مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی چایی

طرز تهیه شیرینی چایی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 15 آبان 1402 magfood.ir/6K
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آب 30 میلی لیتر
آرد ذرت 2 قاشق سوپ خوری
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 375 گرم
بکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ 3 عدد
عسل 50 گرم
مارگارین 140 گرم
پودر شکر 140 گرم
پودر هل سبز 2 قاشق چای خوری
کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه

قدمت شیرینی های چای به بیش از 250 سال در تاریخ آمریکا می رسد. آنها اغلب توسط افراد برده شده در جنوب در تلاش برای بازسازی شیرینی های چای اروپایی برای صاحبان مزارع سفید و مهمانان آنها ساخته می شدند. آنها همچنین در یکی از اولین رویدادهای سیاسی زنان در ایالات متحده در سال 1774 توسط گروهی از زنان که به مالیات بریتانیا بر چای وارداتی معترض بودند، سرو شد. همانطور که آزادگان جنوب را در طول مهاجرت بزرگ ترک کردند، سنت تهیه شیرینی چای با خود حمل شد.
هیچ احساسی به اندازه گاز گرفتن یک شیرینی چای لذت بخش نیست. این کوکی کلاسیک به طرز غیر قابل وصفی کره ای است، اما پودر قند است که طعم آن را بسیار جادویی می کند. شیرینی های چای در سراسر جهان به روش خاصی ساخته می شوند و با نام های مختلفی از جمله کوکی های عروسی مکزیکی، کیپفرین اتریشی، باتربال نامیده می شوند. آنها را هر چه بنامید، نمی توان انکار کرد که در فصل تعطیلات باید پخته شوند.
این دستور پخت شیرینی چای روسی در اصل خمیری شبیه نان کوتاه کره ای است که با آجیل خرد شده دیزاین شده است. با بافتی که به طرز شگفت انگیزی لطیف است پخته می شود.
شیرینی های چای یک غذای فوق العاده برای بازدیدکنندگان تعطیلات ایجاد می کند: همسایه ها و دوستان خود را دعوت کنید، یک قوری از چای مورد علاقه خود را درست کنید و در یک گفتگوی دنج در مقابل آتش بنشینید. مطمئناً می خواهید آنها را در سینی شیرینی های امسال قرار دهید. برای تهیه این شیرینی های خانگی و خوشمزه تمامی مراحل زیر را دنبال کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در کاسه مناسبی مارگارین و پودر شکر را با هم مخلوط کرده، با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود.

3.زرده های تخم مرغ را تک به تک اضافه کرده و دوباره هم بزنید و کاملا مخلوط کید.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

4.در ظرف مناسبی، آرد سفید، آرد ذرت، هل سائیده شده و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه آن ها را الک نمایید و کنار بگذارید.

5.عسل را در ظرف دیگری با آب مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس به مواد شیرینی اضافه نمایید.

6.بعد آرد های الک شده را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. چنانچه خمیرتان شل بود، مقداری آرد به آن اضافه کنید تا چسبندگی خمیر از بین برود و خمیر یکدست و یک فرمی به شما بدهد.

7.حالا خمیر را در ظرف در بسته قرار دهید یا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا حتی در پلاستیک فریزر، به مدت 1 ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

8.بعد از استراحت خمیر،سپس آن را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و به ضخامت 2 الی 3 میلیمتر پهن کرده و با قالب مخصوص، قالب زده و در سینی آماده شده بچینید.

9.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

10.روی خمیر های قالب زده زرده زعفرانی زده و کنجد بو داده شده بپاشید.

11.زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

12.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها داخل فر 350 درجه فارنهایت به مدت 15دقیقه پخته شوند.(اگر روی شیرینی ها کاملا طلایی نشدند، گریل فر را روشن کنید، تا طلایی شوند.)

13.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

14.در نهایت یرای تزئین میتوانید مقداری پودر قند روی شیرینی ها بپاشید.

نکات دستور غذا

- برای درست کردن روغن جداکننده از قالب، مقدار مساوی از آرد، کره آب شده و روغن مایع رو با هم مخلوط کنید. میتوانید این روغن را داخل یک ظرف در بسته و در یخچال تا ماه ها نگهداری کنید و قالب هاتون رو باهاش چرب و راحت کیک و شیرینی هاتون رو جدا کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها اگر قالب ندارید، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

- وقتی در پخت شیرینی ها، شروع به مخلوط آرد ها کردید، آرد بیشتر به آن اضافه نکنید . فقط  یک سطح کمی آرد پاشی شده داشته باشید و روی آن کمی آرد بپاشید تا بتوانید خمیر را با وردنه باز کنید.

- بهتر است از کاغذ روغنی یا اسپری پخت و پز روی ورقه های پخت استفاده نکنید و به جای آن از کره استفاده کنید. این همان چیزی است که باعث میشود شما یک شیرینی با لایه زیری قهوه ای ملایم داشته یاشید.

- می توانید از آرد همه منظوره استفاده کنید اما باید بکینگ پودر را به تدریج اضافه کنید. برای این دستور، آرد ذکر شده را ترجیح می دهم .
 

ذخیره سازی/ آماده سازی 

از آنجایی که این شیرینی ها مخصوص تعطیلات هستند، باید بدانید که وقتی از قبل درست شوند عالی هستند! با این حال، آنها باید در یک ظرف در بسته نگهداری شوند تا بتوانند تا 5 روز تازه بمانند. می‌توانید خمیر را از قبل تا مرحله سرد شدن خمیر درست کرده و فریز کنید، اما بگذارید تا در دمای اتاق بماند تا به اندازه‌ای نرم شود که خمیر از هم باز شود و با قالب مناسب برش بزند. همچنین می‌توانید شیرینی‌های پخته شده را از ماه‌ها قبل منجمد کنید، و سپس بگذارید قبل از سرو به دمای اتاق برسند.

چرا این شیرینی ها ی چای را درست کنیم؟

نوستالژی در هر لقمه: این نان های چای جایگاه ویژه‌ای در قلب پخت‌های قزوینی هادارند که یادآور آشپزخانه مادربزرگ‌ها و بعد از ظهرهای دوران کودکی است.

مواد تشکیل دهنده ساده، طعم عالی: تنها با چند مواد اولیه ساده، یک دسر فوق العاده ایجاد خواهید کرد.

شیرینی همه کاره: ایده آل برای زمان سرو چای، دسر، یا دورهمی هایتان این شیرینی های چای همیشه ایده خوبی هستند.

درست کردن آسان: یک دستور العمل مناسب برای مبتدیان
 

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی چای
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.