.

- اگر شیرینی‌های شور را ترجیح می‌دهید یا فقط نسخه سالم‌تری از این کوکی‌ها را می‌خواهید، می‌توانید مقدار شکر را کاهش دهید.

نکته برتر:

اجازه دهید شیرینی ها کاملا خنک شوند. مدتی طول می کشد تا خنک شوند، اما ارزش صبر کردن را دارد.

 برای تهیه این شیرینی با مغز آفتاب گردان چند ماده ای نیاز دارید:

تخمه آفتابگردان - سرشار از مواد مغذی و چربی های سالم. من عاشق اضافه کردن کمی تخمه آفتابگردان ترد به این شیرینی های آفتابگردان هستم. آنها بسیار مغذی هستند و برای افزودن بافت به این کوکی ها عالی هستند.آنها وقتی با کمی عسل مخلوط می شوند و تا زمانی که قهوه ای طلایی می شوند، خوشمزه ترین میان وعده ترد را ایجاد می کنند. می توانید از دانه های دیگر مانند دانه کدو تنبل یا کنجد استفاده کنید. همچنین می‌توانید افزودنی‌های دیگری را اضافه کنید.

 آرد بدون گلوتن - هر ترکیب آردی موثر خواهد بود. حتما به دنبال غذایی باشید که فاقد مواد مغذی ضروری مانند فیبر و پروتئین باشد.

وانیل – این کار به پخش شدن و پخت یکنواخت این شیرینی های تخمه آفتابگردان کمک می کند.

سوالات متداول:

چرا شیرینی‌ های آفتابگردان سبز می شوند؟

گاهی اوقات شیرینی‌ های آفتابگردان ممکن است سبز شوند. رنگ سبز از کلروفیل موجود در دانه های آفتابگردان است که با جوش شیرین واکنش نشان می دهد. همیشه این اتفاق نمی افتد، اما ممکن است اتفاق بیفتد و کاملا طبیعی است!

چگونه شیرینی‌ های آفتابگردان را نگهداری می کنید؟

این شیرینی‌ های تخمه آفتابگردان عالی هستند زیرا به خوبی نگهداری می شوند! توصیه می کنم آنها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید آنها را با بسته بندی پلاستیکی یا در یک کیسه زیپ دار نگهداری کنید. اگر این شیرینی‌ ها به درستی نگهداری شوند می توانند تا دو هفته در یخچال نگهداری شوند.

این شیرینی‌ های آفتابگردان را نیز می توان فریز کرد. توصیه می کنم آنها را در یک کیسه فریزر نگهداری کنید. اگر به درستی نگهداری شوند، این شیرینی ها تا 3 ماه نگهداری می شوند.

آنچه برای پختن این شیرینی های تخمه آفتابگردان نیاز دارید:

تجهیزات همیشه می‌توانند بر چگونگی شکل‌گیری یک دستور غذا تأثیر بگذارند. خوشبختانه این دستور پخت شیرینی تخمه آفتابگردان به حداقل تجهیزات نیاز دارد و برای انواع آشپزخانه ها مناسب است. شما به ابزار زیر نیاز خواهید داشت:

کاسه متوسط ​​- هر کاسه اندازه ای کاملا کار می کند. من دوست دارم از یک کاسه متوسط ​​استفاده کنم زیرا می توانم آن را بدون مشکل در یخچال قرار دهم. با این حال، یک کاسه بزرگ نیز به خوبی کار خواهد کرد.

سینی فر - من توصیه می کنم از یک سینی فر رنگ روشن استفاده کنید زیرا به پخت یکنواخت شیرینی‌ ها کمک می کند و ته نمی سوزند. می توانید از کاغذ نچسب، روغن یا کاغذ روغنی استفاده کنید تا شیرینی‌ ها نچسبند.

همزن برقی - هم همزن دستی و هم همزن پایه کاملاً کار می کنند. خمیر شیرینی‌ را هم می توانید با دست مخلوط کنید.

قفسه سیمی - اگرچه قفسه سیمی مطلقاً ضروری نیست، به نظر من این بهترین راه برای خنک کردن این شیرینی‌ ها است.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی با مفز آفتاب گردان
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.