مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک پرتقالی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 26 مرداد 1402 magfood.ir/58
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آب پرتقال 1 پیمانه
- حتما از صافی رد کنید.
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 2 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
تخم مرغ 4 عدد
خلال بادام به مقدار لازم
رنده پوست پرتقال 3 قاشق مربا خوری
روغن مایع یک دوم پیمانه
شکر سفید 1 پیمانه
- 1 پیمانه سر پر باشد.
وانیل 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

این کیک پرتقالی برای هر مناسبتی عالی است، آنقدر آسان است که سریع میتوان آن را درست کرد، حتی نیازی به استفاده از میکسر نیست. تنها چیزی که نیاز دارید، همزن و یک لیسک است و در کمترین زمان این کیک خوش طعم را آماده خواهید کرد.
با وجود استفاده از مواد ساده، این کیک با هر بار سرو، شما را تحت تأثیر قرار میدهد. هر برشی از این کیک در دهان شما آب می شود. آنقدر لطیف  است که محال است برش دوم را میل نکنید. به لطف آب پرتقال و پوست پرتقال این کیک طعم مرکباتی بالایی دارد. اگر می خواهید روز خود را لذت بخش کنید، طعم های تازه در این کیک همان چیزی است که نیاز دارید.حالا درادامه با طرز تهیه این کیک خوش عطر آشنا شوید.

 

طرز تهیه کیک انگور ایتالیایی

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب مورد نظر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

3.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

4.حالا ظرف مناسبی برداشته و قسمت نارنجی پوست پرتقال را رنده کنید و آن را نیز کنار بگذارید.

5.سپس با آب پرتقال گیر دستی یا برقی، یک لیوان آب پرتقال بگیرید و از صافی رد کنید و کنار گذاشته تا به موقع استفاده شود. 

6.در ادامه کاسه ی نسبتا بزرگی برداشته، تخم مرغ ها رو با وانیل دو دقیقه با دور تند همزن بزنید. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

7.پس از دورگیری کردن ظرف، بعد شکر را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر بادور تند بزنید تا حجیم و کش دار شود. 

8.حالا آب پرتقالی که از قبل آماده کرده بودیم را برداشته و به مایع کیک یک لیوان اب پرتقال و رنده پوست پرتقال اضافه کرده و در حد بیست ثانیه با دور تند هم بزنید.

9.سپس نصف لیوان روغن مایع اضافه کرده و ده ثانیه با دور متوسط هم بزنید.

10.و در آخر آردی را که الک کرده ایم، طی سه مرحله به مایع کیک اضافه کرده و در هر مرحله هفت ثانیه با دور کند هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و ترکیب یکدستی به شما بدهند.

11.حالا همزن را خاموش کنید، مواد را با لیسک ارام و دورانی ده ثانیه هم بزنید.

12.مایع کیک را درمرکز قالب آماده شده بریزید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

13.در انتهای کار، اگر خلال بادام دارید میتوانید روی آن بریزید‌. حالا با قالب، درون فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

 

طرز تهیه کیک لوتوس یا بیسکوف

دمای نهایی فر

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود ۴۵ دقیقه. 

14.  بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و سرو خنک شود. 

نکات

- می توانید از بادام های کامل خرد شده برای تزئین روی کیک استفاده کنید، در حالی که کیک در فر در حال پخت است برشته می شوند و در نهایت با هر لقمه کیک، طعم بادام برشته شده را حس می کنید واین بسیار لذت بخش است. بادام پرک شده، نیز گزینه دیگری است.

- از پرتقال تازه استفاده کنید. استفاده از مرکبات تازه واقعاً کمک می‌کند که طعم آن در هر برش حس شود. برای اینکه کارها راحت باشد، از پوست همان تعداد پرتقال که برای آب گیری استفاده می کنید، حدود 3-4 عدد به کار ببرید.

-مطمئن شوید که فقط قسمت نارنجی پوست را رنده کنید، زیرا سفیده آن تلخ می شود و ناخوشایند خواهد بود.

-برای داشتن رنگ نارنجی کیک، مقداری رنگ خوراکی نارنجی به خمیر اضافه کنید تا به رنگ نارنجی روشن برسید. این مرحله کاملا اختیاری است.

نحوه نگهداری

زمانی که کیک کاملاً خنک شد، آن را در ظرف دربسته نگهداری کنید یا آن را با پلاستیک محکم بپیچید تا تازه بماند.

کیک را می توان تا 3 روز در دمای اتاق نگهداری کرد. آن را خنک و خشک و دور از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما نگهداری کنید.
 

برچسب ها: کیک, کیک پرتقالی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.