مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی کیک
طرز تهیه كيک کشمش و گردو

طرز تهیه كيک کشمش و گردو

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 27 مرداد 1402 magfood.ir/5C
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 250 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
تخم مرغ 3 عدد
خلال بادام
جایگزین
- گردوی خرد شده
به مقدار لازم
- برای تزئین به کار میرود
روغن مایع 120 گرم
شکر سفید 200 گرم
ماست 170 گرم
- بهتر است از ماست سفت و شیرین استفاده کنید.
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
کشمش 100 گرم
گردوی خرد شده 50 گرم

طرز تهیه

این کیک کشمش و گردو خوشمزه، یک غذای عالی و کامل برای سرو با چای است! اگر ترجیح می دهید به جای شکلات، کیک هایتان پر از آجیل و مقوی باشد، این کیک برای شما مناسب است. اگر شما یک رژیم غذایی بسیار سالم دارید و اعتقاد دارید که همه چیز را باید سالم مصرف کرد، کیک هایی مانند این دستور مناسبتان هستند. کیک بسیار نرم و سبک، معطر و پر از گردوی  و بادام ترد و کشمش، که طعم آن را بی نقص میکند. میتوانید این کیک را با یک فنجان قهوه در صبح بخورید یا در بعدازظهر که نیاز به یک غذای خوشمزه و مقوی دارید، آن را میل کنید تا اینکه شما را به پایان روز برساند! حالا درادامه با طرز تهیه این کیک خوش عطر آشنا شوید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2. در شروع کار، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب مورد نظر را با روغن و آرد چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن کیک از قالب توصیه میشود، زیرا اگر از مخلوط آرد و روغن استفاده شود، باید اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از قالبش جدا کرد، اگر زمانیکه کیک داغ است آن را جدا کنید، کیک شما کاملا خورد میشود.)

3.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد و بکینگ پودر را کاملا ترکیب کنید و سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

4.کاسه ی نسبتا بزرگی برداشته، تخم مرغ ها رو با وانیل دو دقیقه با دور تند همزن بزنید. (مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5.پس از دورگیری کردن ظرف، بعد شکر را اضافه کنید و 4 تا 5 دقیقه دیگر بادور تند بزنید تا مواد حجیم و کش دار شود.

6.بعد که مواد حجیم و کش دار شد، نصف لیوان روغن مایع را اضافه کرده و ده ثانیه با دور متوسط هم بزنید.

7.سپس ماست را اضافه کرده و ده ثانیه دیگر با دور تند هم بزنید.

8.اطراف کاسه را با لیسک تمیز کنید،و در آخر آردی را که الک کرده ایم، طی سه مرحله به مایع کیک اضافه کرده و با لیسک خیلی آرام و دورانی، مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و ترکیب یکدستی به شما بدهند.

9.کشمش و گردو را به مایع کیک اضافه کرده و دوباره با لیسک خیلی آرام و دورانی، مواد را هم بزنید تا ترکیب یکدستی به شما بدهند.

10.مایع کیک را درمرکز قالب آماده شده بریزید روی آن را با لیسک به طور یکنواخت پخش کنید. چند بار قالب را به سطح زمین بکوبید، تا سطح کیک در قالب کاملا یکسان شود.

11.در انتهای کار، اگر خلال بادام یا گردو خرد شده( بنا بر سلیقه و ذائقه از هرکدام که مایلید استفاده کنید ) دارید میتوانید برای تزئین روی آن بریزید‌. حالا با قالب، درون فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا پخته شود.( نشانه پخته شدن کیک، استفاده از خلال دندان است. یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کرده و سپس آن را خارج کنید. بررسی کنید که خلال دندان تمیز است یا مقداری خرده کیک به آن چسبیده است، اگر خلال دندان تمیز نیست، کیک را به داخل فر بازگردانید و اجازه دهید بیشتر بپزد. به یاد داشته باشید که زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید. به فاصله زمانی 3 الی 4 دقیقه این کار، را تکرار کنید تا زمانی که هنگام خارج کردن خلال دندان از کیک، خرده کیک به آن نچسبیده باشد.)

دمای نهایی فر

فر برقی : دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه تنظیم کنید، المنت پایین روشن باشد، در طبقه وسط، قرار بگیرد تا حدود ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.
فر گازی : دمای ۱۸۰ درجه ، در طبقه وسط ، حدود ۴۵ دقیقه. 

12.بعد از پخت که کیک را از فر خارج کردید، حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کیک از دما بیافتد، سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی توری بگذارید تا قبل از برش و سرو خنک شود. 

-برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیکتون رو از قالب جدا کنید.

برچسب ها: کیک, کیک گردو و کشمش
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.