مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی نعلی

طرز تهیه شیرینی نعلی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 28 مهر 1402 magfood.ir/6E
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 300 گرم
دارچین یک هشتم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
شکلات آب شده 100 گرم
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
پودر بادام 35 گرم
پودر شکر 70 گرم
کره 215 گرم

طرز تهیه

یسکویت نعل اسبی با شکلات تلخ ، چه کسی آنها را نمی شناسد؟ آنها بیسکویت های شیرینی خوشمزه ای هستند که در خانه بسیار آسان تهیه می شوند، آنها را با کره تهیه می کنند و بعد از پختن با شکلات ذوب شده معطر میکنند، یک شیرینی لذیذ و واقعی، باور کنید در یک لحظه سریعا خورده می شوند! شیرینی خشک نعل اسبی یک دستور غذای قدیمی است که همه ما در دوران کودکی و همچنین در بزرگسالی آن را دوست داشتیم، کافی است به یک شیرینی فروشی بروید و سینی های آن را ببینید، امروزه هم بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.
شیرینی های نعل اسبی نوعی بیسکویت یا شیرینی خشک معمولی با شکل"U" و با پوشاندن نوک آن با شکلات ذوب شده هستند. این شیرینی های خوشمزه، عالی برای لذت بردن در صبح، با یک فنجان شیر خوب، یا بعد از ظهر، برای وقت چای محسوب میشوند. درست کردن آنها بسیار آسان است و می توانید آنها را در هر مناسبتی تهیه کنید، بچه ها نیز آنها را دوست خواهند داشت. نام این شیرینی ها از فرم شکل آنها گرفته شده است که شبیه نعل اسب است که به عنوان طلسم خوش شانس شناخته می شود. بنابراین می توانید آنها را به عنوان هدیه برای دوستان و اقوام، به عنوان نمادی از شانس خوب، آماده کنید. اما، ما اینجا به نحوه آماده سازی شیرینی ها درچند مرحله اشاره کرده ایم.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود، 

4.در ادامه، زرده تخم مرغ، وانیل و دارچین را به آن افزوده و مجددا با همزن برقی هم بزنید. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5.پس از دورگیری کردن ظرف، .پودر بادام و آرد الک شده را نیز افزوده و فقط مخلوط کنید.

6.حالا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا در پلاستیک فریزر، به مدت یک ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

7.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

فرم دهی شیرینی ها

روش اول

1.بعد از استراحت خمیر،سپس خمیر را به گلوله های کوچک 10 گرمی تقسیم کنید.

2. گلوله ها را با دست به صورت استوانه هایی به طول 8 تا 10 سانتیمتر فرم داده، و بعد به صورت نعل، شکل دهید.

3.بعد از این که تمامی خمیر به همین صورت در آمد، شیرینی ها را در سینی فر بچینید.

روش دوم

1.وقتی خمیر شیرینی نعلی استراحت کرد، آن را برگردانید و روی سطح کار کمی آرد پاشی شده قرار دهید.

2.آن را با وردنه به ضخامت حدود نیم سانتی متر نازک کنید و خمیر را با چاقو به صورت نوار برش دهید. (ایده آل این است که قالب هایی برای شیرینی های نعل اسبی داشته باشیم، من آنها را ندارم، بنابراین این کار را به این روش انجام دادم که در عکس مشاهده می کنید).

3.با کف دست، هر نوار شیرینی را بردارید و فرم آن را درست کنید.

4.سپس، آن را تا کنید تا به شکل نعل اسب در بیاید و نوک آن را با یک چاقو تراز کنید.

دمای فر

- برای فر برقی دمای ۱۶۰ درجه، طبقه بالا و المنت پایین روشن باشد، حدود 12 تا 15 دقیقه بمانند تا پخته شوند.
- برای فر گازی دمای ۱۷۰ درجه، طبقه بالا، و المنت پایین روشن، حدود 12 تا 15 دقیقه.

8.سینی پخت را به مدت 10 دقیقه روی توری خنک کننده قرار دهید، سپس خود شیرینی ها را مستقیماً روی توری منتقل کنید تا خنک شوند. سرو کنید و لذت ببرید!

9.پس از خنک شدن، دو سر آن را در شکلات ذوب شده فرو ببرید و در آخر شکلات اضافی را با کشیدن شیرینی به لبه ظرف بگیرید و پودر پسته بپاشید.(در ضمن می توانید شکلات تیره را با شکلات سفید جایگزین کنید و همچنین شکلات ریز رنگی یا شکر گرانول روی شکلات اضافه کنید.)

نکات دستور غذا

- برای به دست آوردن یک نتیجه عالی استفاده از مواد اولیه با کیفیت بسیار مهم است. بنابراین، یک شکلات خوب و خوش طعم انتخاب کنید، از مواد جایگزین یا پودر کاکائو اجتناب کنید و کره کلاسیک را با مارگارین یا کره سبک جایگزین نکنید . بیسکویت های نعل اسبی باید کره ای باشند و استفاده از مواد جایگزین برای این بیسکویت های خوشمزه، طعم دلچسبی ایجاد نمیکند.

- در مورد رنگ شیرینی ها، آنها را زمانی که هنوز روشن هستند از فر خارج کنید: نباید قهوه ای شوند، زیرا ممکن است پس از سرد شدن بیش از حد سفت شوند. اما ویژگی این شیرینی ها این است که در دهان شما آب می شوند.

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیک و شیرینی هاتون رو جدا کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها اگر قالب ندارید، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

نحوه نگهداری

- این کوکی ها را می توان تا 10 روز در دمای اتاق یا تا یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی نعلی خوشمزه را درست کنید ولذت ببرید.

 

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی نعلی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.