مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه كيک گيلاس

طرز تهیه كيک گيلاس

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 22 مرداد 1402 magfood.ir/4z
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 180 گرم
بکینگ پودر قاشق مربا خوری
تخم مرغ 1 عدد
شکر سفید 140 گرم
شیر گاو پرچرب 125 گرم
لیمو 1 عدد
- برای تهیه سس به کار میرود. و از رنده پوست لیمو داخل مایع کیک استفاده میکنیم.
نمک به مقدار لازم
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر یک چهارم پیمانه
- برای تهیه سس به کار میرود.
کره 80 گرم
گیلاس 400 گرم
- يك مقداريش رو روى كيك گذاشته و باقی آن را براى سس کنار میگذاریم.

طرز تهیه

 

کیک گیلاس یک دسر خوشمزه و کلاسیک است که برای هر موقعیتی مناسب است. کیکی مرطوب و متراکم است و بافتی پنبه ای دارد، با طعم بینظیر که توسط گیلاس دیزاین شده است. برای صبحانه یا دسر عالی است. از همه مهمتر، درست کردن آن آسان است و قطعا مهمانان شما را تحت تاثیر قرار می دهد!

 

طرز تهیه کیک گلابی
 

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در همین حین، هسته های گیلاس را جدا کنید و کنار بگذارید. روش حرفه ای جدا کردن هسته های گیلاس، در دستور مافین گیلاس و شکلات تلخ، کامل توضیح داده شده است.

3. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب مورد نظر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

_ قالب به قطر ۲۱ سانتی متر میباشد.

4.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید. 

5. حالا، کاسه ی نسبتا بزرگی را برداشته و شكر را به همراه كره اي که به دمای محیط رسیده، با وانيل در ظرف مورد نظر ریخته، سپس با همزن برقی چند دقیقه ای هم بزنید تا همه ی مواد با هم نرم و روشن شود و ترکیب یکدستی به شما بدهد. 

6. بعد تخم مرغ و وانیل را به این ترکیب اضافه و به مدت يك دقيقه با همزن برقی خوب بزنید تا یکدست شود. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

7. پس از دورگیری کردن ظرف، سپس شير را كم كم اضافه كنید و با همزن خاموش آن را با سایر مواد ترکیب کنید.

8. در ادامه نصف آرد و بيكينگ پودر را که از قبل خوب الک کرده ایم، به این ترکیب اضافه كنید، سپس با کمک لیسک آن را خوب ترکیب نمایید. 

9. بعد مابقی آرد را به ٱن اضافه کنید و مجددا با لیسک خوب هم زده، تا ترکیب یکدستی به شما بدهد.

10. بعد رنده ى پوست ليمو كه خيلي کیک را خوش عطر و بو میکند، به آن اضافه کنید.

11. و در اخر نمك را اضافه کنید و همه ی مواد کیک را با لیسک، خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

12. مایع کیک را در قالب آماده شده بریزید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

13. و در اخر، روی کیک را پر از گیلاس کنید و به میزان دلخواه شکر بپاشید.

14. حالا با قالب، درون فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

 

طرز تهیه مافین گیلاس و شکلات تلخ

 

دمای نهایی فر

 

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود ۴۵ دقیقه. 

14.  بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و سرو خنک شود.

 

سس گیلاس

برای تهیه این سس نیاز است که، گيلاس هاى باقى مانده را با یک چهارم پيمانه پودر شكر و آب همان ليمويى كه پوستش را در مایع کیک رنده كرديم در مخلوط کن، ميكس كنيد، تا يك سس خوشمزه برای روی کیک بشود. (نکته مهمی که برای سرو سس وجود دارد این است که، حتماً بعد از سرد شدن کیک، به عنوان روکشی خوش طعم از آن استفاده کنید.)

 

طرز تهیه کیک لیمو

نحوه نگهداری کیک گیلاس

کیک گیلاس را می توان به مدت یک روز در دمای اتاق نگه داشت، البته اگر دمای محیط خیلی گرم نباشد، پس از آن کیک باید داخل ظرف دربسته نگهداری شود و تا یک هفته در یخچال ماندگاری دارد.

برچسب ها: کیک, کیک گیلاس
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.