مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی مینیاتوری

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 23 مهر 1402 magfood.ir/6A
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد برنج 50 گرم
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 100 گرم
اسانس نارگیل 5 قطره
رنگ خوراکی به مقدار لازم
- برای فراستینگ به کار میرود.
روغن قنادی
جایگزین
- روغن جامد
120 گرم
- مجموعا روغن جامد و قنادی باهم 120 گرم میشود.
شیر گاو پرچرب به مقدار لازم
- برای فراستینگ به کار میرود.
نشاسته ذرت 50 گرم
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
پودر شکر 120 گرم
پودر قند 20 گرم
- برای فراستینگ به کار میرود. البته میزان آن را بنا بر ذائقه میتوان کم یا زیاد کرد.
پودر نارگیل 100 گرم
پودر هل سبز یک چهارم قاشق چای خوری
کره 50 گرم
- برای فراستینگ به کار میرود.

طرز تهیه

این شیرینی های مینیاتوری بیشتر برای اعیاد خاص مثل عید نوروز و کریسمس کاربرد دارند.این شیرینی منحصر به فرد، سرگرم کننده و خوشمزه است که میتوان به شکل های مختلف آن ها را تزئین کرد، اما همه آنها با یک خمیر شروع می شوند. 
همه بچه‌ها دوست دارند زمان خاصی را در آشپزخانه بگذرانند و به پختن شیرینی های مینیاتوری کریسمس برای بابانوئل یا شیرینی‌هایی که می‌توانند با خانواده و کلاسشان به اشتراک بگذارند، کمک کنند. من بسیار خوشحالم که می توانم یک دستور العمل بدون استرس برای انجام این کار به شما ارائه دهم. به علاوه، این شیرینی ها را کودکان بسیار دوست خواهند داشت. آنها نه تنها شیرینی های خوشمزه ای هستند، بلکه به راحتی می توان آنها را تزئین کرد. 
یکی از بهترین بخش‌های این دستور غذا این است که مواد تشکیل دهنده شیرینی مینیاتوری از موادی هستند که بسیاری از ما از قبل در آشپزخانه خود داریم، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد رفتن به فروشگاه برای خرید مواد اولیه نیست.اگر بچه‌هایی دارید که مشتاق کمک به پخت و تزیین هستند و می‌خواهید آنها را در حین پختن و خنک شدن شیرینی ها قبل از شروع سرگرمی تزئین مشغول نگه دارید، از آنها بخواهید این شیرینی های مینیاتوری را تزئین کنند .
 

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله آرد سفید، آرد برنج  را به طور جدا گانه سه بار الک نمایید و قبل از الک کردن حتما آنها را خوب مخلوط کنید.(الک کردن برای این است که هوادهی در آرد ایجاد شود و اکسیژن بیشتری به آرد بدهیم تا آرد سبک تر شده و کیفیت شیرینی ارتقا یابد.)

3.در ابتدا پودر نارگیل، 50 گرم از آرد سفید و 50 گرم از آرد برنج را داخل میکسر ریخته و پودر کنید و کنار بگذارید.

4.در ظرف مناسبی ، مخلوط  روغن قنادی و روغن جامد، پودر شکر، هل و وانیل را با همزن برقی بزنید چند دقیقه ای هم بزنید تا کرم سبک و لطیفی شود.

5.بعد نشاسته ذرت و 50 گرم از آرد سفید را به آن اضافه کنید و با دست کمی ورز دهید تا خمیر لطیف و یکدست شود.

6.در آخر مخلوط پودر نارگیل و آردها را که از قبل کنار گذاشته بودیم، به این ترکیب اضافه کنید تا خمیر به روغن نیافتد.

7. روی کاسه خمیر شیرینی را با پلاستیک بپوشانید و حدود چند ساعت به خمیر، در دمای محیط استراحت دهید.

8.بعد از استراحت خمیر،سپس آن را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه  به ضخامت نیم الی یک سانتیمتر پهن کنید.

9.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

10..بعد با کاتر دلخواه  روی خمیر را قالب زده و در سینی بچینید، زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

11.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 10دقیقه پخته شوند.

12.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

تهیه فراستینگ برای تزئین

1.برای فراستینگ، کره نرم شده در دمای محیط را با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا یکدست شود.

2.پودر قند را اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید تا مخلوط شوند. با توجه به ذائقه خودتان میتوانید میزان شیرینی آن راا کم یا زیاد کنید.

3.همزن را متوقف کرده و ته کاسه را با لیسک تمیز کنید.

4.حالا شیر را بنا بر غلظت مورد نظر اضافه کنید و فراستینگ را با سرعت زیاد بزنید تا سبک و پفکی شود.

5.برای تهیه رنگ های پاستلی از یک قطره رنگ خوراکی استفاده کنید. حدود 1/2 فراستینگ را در هر کاسه قرار دهید تا رنگ بگیرد. باقی مانده فراستینگ را بنا بر سلیقه سفید نگه دارید.

6.فراستینگ را داخل قیف شیرینی پزی قرار دهید که دارای ماسوره های تزئینی هستند.

7.همچنین میتوانید از یک قاشق برای صاف کردن فراستینگ روی شیرینی استفاده کنید و از یک سیخ چوبی یا یک خلال دندان برای کشیدن طرح روی شیرینی های مینیاتوری استفاده نمایید و روی طرح را با رنگ های متفاوت دیگر رنگ آمیزی کنید.

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری پسته ای

تهیه این شیرینی مانند شیرینی مینیاتوری است با این تفاوت که در آن از ۵۰ گرم پودر پسته و به جای اسانس نارگیل از یک چهارم قاشق چایخوری هل سبز ساییده شده استفاده می‌شود. میتوانید گلوله‌ای از خمیر به اندازه یک گردو برداشته و در دست گرد کنید. مهره چوبی را داخل آرد زده و روی آن فشار دهید. سپس با قالب دیگری دور خمیر مهر خورده را قالب زده به گونه‌ای که اضافات پیرامون آن را گرفته و شیرینی زیبا تر شود.

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری بادامی

تهیه این شیرینی مانند شیرینی مینیاتوری است با این تفاوت که در آن از ۵۰ گرم پودر بادام و به جای اسانس نارگیل چند قطره اسانس بادام استفاده می‌شود. می‌توانید از آیسینگ که در بالا آموزش داده شده است برای تزیین روی شیرینی استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری گردویی

تهیه این شیرینی نیز مانند شیرینی مینیاتوری است با این تفاوت که در آن از ۵۰ گرم گردوی چرخ کرده و یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین و یک چهارم قاشق چای‌خوری زنجبیل استفاده می‌شود می‌توانید روی شیرینی را با آیسینگ تزیین نمایید.

نکات دستور غذا

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیک و شیرینی هاتون رو جدا کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها اگر قالب ندارید، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

- این دستور العمل میزان مواد اولیه را با استفاده از ترازو است، و به شدت توصیه می کنیم در صورت امکان از ترازو آشپزخانه برای پخت استفاده کنید. 

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی مینیاتوری را درست کنید ولذت ببرید.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی مینیاتوری
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.