مجله خوراکی ها طب سنتی بیماری ها و درمان
رژیم انگور

رژیم انگور

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 12 مهر 1401 magfood.ir/Q
فهرست مطالب

در بین رژیم های مختلفی که برای کاهش وزن در فضای مجازی وجود دارد ، یک رژیم قابل تامل رژیم انگور است . در واقع این موهبتی خدادادی است که در ایران انواع و اقسام انگور قابل دسترس و مصرف می باشد . و باید مورد توجه همگان قرار گیرد زیرا انگور میوه ای بهشتی و پرخاصیت است و رژیمی هم که براساس آن گرفته شود مزایای فراوانی برای بدن دارد . پس بهتر است تمام جوانب این رژیم سودمند را مورد بررسی قرار دهیم  و فقط از جنبه ی کاهش وزن به آن نگاه نکنیم .

خود انگور دارای خواص فراوانی است که فضای جداگانه ای را نیاز دارد تا کاملا به آن پرداخته شود . ولی چون انگور سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان است بنابراین بر روی ارگان های مختلف بدن تاثیر دارد . اما چه فوائدی می توان از این رژیم انتظار داشت ؟

فوائد رژیم انگور:

- از انجایی که مزاج انگور گرم و تر است ، بنابراین مصرف آن برای افرادی که مزاج سوداوی دارند از بقیه ی افراد پرسود تر است . این سودا فقط شامل افرادی که مزاج خودشان سوداوی است نمی باشد بلکه تمام افرادی که برای طولانی مدت از دارو استفاده می کنند نیز مفید است .چون بعد از مدتی سودای بدن این افراد نیز افزایش می یابد .

- از جانب دیگر تمام افرادی که عادت به مصرف فست فود و سرخ کردنی ، غذای آماده و انواع مواد کارخانه ای دارند تجمع سودا در بدن پیدا می کنند . این افراد ریسک بالاتری برای ابتلا به کبد چرب دارند پس نیاز به پاکسازی کبد و دفع سودای تجمع یافته در خون دارند .

- همینطور این رژیم برای افرادی که سیگار یا قلیان استفاده می کنند نیز مفید است . بعلت میزان بالای آنتی اکسیدانی که دارد عوارض سیگار و قلیان را کاهش می دهد .

- این رژیم بطور ویژه ای کمک به درمان کم خونی افراد کم خون می کند.

- افراد مبتلا به میگرن ، انواع بیماری های قلبی ، درد های استخوانی و رماتیسمی ، افراد با تجمع بالای بلغم در بدن شان که تمایل به کاهش وزن دارند و ... از این رژیم متنفع می شوند .

- این رژیم عامل شادابی و نشاط پوست است و گفته می شود فرد را جوان می کند  و باعث طول عمر می شود .

- این برنامه ی غذایی بشدت باعث افزایش شیر مادر می شود .

ممنوعیت :

افرادی که دارای بیماری های التهابی روده هستند ، دیابت و یا قند بالا دارند ، اصلا نباید از این رژیم استفاده کنند .

نحوه ی اجرا :

می توتن این رژیم را برای ۳ روز یا ۳ هفته اجرا کرد .

در صورتیکه ۳ روزه اجرا شود روز اول صبحانه و بین روز کاملا انگور مصرف می شود و ناهار و شام معمول است .

روز دوم صبحانه و ناهر و عصرانه انگور است و روز سوم هر سه وعده و بین وعده ها انگور مصرف می شود .

در صورت ایجاد گرسنگی از نان بویژه نان سبوسدار کنار انگور استفاده شود . مصرف انگور محدودیت ندارد و هر زمان در صورت ایجاد گرسنگی قابل استفاده است .

بعد از اتمام رژیم برای بازگشت به حالت عادی ، آرام آرام این کار صورت گیرد و یکباره نباشد و در مصرف غذاهای چرب و مواد روغنی و چرب بعد از رژیم و بازگشت به حالت عادی دقت شود .

توصیه می شود افرادی که شرایط گرفتن این رژیم را دارند سالی یکبار این رژیم را اجرا کنند .

برچسب ها: رژیم, رژیم انگور
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.