مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی هلال خامه ای

طرز تهیه شیرینی هلال خامه ای

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 07 شهریور 1402 magfood.ir/5T
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) به مقدار لازم
خامه 100 گرم
روغن مایع 1 قاشق چای خوری
- برای تهیه رومال اگر مایل باشید که از آن برای تزئین استفاده کنید.
زرده تخم مرغ 2 عدد
- 1 عدد برای خمیر شیرینی ها به کار میرود و 1 عدد برای تهیه رومال اگر مایل باشید که از آن برای تزئین استفاده کنید.
زعفران دم کرده یک چهارم قاشق چای خوری
- برای تهیه رومال اگر مایل باشید که از آن برای تزئین استفاده کنید.
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
- یک چهارم برای خمیر شیرینی ها به کار میرو و 1/4 برای تهیه رومال اگر مایل باشید که از آن برای تزئین استفاده کنید.
پودر شکر 100 گرم
- 100 گرم برای خمیر شیرینی ها به کار میرود و 1 ق چای خوری برای تهیه رومال اگر مایل باشید که از آن برای تزئین استفاده کنید.
کره
جایگزین
- روغن صاف
100 گرم

طرز تهیه

شیرینی هلال خامه ای یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است، این شیرینی ها با خامه درست میشود و بافت نرم و لطیفی دارد. این شیرینی ها،خوشمزه وحتی در دهان آب‌ میشوند، در ضمن سرشار از پودر شکر وانیلی خوشمزه هستند. شیرینی ها بسیار خوش طعم، زیبا و کلاسیک، سالم و گیاهی هستند. در ادامه با طرز تهیه این شیرینی خوش عطر آشنا شوید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست شود، سپس آن را کنار بگذارید.

3.در ادامه، زرده تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه نموده، دوباره با همزن هم بزنید تا فرم یکدستی بگیرد.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی  شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

4.پس از دور گیری ظرف با لیسک، حالا، خامه را به مواد افزوده و مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شود.

5.حالا، آرد را الک کرده و به تدریج بیفزایید تا زمانیکه خمیر لطیف و یکنواخت شود. با دستان خود مخلوط خمیر را ورز دهید که باید سخت  و محکم باشد. بعد خمیر را یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

6.بعد از استراحت خمیر، در ادامه روی یک تخته کمی آرد پاشی شده یا سطح کار دیگری و با وردنه ای که خوب آردپاشی شده، قرار دهید. یا حتی میتوانید بعد از آن خمیر را بین دو کاغذ روغنی و ضخامت ۴ تا ۵ میلی‌متر پهن کرده و با قالب هلالی شیرینی ها را قالب بزنید.

اگر قالب شیرینی ندارید، میتوانید از روش زیر استفاده کنید و شیرینی هلال خامه ای بزنید.

7. حالا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

روش قالب زدن

-با کاتر بیسکویت یا لیوان گرد میتوانید یک دایره برش بزنید.

 

- لیوان یا کاتر را حدود چند سانتی متر بیشتر ببرید و یک دایره دیگر برش دهید که 2 هلال در وسط بیضی شکل می شود. 

 

- اضافات بیضی شکل را دوباره استفاده کنید، آنها را ورز دهید و خمیر را دوباره باز کنید تا هلال های بیشتری برش دهید یا اگر دوست دارید بیضی ها را همانطور که هستند بگذارید پخته شوند. این روند را تکرار کنید تا زمانی که از تمام خمیر استفاده کنید.

 

-حالا هلال ها را روی سینی فر آماده شده قرار دهید و سپس با فاصله از همدیگر در سینی  بچینید.

 

 

برای تزئین میتوانید از شکر قنادی یا رومال استفاده کنید. لازم بذکر است که من از شکر قنادی استفاده کردم.

رومال

در ظرفی برای درست کردن رومال ابتدا یک عدد زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر (وانیل را برای جلوگیری از بوی بد زرده تخم مرغ استفاده میکنیم) با چنگال مخلوط کنیم تا کاملا یکدست شوند و زرده تخم مرغ باز شود. سپس برای براق شدن روی شیرینی ها ۱ قاشق غذاخوری روغن و زعفران دمکرده هم اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شود.
 

8.حالا که همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، به مدت 10 تا 12 دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت بپزید.( لبه های شیرینی ها فقط باید طلایی باشد. مراقب شیرینی ها باشید چون سریع قهوه‌ای می‌شوند و چیزی که می‌خواهید یک قوام کم رنگ و تازه پخته شده است.)

9.بعد از پخت آنها را از فر درآورده، و در حالی که هنوز گرم هستند، آنها را با شکر قنادی یا شکر وانیلی پاشیده و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید.

 

نکات

-هنگام برش شیرینی ها، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

-این شیرینی ها برای پختن در تعطیلات، یا به عنوان هدیه غذای خانگی عالی هستند.
 

نحوه نگهداری

-این شیرینی ها در یک ظرف در بسته یا قالب شیرینی تا سه هفته باقی می مانند.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی هلال خامه ای را درست کنید ولذت ببرید.  

برچسب ها: شیرینی خشک, شیرینی هلال خامه ای
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.