مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه مافین گیلاس و شکلات تلخ

طرز تهیه مافین گیلاس و شکلات تلخ

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 21 مرداد 1402 magfood.ir/4r
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 190 گرم
بکینگ پودر 8 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شکر سفید 100 گرم
شکلات چیپسی
جایگزین
- شکلات تلخ
70 گرم
- اگر از شکلات تلخ استفاده نمودید آن را خرد کنید.
شیر گاو پرچرب 125 میلی لیتر
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
کره 80 گرم
گیلاس 180 گرم

طرز تهیه

 

مافین های تکه ای شکلاتی گیلاس، که با گیلاس تازه درست شده اند، یک کاپ کامل، مخلوط و شیرینی خوشمزه ای برای صبحانه یا میان وعده های تابستانی هستند.

1. مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در همین حین، هسته های گیلاس را جدا کنید و کنار بگذارید.

روش حرفه ای جدا کردن هسته های گیلاس

ساقه گیلاس را بردارید و میوه را بین دو انگشتتان نگه دارید. یک سیخ چوبی را بگیرید و انتهای کوچک آن را در داخل سوراخ ساقه گییلاس قرار دهید. به آرامی اما محکم سیخ چوبی را داخل گودال فشار دهید و آن را از گیلاس بیرون بیاورید. اگر به سختی می توانید گیلاس را ثابت نگه دارید، آن را روی دهانه یک بطری شیشه ای کوچک خالی قرار دهید و حفره ها را به داخل بطری فشار دهید. گیلاس های بدون هسته اکنون برای درست کردن مافین آماده هستند.

جدا سازی هسته گیلاس


 

3. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید ​​​​​​و قالب مافین را آماده کنید، به این صورت که قالب مافین ها را از طریق قلمو و با اسپری روغن چرب کنید.

4. در کاسه ای بزرگ آرد و بکینگ پودر را ۳ بار الک کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

5. حالا، کاسه ی نسبتا بزرگی را برداشته و شكر را به همراه كره اي که به دمای محیط رسیده، با وانيل در ظرف مورد نظر ریخته، سپس با همزن برقی چند دقیقه ای هم بزنید تا همه ی مواد با هم مخلوط شوند و نرم و روشن شود و ترکیب یکدستی به شما بدهد. 

6. بعد تخم مرغ را به این ترکیب اضافه و به مدت يك دقيقه با همزن برقی خوب بزنید تا یکدست شود. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

7.  پس از دورگیری کردن ظرف، در ادامه نصف آرد و بيكينگ پودر را که از قبل خوب الک کرده ایم، به این ترکیب اضافه كنید، سپس با کمک لیسک آن را خوب ترکیب نمایید. 

8. سپس شير را كم كم اضافه كنید و با همزن خاموش آن را با سایر مواد ترکیب کنید. 

9. بعد مابقی آرد را به ٱن اضافه کنید و مجددا با لیسک خوب هم زده، تا ترکیب یکدستی به شما بدهد. 

10. بعد شكلات چيپسى يا شكلات هاي خرد شده را اضافه كنيد.

11. حالا در ظرفی، گيلاس هاى بدون هسته و خرد شده را که قبلا آماده کرده اید، با نشاسته ذرت تركيب كنيد، بعد به مواد کیک اضافه کنید! اين كار باعث ميشود که بعد از پخت اطرف ميوه ها حالت خميرى نداشته باشد. 

12. بعد از این که مایع کاپ کیک آماده شد، حالا مواد کیک را داخل قالب هاي مافين بریزید. از یک قاشق بزرگ (حدود 3 قاشق غذاخوری) برای تقسیم خمیر بین فنجان های مافین استفاده کنید. داخل قالب کاپ کیک یا مافین از موادتان تا دو سوم قالب را پر کنید چون باید فضای کافی برای پف کردن مافین ها باقی بماند و روی آن بنا بر سلیقه كمي از شكلات چيپسي و شكر استفاده کنید.

13. بعد از این که تمامی ظرف ها را از مایع کیک پر کردید، داخل فر از پيش گرم شده با دماى ١٨٠ درجه سانتيگراد قرار دهید و اجازه دهید تا كه به مدت، ٢٠ تا ٢٥ دقيقه بپزد. ( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

دمای فر

- فر برقی ۱۶۵ درجه حدود ۲۵ دقیقه زمان می‌برد تا کیک ها پخته شود، همچنین کاپ کیک ها را روی طبقه وسط که المنت پایین روشن است قرار دهید و در 5 دقیقه انتهایی المنت بالا را روشن کنید. 
- فر گازی دمای ۱۷۰ الی ۱۸۰ درجه ، طبقه وسط حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه .

14- بعد از پخت که کاپ کیک ها را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا از دما بیافتد، آنها را روی توری بگذارید تا قبل از سرو کاملا خنک شود. 

نحوه نگهداری مافین های گیلاس شکلاتی

این مافین ها بهتر است در همان روز خورده شوند. از آنجایی که مافین ها بسیار مرطوب هستند، وقتی در دمای اتاق قرار می گیرند به سرعت کپک می زنند. در ظرف دربسته به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری شود.


 

برچسب ها: کاپ کیک, مافین, مافین گیلاس و شکلات تلخ
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.