مجله خوراکی ها طب سنتی بیماری ها و درمان
شلغم ، تحفه ای مناسب فصل سرما

شلغم ، تحفه ای مناسب فصل سرما

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 18 مهر 1401 magfood.ir/b
فهرست مطالب

یکی از سبزیجاتی که همزمان با شروع فصل سرما در بازار به چشم می خورد ، شلغم است .

که شامل موادی مناسب این فصل و افزایش ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی و انفلونزا است .

ترکیبات شلغم :

این ریشه ی غده ای خوراکی پر خاصیت دارای  ۸٪ مواد نشاسته ای ، ۲ ٪ چربی ، ۲ ٪ سلولز و ۲ ٪ مواد سفید زمینه ای می باشد . این ترکیبات شلغم باعث شده است که فرد مصرف کننده احساس سیری داشته باشد ولی باعث چاقی او نشود . و در ضمن اینکه مواد نشاسته ای دارد قند افراد مبتلا به دیابت یا افزایش قند را بالا نمی برد بلکه به درمان آن نیز کمک می کند .

شلغم دارای ویتامین های A ، B ، C و املاحی مانند فسفر، کلسیم ، گوگرد ، منیزیم و ید است . همینطور مقداری ارسینیک و روبیدیوم دارد که خاصیت درمانی ویژه ای به ان داده است . و به علت وجود همین دو عنصر اخیر است که شلغم از امراض سخت حتی جذام هم جلوگیری می کند .

خواص شلغم  :

- شلغم دارای ترکیب ویژه ای است که خاصیت میکرب کشی و ضد ویروسی دارد ، بنابراین مانتد یک انتی بیوتیک عمل می کند  و در برابر ابتلا به بیماری های ویروسی در فصل سرما بدن را مقاوم می کند .

- افرادی که سرفه های خشک و مقاوم به درمان دارند ، مصرف شلغم باعث خلط آوری و نرمی سینه می شود . عصاره شلغم با عسل نیز برای این افراد بسیار سودمند است .

- ویتامین ها و املاح ویژه ی شلغم‌به آن‌خاصیت انتی اکسیدانی داده است و تبدیل به ترکیبی جوان کننده ی پوست شده است .

- میزان ویتامین های بالای شلغم ان را تقویت کننده ی قوه ی بینایی کرده است . و از شب کوری جلوگیری می کند .

- شلغم دارای قند طبیعی و منیزیم است و باعث مقاومت استخوان می شود . زیرا عنصر منیزیم بافت استخوان را محکم می کند و از جانب دیگر شیرینی طبیعی ان باعث پوکی لستخوان نمی شود .( مصرف قند های ضنعای منجر به پوکی می شود .)

- شلغم دارای ترکیبات ویژه ای است که بر روی بافت مغز اثر دارد و باعث ارامش ، جلوگیری از اضطراب و استرس و خاصیت ارام بخشی می شود .

- عنصر روبیدیوم که در شلغم وجود دارد اثر ویژه ای بر سلامتی دارد ، عامل جوانی و ضد پیری می باشد ، قند را کاهش می دهد ، تقویت کننده قوه ی جنسی است ، سینه را نرم می کند و زیبایی بخش است .

- کسی که یک عدد شلغم هر روز میل نماید در آن زمستان از جمیع امراض مربوط به فصل در امان می ماند و این خوراک پر خاصییت در تمام سال سلامت او را تضمین می کند .

 

برچسب ها: شلغم, منافع
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.