مجله خوراکی ها طب سنتی بیماری ها و درمان
راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 16 مهر 1401 magfood.ir/W
فهرست مطالب

همزمان با باد پائیزی ، میزان سرماخوردگی افزایش چشم‌گیری دارد . هر فرد در صورتی که بداند چگونه می تواند ایمنی بدن خود را افزایش دهد ، میزان ابتلای کمتری خواهد داشت . در این متن تلاش می شود مواد غذایی معرفی شود که استفاده از آنها می تواند بدن شما را در مقابل بیماری های فصل مقاوم تر کند .

پیاز :

درباره ی خواص پیاز صحبت فراوان است . اما انچه مربوط به سیستم ایمنی می شود در این مقاله اشاره خواهد شد . یک مثال در این زمینه بسیار مفید خواهد بود . کشور بلغارستان پائین ترین امار ابتلا به سرطان را دارد . علت این ابتلای پایین مصرف بالای پیاز در این کشور است .بطوری که نان ، پیاز ، فلفل و نمک یکی از غذاهای اصلی این کشور است .

پیاز علاوه بر ویتامین های B وC ، اهن ، فسفر و پتاسیم دارای ترکیبات گوگردی ویژه ای می باشد که خاصیت صد عفونی کنندگی خون را دارند .این ترکیبات زمانی که وارد خون می شوند و یا وارد ریه ها می شوند عفونت های مجاری را از بین می برند .

از این جهت برای بیماران مبتلا به آسم ، ورم گلو ، برونشیت ، گریپ مفید و مناسب هستند . مصرف پیاز تحت شرایطی زکام را رفع می کند .

جهت تقویت سیستم ایمنی اگر سوپی تهیه شود که در آن از هویج و پیاز به نسبت ۳ به ۱ استفاده شود  ، حتی از ابتلا به انواع انفلونزا جلوگیری می کند .

حتی زمانی که افراد یک خانواده به زکام یا انفلونزا مبتلا شده اند بوییدن مداوم پیاز از ابتلا جلوگیری می کند .

مطلب آخر اینکه فواید پیاز در تقویت سیستم ایمنی فراوان است ، اما بیان یک نظریه خالی از لطف نیست . دکتر توکین بیان می کند که دبین ۱۵۰ ترکیب سبزی و نباتی پیاز از نظر خاصیت میکرب کشی در رتبه ی اول قرار دارد .

اسطخدوس :

این گیاه با گلهای بنفش رنگ زیبا ، شاید اولین انتخاب برای عفونت های ریوی جهت درمان و عدم ابتلا می باشد . اگر از دمنوش این گیاه در کنار ختمی استفاده نمائید حتی در درمان سرفه های خشک و مقاوم به درمان نیز مفید است .

شیرین بیان :

شیرین بیان انقدر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که در درمان سرطان مطرح است . در واقع اثر مهار کنندگی بر روی سلولهای سرطانی دارد ، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن . بنابراین این گیاه در سرماخوردگی ، انفلونزا  و سرفه های خشک و مقاوم مورد استفاده است .

زنجبیل : 

زنجبیل بعلت دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی فراوان ، بعنوان یک تقویت کننده ی سیستم ایمنی مطرح است .

عدم مصرف شکر سفید :

شکر سفید بر روی سیستم ایمنی اثر منفی دارد . بعد از هربار مصرف ان حدود ۵ ساعت ، گلبولهای سفید توانایی مقاومت و ایمنی سازی بدن را از دست می دهند .

ژل رویال :

در واقع ژل رویال غذای ملکه ی زنبور عسل است . اما دارای خواص ایمنی بخش فراوانی برای انسان است که خیلی از جنبه های ان هنوز شناخته شده نیست .

سخن اخر :

یک رژیم سرشار از میوه و سبزی تازه و استفاده از اویشن بعنوان ادویه یا دمنوش دارای خاصیت تقویت کنندگی بالای سیستم ایمنی می باشد .

اگر تمایل به مصرف هر کدام از موارد ذکر شده در این مطلب را دارید و داروی خاصی مصرف می نمایید ، حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید .

برچسب ها: ایمنی بدن, ایمنی, بدن
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.