مجله خوراکی ها دستورهای غذایی دسر
طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتی

طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 03 مرداد 1402 magfood.ir/4S
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آب جوشیده 1 قاشق غذاخوری
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 90 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
تخم مرغ 2 عدد
شکر سفید 40 گرم
شیر گاو پرچرب 4 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک مغزدار شکلاتی

در ابتدا، عسل را با یک قاشق غ آب جوشیده رقبق کرده تا در تمامی مواد راحت تر حل بشود و آن را کنار میگذاریم.( عسل را برای راحت حل شدن آن در باقی مواد رقیق کردیم، تا با مواد پنکیک به خوبی ترکیب شود.) 

در مقاله ی (طرز تهیه شیرینی مربایی)، به دستور پخت این شیرینی خوشمزه پرداخته ایم

سپس تخم مرغ، شکر، شیر را در ظرف مناسب میریزیم و با عسلی که از قبل آن را رقیق نموده ایم، ترکیب میکنیم. بعد وانیل را اضافه کرده و تمامی مواد را با همزن دستی یا برقی هم میزنیم تا همه ی مواد باهم به خوبی مخلوط شوند و حجیم، کشدار و یکنواخت شوند.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا پنکیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

حالا در ظرفی جدا گانه آرد و بکینگ پودر را کاملا ترکیب کرده و الک میکنیم. سپس ترکیب آرد و بکینگ پودر را مجددا در مواد پنکیک الک میکنیم و با لیسک موادمان را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند یا حتی میتوان برای سریع مخلوط شدن مواد مجددا از همزن دستی یا برقی استفاده کنید.

بعد از اینکه مایع پنکیک کاملا یکنواخت شد. درب ظرف را میگذاریم و به آن استراحت میدهیم. (غلظت در مایع پنکیک بسیار مهم است در اینکه کیفیت نهایی پنکیک، ایده آل باشد. منظور این است که وقتی شما مایع را با قاشق یا ملاقه میریزید، مایع نباید به گونه ای باشد که سریعا پخش شود و از بین برود، باید با کمی مکث «حدودا 2 ثانیه» طول بکشد تا در سطح تابه محو شود.) چون در مایع پنکیک ما از بکینگ پودر استفاده کردیم، باید کمی به آن زمان بدهیم « حدودا یک ربع » تا بکینگ پودر عمل کند.

- میزان آرد در دستور تقریبی است «شاید لازم باشد در حد چند گرم آن را کم یا زیاد کنید» زیرا نژاد های مختلف گندم با هم فرق میکنند و چسبندگی های مختلفی  را به وجود می آورند.

بعد از اینکه مایع ما استراحت کرد درب ظرف را برداشته، آن را با لیسک هم میزنیم.( نکته مهمی که در پخت پنکیک وجود دارد، این است که تابه باید داغ باشد، و تابه را روی شعله کوچک قرار ندهیم، آن را روی شعله متوسط قرار بدهیم و حرارت گاز باید از نصف کمی کمتر باشد، اما نباید خیلی شعله را کم کنید.) 

- ملاقه سر پر در تابه نریزید، اجازه بدهید ملاقه کمی سر خالی باشد. زیرا سایز پنکیک ها بسیار بزرگ میشود.

بعد یک ملاقه از مایع پنکیک برداشته در تابه ریخته و صبرکنید تمام سطح پنکیک حباب بزند و سپس آن را برگردانید، حدود 1 دقیقه صبر کنید تا سطح دیگر پنکیک بپزد، بعد آن را برداشته ( ترجیحا آن را داخل بشقاب نچینید چون آن سطحی که با بشقاب برخورد میکند حالت خمیری ایجاد میکند. میتوانید از توری، حوله یا پارچه تمیز استفاده کنید و پنکیک ها را روی آن بچینید. بعد که آنها سرد شدند بردارید و داخل بشقاب بگذارید.) به همین ترتیب تمام پنکیک ها را آماده می کنیم.

حالا دو عدد پنکیک را که تقریبا سایز یکسانی دارند، برمیداریم، از شکلات صبحانه فندقی یا نوتلایی را که از قبل در دمای محیط قرار دادیم، روی سطح پنکیک بزنید و خیلی به لبه های پنکیک نزدیک نشوید که شکلات بیرون بزند، بیشتر تمرکزتان روی وسط پنکیک باشد.در نهایت پنکیک دوم را روی آن قرار بدهید و کمی فشار بدهید که کرم شکلات کاملا بین دو پنکیک پخش شود. حالا با دو انگشت محکم دو پنکیک را روی هم فشرده کنید تا کاملا دور تا دور آن به هم بچسبند.( به خاطر نرمی پنکیک هر دو کاملا روی هم فشرده میشوند و جدا نمیشوند.) این پنکیک بافت نرم، طلایی و پنبه ای دارد. شما خیلی راحت میتوانید با یک دستور ساده پنکیک را حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

- همچنین شما می‌توانید به جای کرم شکلات از مارمالاد، انواع مربا ها، کره بادام زمینی و یا هر چیزی که دوست دارید در وسط آن استفاده کنید.

برچسب ها: دسر, پنکیک, کیک
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.