مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی توپی مارمالادی

طرز تهیه شیرینی توپی مارمالادی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 22 شهریور 1402 magfood.ir/5q
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 150 گرم
اسانس بادام به مقدار لازم
- 4 الی 5 قطره
تخم مرغ 1 عدد
پودر بادام 120 گرم
پودر شکر 80 گرم
کره 125 گرم

طرز تهیه

اولین باری که شیرینی های کره‌ای لطیف و ذوب شده در دهان را حس کردم، یکی از دوستان نزدیک من یک شب با مهربانی یک تعدادی خوشمزه از اینها را درست کرده بود و یک بشقاب از آنها را با ما به اشتراک گذاشته بود. شما با خوردن شیرینی های گرد و زیبا و دوست داشتنی که بسیار بهتر از هر چیزی است که از فروشگاه خریداری شود، لذت خواهید برد. شیرینی مارمالادی نوعی است که پخت آن برای هدیه دادن به یک دوست، گردهمایی تعطیلات یا دورهمی های شما مناسب است.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید سپس آن را کنار بگذارید.

3.در ابتدا کاسه نسبتا بزرگی برداشته کره نرم شده در دمای محیط را با پودر شکر مخلوط و با همزن برقی خوب هم بزنید. تا مخلوط سبک شود و پف کند.

4.تخم مرغ و اسانس بادام را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید، تا ترکیب یکدستی به شما بدهد.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌ مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5. پس از دور گیری ظرف با لیسک، بادام پودر شده و آرد الک کرده را نیز به آن اضافه و مخلوط کنید تا خمیر یک دست و یکنواختی به عمل آید.

6.یک تا دو ساعت خمیر را در ظرف دربسته داخل یخچال بگذارید تا استراحت نماید.

7.حالا یک ربع مانده، به اینکه دوساعت تمام شود، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

8.بعد از اتمام زمان استراحت خمیر، با یک قاشق غذاخوری از خمیر گلوله‌هایی به اندازه یک گردو با دست بسازید( در صورتی که خمیر به دست می‌چسبد، دست خود را آردی کنید). گلوله‌های خمیر را در سینی چیده و مرکز هر توپ را با انتهای گرد یک کاردک چوبی فشار دهید یا با انگشت فشار دهید تا حفره‌ای در آن ایجاد شود.

9.درنهایت، داخل حفره‌های ایجاد کرده را مارمالاد ریخته و زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، سینی شیرینی ها را قبل از پخت به مدت 5 دقیقه در یخچال قرار دهید تا دوباره سرد شود.

10.سپس بعد از سرد شدن، سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت ۱۵ دقیقه پخته شوند، پس از خنک شدن، شیرینی‌ها را از فر خارج کرده و مصرف نمایید.

- اگر شیرینی های آماده شما پس از پخت مقدار کمی از کنسروهای میوه می‌خواهند، در صورت تمایل به آنها اضافه کنید. فقط کمی مربای اضافی روی شیرینی های تازه پخته شده، درخشندگی خاصی به آن ها می بخشد. به دلخواه میتوانید روی آن پودر قند بپاشید و نوش جان کنید.

نکات دستور غذا

از کره ای که کمی نرم شده استفاده کنید

- این در دستورالعمل در دستور غذا آمده است، اما ارزش ذکر آن را دارد زیرا تفاوت بسیاری در کیفیت ایجاد می کند، مطمئن شوید که کره شما کمی نرم شده است، اما ذوب نشده است . با این کار بافت شیرینی ها مشخص می شود. کره باید به اندازه‌ای نرم باشد که وقتی به آرامی آن را فشار می‌دهید کمی فرو برود، اما نه اینکه خیلی نرم شود.
- و هنگام هم زدن فقط در حدی هم بزنید تا خمیر به شکل یک توپ چسبنده درآید که به کمی زمان نیاز دارد تا خنک شود.

فرم دهی شیرینی ها

حفره های باریک و عمیق برای شیرینی ها درست کنید.

- حفره هایی که در روی شیرینی خیلی عمیق و باریک اند، مارمالادها درون آن قرار گرفته و روی شیرینی پخش نمی شوند.

- هنگامی که خمیر کاملا سرد شد، می توانید به راحتی گلوله های خمیری خود را درست کنید.

-هنگام فرم دهی شیرینی ها، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

مربا یا مارمالاد 

مطمئن شوید که از کنسروهای میوه ای با کیفیت بالا و واقعی ، در مقابل مربای شکری که از خیلی وقت پیش دارید، برای این شیرینی های مارمالادی استفاده کنید. کنسروهای میوه واقعی تضمین می‌کنند که فیلینگ شیرینی ها خوب و غلیظ بماند. مرباهای شکری در طول فیلینگ و فرآیند پخت تقریباً آب می‌شوند که باعث ریزش مواد از شیرینی می‌شود که به نوعی باعث خراب شدن شیرینی های شما میشود.

نحوه نگهداری

-این شیرینی ها در یک ظرف در بسته یا قالب شیرینی تا سه هفته باقی می مانند.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی مارمالادی را درست کنید ولذت ببرید.  

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی مارمالادی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.