مجله خوراکی ها طب سنتی بیماری ها و درمان
درمان گیاهی عروق بسته ی قلب

درمان گیاهی عروق بسته ی قلب

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 24 مهر 1401 magfood.ir/i
فهرست مطالب

گرفتگی عروق عارضه ای است که به شدت تحت تاثیر life style هر فرد قرار دارد . معمولا خیلی قبل تر از انکه بروز کند عروق قلب شروع به گرفتگی می کنند . در اقایان از حدود۳۵ سالگی . بنابراین افرادی که سابقه ی خانوادگی ان را دارند در ابتدا باید سبک زندگی درست را در پیش بگیرند و در مرحله ی بعد از داروهای گیاهی که باعث رفع این گرفتگی می شوند استفاده کنند .

شربت ثومیسل Thomisel :

این شربت یک شربت موثر و کارا در درمان گرفتگی عروق وجلوگیری از سکته است . از دیگر خواص انی کاهش فشار خون و کلسترول خون است .

طرز تهیه :

حدود۳۰ حبه سیر را با ۹-۸ عدد لیموترش در مخلوط کن نیکس نمایید و سپس حدود ۷ لیوان آب به آن اضافه کنید . زمانی که خواست به جوش اید آن را خاموش کنید . اصلا لازم نیست این مخلوط را صاف کنید بلکه به همین صورت که هست ۴۰ روز حدود یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید .

بعد از مصرف این معجون احساس شادابی و نشاط نیز خواهید کرد .

زردچوبه :

ادویه ای رایج در غذاهای ایرانی است و بسیاری از ما ناخواسته از خواص آن بهره مند شده ایم . رگزردچوبه داروی ترکیبی موثر است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند .این ترکین کورکومین نام دارد . این تر کیب همچنین میزان LDL که وظیفه ی حمل کلسترول در خون را دارد و افزایش آن باعث گرفتگی عروق می شود ، کاهش می دهد .

جهت تاثیر زردچوبه بر عروق گرفته روزانه ۱ قاشق چایخوری مصرف زردچوبه توصیه می شود .

فلفل قرمز :

اگر رورانه ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل قرمز را در آب گرم حل نمایید و این ترکیب را دو بار در روز نصرف نمایید از کاپسیسن موجود در فلفل قرمز جهت کاهش میزان کلسترول خون که عامل گرفتگی عروق و سکته می باشد ، بهره گرفته اید . کاپسیسین باعث بهبود گردش خون و کاهش ریسک سکته می شود  ‌‌.

زنجبیل :

در صورتی که عروق شروع به گرفتگی نمایند ، مصرف زنجبیل مانع افزوده شدن کلسترول به انها می شود . در واقع زنجبیل باعث بهبود کلسترول خون ، و بهبود گرفتگی ها می شود .

مصرف ۳-۲ فنجان اب گرمی که ۱ قاشق چایخوری پودر زنجبیل به آنها اضافه شده و ۵ دقیقه دم کشیده است جهت درمان موثر است .

تخم شنبلیله :

ساپونین موجود در تخم شنبلیله عامل دیکری در رفع گرفتگی عروق ، کاهش کلسترول LDL است . اگر شب یک قاشق تخم شنبلیله را خیس نمایید و صبح این تخم خیس خورده را میل کنید علاوه بر خ اص ذکر شده در بالا از فیبر سرشار آن هم در کاهش کلسترول خون منتفع خواهید شد .

تذکر :

گاهی مصرف این گیاهان بخاطر مزاج خاص یا مصرف داروی خاصی ، توصیه نمی شود . قبل از مصرف با پزشک خود یا متخصص طب سنای مشورت نمایید .

برچسب ها: عروق, گرفتگی عروق
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.