مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه کیک انگور ایتالیایی

طرز تهیه کیک انگور ایتالیایی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 10 شهریور 1402 magfood.ir/5Y
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 240 گرم
انگور ریز 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
تخم مرغ 2 عدد
روغن مایع 45 گرم
شکر سفید 140 گرم
شیر گاو پرچرب 75 گرم
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر دارچین یک دوم قاشق چای خوری
پودر قند به مقدار لازم
- برای تزئین
کره ذوب شده 50 گرم

طرز تهیه

پاییز به سرعت در حال نزدیک شدن است و با آن یک فصل کاملاً جدید از لذت های آشپزی می آید. انگور از اواخر شهریور تا اواسط پاییز برداشت می شود. در این دوره کاملاً مرسوم است که یک غذا یا خوراکی شیرین با غذاهای تازه برداشت شده ارائه دهید.انگور بدون دانه بهترین گزینه برای پخت این کیک است. انگور ها پوست بسیار نازکی دارند و با شیرین ترین طعم بسیار معطر هستند. اگر از قبل برنامه ریزی کرده باشید، خوشحال خواهید شد که بدانید این دستور غذای کیک انگور ایتالیایی برای چند روز تازه باقی خواهد ماند و در واقع روز بعد طعم بهتری دارد! 

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. همچنین میتوانید قالب مورد نظر را با روغن و آرد طبق دستور چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

3.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر و دارچین را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید سپس آن را کنار بگذارید.

4.کاسه ی نسبتا بزرگی برداشته، ابتدا تخم مرغ ها، شکر را با دور تند همزن مخلوط کنید، تا کشدار و روشن و حجیم شود. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5.پس از دورگیری کردن ظرف، سپس به آن کره ذوب شده و روغن را اضافه کنید و در حد 10 ثانیه باهم مخلوط کنید، تا تر کیب شوند.

6.سپس شیر و وانیل را به آن اضافه کرده و با دور کند همزن یک دقیقه مخلوط کنید تا موادتان یکدست شود.

7.حالا ، مخلوط آرد الک شده را به همراه نمک، طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک به آرامی از یک جهت مخلوط کنید تا مایه کیک یک شکل و یکدست شود.

8.حالا انگور های تازه و خوشمزه را دانه کرده و به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به آرامی از یک جهت مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود.

9.مایع کیک را درمرکز قالب آماده شده بریزید روی آن را با دانه های انگور تزئین کنید. چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

10.حالا، قالب آماده شده را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

دمای نهایی فر

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود 35 تا ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود 35 تا ۴۵ دقیقه. 

11.بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و سرو خنک شود. 

- میتوانید، یک چاقو دور کناره های کیک بزنید تا جدا شود و کناره ها و کف قالب به راحتی برداشته شود.

- کیک را قبل از خارج کردن از قالب پودر قند بپاشید و صبر کنید تا کاملا خنک شود. در صورت تمایل میتوانید با انگور قندی یا برگ آویشن تازه تزیین کنید.

نکات

انگور: کلید این دستور غذا استفاده از انگور بنفش/قرمز با کیفیت خوب است. علاوه بر این، شما باید از کوچکترین انگوری که می توانید پیدا کنید استفاده کنید. در حالی که انگورهای بزرگتر کار می کنند، اما به خوبی در خمیر نمی نشینند. همچنین انگور را با چاقو نبرید، زیرا خمیر را خیلی مرطوب می کنید.

- برای نرم شدن سریعتر کره، آن را در مایکروویو با توان 2 یا 3 به مدت 10 ثانیه یا تا زمانی که بافت دلخواه به دست آید، قرار دهید.

آرد: من ترجیح می دهم این کیک را با آرد 00 درست کنم . که میتوانید آن را به صورت آنلاین پیدا کنید. با این حال، می توانید به جای آن از آرد همه منظوره استفاده کنید. آرد 00 چنین بافت سبک و کرکی را ارائه می دهد، اما ممکن است که به راحتی در دسترس همه نباشد. پس از انجام تحقیقات، متوجه خواهید شد که آرد شیرینی پزی جایگزین خوب دیگری است.

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیکتون رو از قالب جدا کنید.

نحوه نگهداری

-این کیک را تا یک هفته در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. یا می توانید تا یک ماه منجمد کنید. 
 

برچسب ها: کیک, کیک انگور ایتالیایی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.