مجله خوراکی ها دستورهای غذایی دسر
دسر پان اسپانیا

دسر پان اسپانیا

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 24 تیر 1402 magfood.ir/4O
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی)
جایگزین
- آرد گندم
یک دوم پیمانه
بیسکویت پتی بور 1 یا 2 بسته
تخم مرغ 2 عدد
خامه 150 گرم
خامه قنادی فوم گرفته به مقدار لازم
- اجباری نیست و بنا بر سلیقه افراد میتواند حذف شود.
شکر سفید 1 پیمانه
شیر گاو کم چرب 1 میلی لیتر
موز به مقدار لازم
- میتوان از هر میوه ای بنا به ذائقه مثل آناناس یا توت فرنگی استفاده کنید.
نشاسته 2 قاشق سوپ خوری
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
پودر کاکائو 3 قاشق سوپ خوری
کره 50 گرم
گردوی خرد شده نصف پیمانه

طرزتهیه 

 

تخم‌ مرغ و شکر را دریک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

حالا در ظرفی مجزا  شیر را داخل قابلمه بریزید ( نشاسته را در ظرف کوچکتری با کمی شیر سرد کامل حل کنید تا اثری از نشاسته باقی نماند) سپس مخلوط نشاسته و شیر را به داخل قابلمه ای که شیر دارد، اضافه کنید.

سپس، آرد را الک کرده و به درون قابلمه حاوی شیر اضافه کنید، مخلوط تخم مرغ و شکر را نیز به شیر اضافه کنید.در همین حین همه ی مواد را با هم مخلوط میکنیم تا با هم یکدست شوند.

در آخر کار کره و وانیل را اضافه کنید حالا به آرامی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.

زمانی که مایه دسر به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، خامه را در انتهای کار بعد از خاموش کردن شعله اضافه کنید.

این دسر را می‌توان با افزودن کاکائو قهوه ای درست کرد. مواد را قبل از گذاشتن روی گاز نصف میکنیم روی دوتا قابلمه میریزیم یکی را کاکائو میزنیم و دیگری سفید می‌ماند. 
در انتهای کار، ته ظرف یک ردیف بيسکوئيت پتی بور، میچینیم. مایع سفید یا قهوه ای را بنا به سلیقه میریزیم و بعد دوباره مجدد بيسکوئيت میچینم، گردو میپاشیم و روی بيسکوئيت و گردو،رنگ دیگری از کرم را اضافه می کنیم و می‌توان از انبه،توت فرنگی، موز و آناناس برای بین آنها استفاده کرد و روی آن را تزئین میکنیم. در نهایت میتوانیم بنا به ذائقه پودر کاکائو یا قهوه فوری را روی دسر الک کنیم. لازم به ذکر است که میتوان از کمی خامه قنادی برای روی دسر با میوه دلخواه استفاده کرد که دسر را جذاب تر و خوشمزه تر میکند.

حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شده یا گنجایش ظرف پر شود. در نهایت دسر را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود، سپس سرو می کنیم.

این دسر را میتوان در ظرفی بزرگ سرو کرد و سپس برش داد و یا به صورت تکنفره برای میهمانی ها و تولدها در لیوان سرو نمود.نوش جان.

برچسب ها: دسر, دسر پان اسپانیا
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.