مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی نازک

طرز تهیه شیرینی نازک

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 15 آذر 1402 magfood.ir/6R
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 250 گرم
سفیده تخم مرغ 4 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر 180 گرم
پودر پسته به مقدار لازم
کره 180 گرم

چه چیزی بهتر از یک شیرینی ساده نازک گرم و خوشمزه مستقیماً در فر؟ هیچی، همینه! این شیرینی های نازک خانگی آسان یکی از پرکاربردترین کوکی ها هستند. می‌توانید از آنها لذت ببرید یا به عنوان وسیله‌ای عالی برای تهیه شیرینی های تزئینی زیبا برای هر مناسبتی استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید، برش های شیرینی با اشکال مناسب است. هنگامی که برش شیرینی درست کردید، می توانید از این دستور شیرینی ساده برای تهیه کوکی های تعطیلات برای روز ولنتاین، عید نوروز، شب یلدا، هالووین، کریسمس و موارد دیگر استفاده کنید.
بهترین شیرینی نازک که دارای طعم عالی و بافت لطیفی است. همچنین باید شما را مستقیماً به دوران کودکی‌تان برگرداند، و این شیرینی نازک کلاسیک لذیذ تمام امتیازات را به دست می‌آورد. این یک دستور پخت شیرینی ساده است که منجر به تهیه کوکی های ترد و کره ای با طعم ساده عصاره وانیل می شود.

اما، ما اینجا به نحوه آماده سازی شیرینی ها درچند مرحله اشاره کرده ایم.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.در ادامه، سفیده تخم مرغ  و وانیل را به آن افزوده و مجددا با همزن برقی هم بزنید.

5.پس از دورگیری کردن ظرف و آرد الک شده را نیز افزوده و فقط مخلوط کنید.

6.حالا، با یک وردنه مواد شیرینی را روی سطح آرد پاشی شده، پهن کنید و با کاتر دلخواه خودتان شیرینی ها را برش بزنید و داخل سینی فر بچینید.

7.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

دمای فر

- برای فر برقی دمای ۱۶۰ درجه، طبقه بالا و المنت پایین روشن باشد، حدود 12 تا 15 دقیقه بمانند تا پخته شوند.
- برای فر گازی دمای ۱۷۰ درجه، طبقه بالا، و المنت پایین روشن، حدود 12 تا 15 دقیقه.

8.سینی پخت را به مدت 10 دقیقه روی توری خنک کننده قرار دهید، سپس خود شیرینی ها را مستقیماً روی توری منتقل کنید تا خنک شوند. سرو کنید و لذت ببرید!

نکات دستور غذا

ذخیره سازی و انجماد

خمیر شیرینی بدون گلوتن: من خمیر  شیرینی بدون گلوتن را فقط تا 3 روز در یخچال می گذارم. من تجربه کردم که پس از نگهداری طولانی تر، خمیر شکننده و خشک می شود. و کار کردن با آن ناخوشایند است.

شیرینی های پخته شده: آن‌ها را در ظرف دربسته در دمای اتاق تا ۵ روز نگهداری کنید. بسته به فراستینگی و نحوه تزئینی که انتخاب کردید، حتما تکه های کاغذ روغنی را بین لایه های کوکی ها در ظرف خود قرار دهید. اینجوری به هم نمیچسبند.

کوکی‌های پخته شده را فریز کنید: شیرینی‌های نازک را به ظرف دربسته منتقل کنید و تا 4 هفته در فریز قرار دهید. وقتی آماده خوردن یا تزئین آنها هستید، اجازه دهید در دمای اتاق یا یک شب در یخچال یخ بزنند.

خمیر شیرینی پخته نشده: کوکی های برش خورده بدون گلوتن را روی سینی کاغذ روغنی بچینید و در فریزر قرار دهید تا کاملا منجمد شوند. پس از یخ زدگی آنها را در ظرفی دربسته با کاغذ روغنی بین آنها بپوشانید. تا 2 ماه فریز کنید.

ابزار لازم برای تهیه شیرینی 

کاتر شیرینی:  لطفا توجه داشته باشید که زمان پخت بسته به اندازه کاترهای شیرینی که استفاده می کنید متفاوت است. بنابراین لطفا زمان پخت را بر اساس آن تنظیم کنید. می‌توانید از کاتر کوکی مورد علاقه خود برای این دستور استفاده کنید.

وردنه:   برای باز کردن خمیر شیرینی بدون گلوتن  به یک وردنه نیاز دارید . اما، شما همیشه می توانید از یک بطری تمیز (مانند یک بطری آب معدنی) در پهن کردن استفاده کنید.

کفگیر:  من عاشق استفاده از کفگیر برای انتقال خمیر شیرینی شکری پخته نشده از پیشخوان به سینی پخت هستم.
 

نکات مواد اولیه دستور غذا

کره: برای این دستور از کره سرد و بدون نمک استفاده می کنیم. مستقیم از یخچال کره سرد به طور کامل در خمیر کوکی ها مخلوط نمی شود. در عوض، در سراسر خمیر به قطعات کوچک تقسیم می شود. این باعث ایجاد لایه های سبک و پوسته پوسته می شود.

تخم مرغ: برای ساده نگه داشتن همه چیز، ما از سفیده تخم مرغ در این دستور غذا استفاده می کنیم. نیازی نیست آنها را از قبل به دمای اتاق برسانید.

چرا شیرینی های بدون گلوتن پخش می شوند؟

چند دلیل وجود دارد که شیرینی های نازک در حین پخت پخش می شوند. برخی از رایج ترین مشکلات عبارتند از:

- استفاده از مواد سرد، این دستور به طور خاص به کره و سفیده تخم مرغ دمای محیط نیاز دارد. کره سرد به طور کامل در خمیر شیرینی ها مخلوط نمی شود. در عوض کره با دمای محیط آن را در سراسر خمیر به قطعات کوچک تقسیم می شود. این باعث ایجاد لایه های سبک و پوسته پوسته می شودو بهترین شیرینی های نازک بدون گلوتن را می سازد.

-از وسائل اندازه گیری اطمینان حاصل کنید که مواد خود را با ترازوی دیجیتال آشپزخانه وزن کنید نه با یک پیمانه. اگر از تعداد مواد ذکر شده در کارت دستور غذا استفاده کنید و دستورالعمل‌های من را دنبال کنید، شیرینی‌های بدون گلوتن شما به زیبایی من خواهند بود.

-عدم استفاده از کاغذ روغنی: منابع مختلفی وجود دارند که ادعا می کنند ورقه های پخت سیلیکونی ، راز پخش نشدن کوکی های شما هستند. من با آنها موافق نیستم. کاغذ روغنی در اینجا کاملاً خوب عمل می کند زیرا کره رطوبتی را جذب می کند که خمیر شیرینی در حین پخت تبخیر می شود.
 

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی نازک
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.