مجله خوراکی ها طب سنتی دمنوش ها
۷ دمنوش پاییزی

۷ دمنوش پاییزی

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 10 مهر 1401 magfood.ir/N
فهرست مطالب

در فصل پاییز، میزان سرماخوردگی شیوع بالایی دارد. هر راهکاری که باعث ابتلای کمتر شود مفید است. در طب سنتی توصیه می شود که از مصرف مواد رطوبتی مانند هندوانه، خیار و لبنیات پرهیز کنید ویا حداقل از غروب به بعد مصرف نشود.

 

یک راهکار موثر، استفاده از دمنوش هایی است که خاصیت آنتی بیوتیکی دارند. در ادامه چند مورد از آنها را معرفی می کنیم

.

 

جینسینگ :

از بین گیاهان و ریشه های دارویی جینسینگ یکی از با ارزش ترین آنها است. چایی که از ریشه ی این گیاه تهیه می شود، در چین باستان اکسیر امپراطورهای چین بوده است. استفاده از دمنوش این گیاه علاوه بر خاصیت انتی بیوتیکی و پیشگیری و درمان سرماخوردگی، انرژی زا نیز می باشد و باعث بهبود روحیه و افزایش توان جنسی می شود.

 

بابونه :

دمنوش موثر دیگری در پیشگیری و ابتلا به سرماخوردگی است . مصریان باستان شکوفه های ان را خشک می کردند و جهت مقابله با سرماخوردگی بصورت دمنوش استفاده می کردند . در یونان و روم نیز طرفداران زیادی دارد . استفاده از این دمنوش نه تنها باعث بهبود علائم سرما خوردگی می شود ، بلکه باعث بهبود وضعیت خ اب و سوء هاضمه می شود . 

رزماری :

این گیاه دارویی رایج در غذاهای ایتالیایی، برای چای گیاهی عالیست. مصریان باستان نیز جهت مصارف گیاهی و خوراکی از آن استفاده می کردند. چای رزماری علاوه بر خاصیت ضد ویروس، حافظه را بهبود می بخشد، می تواند برای بینایی مفید باشد، التهاب را کاهش دهد و از سلامت مغز محافظت کند.

 

ریشه ی شیرین بیان :

در میان دمنوش های کوهی که با ویروس مبارزه می کنند، دمنوش ریشه ی شیرین بیان عطر و طعم خاصی دارد. همچنین این دمنوش باعث بهبود مشکلات معده، رفع سوزش معده و سوء هاضمه می شود.

 

رازیانه :

این دمنوش گیاهی حاوی فیبرهای غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. دمنوش رازیانه علاوه بر مبارزه با عفونت ویروسی، به بهبود سوء هاضمه، مشکلات تنفسی و یبوست نیز کمک می کند.

 

نعناع فلفلی :

این دمنوش نیز در بین مبارزان با عفونت ویروسی قرار دارد. مصرف این دمنوش به برطرف شدن گلو درد و درمان سرفه نیز کمک می کند.

 

زنجبیل :

زنجبیل را می توان بصورت خام، پخته و یا دمنوش مصرف کرد. هزاران سال است که این دمنوش برای رفع مشکلات کبدی و گوارشی استفاده می شود. این دمنوش علاوه بر مقابله با عفونت ویروسی، برای رفع تهوع، اسهال و گرفتگی شکم مفید است.

 

برچسب ها: دمنوش, عفونت ویروسی, جینسینگ, بابونه, رازیانه, رزماری, نعناع فلفلی, زنجبیل, ریشه شیرین بیان
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.