مجله خوراکی ها
بهترین زمان مصرف سالاد

بهترین زمان مصرف سالاد

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 26 مهر 1401 magfood.ir/l
فهرست مطالب

خیلی وقت ها افراد کنار غذا سالاد مصرف می کنند که لاغرتر شوند .زیرا سالاد سرشار از فیبر است و فیبر هم بدون کالری باعث احساس سیری می شود . اما مصرف این فیبرها همیشه هم مفید  باعث سلامت وتناسب اندام نمی شود .

در واقع ما زمانی از مصرف سالاد جهت کاهش وزن می توانیم بهره ببریم که باعث اختلال در هضم غذای ما نشود . و زمانی که سالاد با غذا مصرف می شود باعث ایجاد بیماری و خلط نابجا می شود .

مصرف سالادبا غذا توصیه نمی شود به چند دلیل :

- ماهیت بسیار سرد سالاد باعث می شود عمل ترشحی انزیم های گوارشی بخوبی صورت نگیرد . در نتیجه ی هضم ناقص انرژی غدا بخوبی آزاد نمی شود و باعث گرسنگی و سوء مزاج می شود .

- فیبر غیر قابل هضم است و مصرف ان در کنار غذای پخته ای که هضم سریع تری دارد منجر به بیشتر ماندن غذا در دستگاه گوارش و ایجاد نفخ و فساد می شود .

- املاح و ویتامین های غذا در کنار سالاد به خوبی جذب نمی شوند . در واقع سالاد مانع جذب یکسری املاح مانند کلسیم ، آهن و ... می شود . در مسیر جذب تداخل ایجاد می کند ویا پیوند نامناسبی با این املاح تشکیل می دهد که مانع جذب شان می شود .

- بیشتر اوقات افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند ، دارای مزاج بلغم هستند . معده ی این افراد رطوبتی و تنبل است و هضم و جذب خوب و کاملی ندارند . مصرف سالاد ان هم در زمان گرسنگی باعث رطوبتی شدن بیشتر معده و سیستم هاضمه ی این افراد می شود . خود این رطوبت عامل نفخ ، ورم و چاقی ناحیه شکم است . از جانب دیگر باعث احساس گرسنگی کادب برای این افراد در طی روز می شود .

- توصیه نی شود جهت کاهش اشتها و هضم و جذ ب درست غذا این افراد از سبزی خوردن در کنار غذا استفاده کنند .

- بهترین زمان مصرف سالاد برای این افراد ، بین وعده ها همراه با مقداری سویق و یا گردو است . تا هم از وجود فیبر در رژیم غذایی بهره مند شوند و هم مشکل سوء مزاج و افزایش وزن واشتهای کاذب پیدا نکنند .

- در صورتی که خیلی عادت به مصرف سالاد دارند و ترک خوردن آن موجب عدم مصرف غذا می شود ، و یا حتما تمایل دارند از سالاد کنار غذا استفاده نمایند ، سبزیجات پخته ای مانند انواع گل کلم ها ( سفید ، بروکلی و ... ) با مقداری هویج و آبلیمو و روغن زیتون می تواند مفید باشد .

برچسب ها: زمان, سالاد
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.