مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی فندقی با روکش شکلات

طرز تهیه شیرینی فندقی با روکش شکلات

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 26 آبان 1402 magfood.ir/6N
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) یک و یک دوم پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکلات تخته ای 50 گرم
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
پودر شکر یک سوم پیمانه
پودر فندق یک چهارم پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق سوپ خوری
کره دو سوم پیمانه

طرز تهیه

این شیرینی های فندقی شکلاتی طعم کره‌ای و مغزی لذیذی دارند که با شدت شکلات تلخ کاملاً کار می‌کنند. آنها برای زمان تعطیلات، به عنوان یک هدیه خوراکی یا به سادگی به عنوان یک غذای شیرین روزانه عالی هستند!
چه کسی ترکیب فندق و شکلات را دوست ندارد؟ مقداری کره به آن اضافه کنید و ترکیبی عالی از طعم و بافت برای یک شیرینی خوشمزه به دست می آورید! به من اعتماد کنید، آنها لقمه ای عالی برای همراهی چای یا قهوه شما هستند. این شیرینی های شکلاتی و فندقی بسیار سریع و آسان آماده می‌شوند، می‌توان از قبل آنها را آماده کرد و حتی منجمد کرد. شیرینی ها بافت بسیار خوبی دارند که مانند یک کوکی کوچک کلاسیک در دهان شما ذوب می شود، اما با طعم شدید ترد عالی که توسط فندق و شکلات اضافه شده است دیزاین شده اند. این شیرینی‌های کوچک، برای تزئین با شکلات، فندق خرد شده یا حتی گل‌های خوراکی زیبا بسیار سرگرم‌کننده هستند! شما همچنین می توانید از اشکال مختلف کاتر کوکی استفاده کنید، بنابراین تخیل خود را بالا ببرید!

قبل از شروع دستور غذا، تمام مواد خود را آماده کنید. کره را به مکعب های کوچک برش دهید، تخم مرغ را جدا کرده و شکلات را خیلی ریز خرد کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.در این مرحله در ظرفی مناسب، آرد را به همراه بکینگ پودر را سه بار الک نمایید و آن را کنار بگذارید.

3.حالا، کاسه مناسبی برداشته، کره و پودر شکر را خوب مخلوط کنید، با همزن برقی بزنید تا یکدست شود.

4.زرده های تخم مرغ  را به آن بیفزائید و مجددا هم بزنید.

5.وانیل و پودر فندق تفت داده شده را به آن بیفزائید و مجددا هم بزنید.

6.حالا مخلوط آرد الک شده را به تدریج به مواد قبلی اضافه نمایید و این ترکیب را هم بزنید تا کاملا یک شکل و یکدست شود. (خمیر ممکن است کمی نرم به نظر برسد«مخصوصاً اگر آرد را خیلی سریع اضافه کنید»، اما حتماً کناره‌ها و کف ظرف را با لیسک کاملا بکشید تا مواد شیرینی به طور یکنواخت ترکیب شوند.)

7.روی کاسه خمیر شیرینی را با پلاستیک بپوشانید که خشک نشود و آن را حدود 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.(اگر خمیرتان چسبناک است، مدت بیشتری خنک کنید.)

8..پس از استراحت خمیرو سرد شدن، فر را با دمای 150درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

9.سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه  به ضخامت 2 الی 3 میلیمتر پهن کنید.

10.بعد با کاتر دلخواه  روی خمیر را قالب زده و در سینی بچینید، زمانیکه همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، آنها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پخته شوند.

11.سپس سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، شیرینی‌ها پخته شوند.

دمای فر

- برای فر برقی دمای ۱۶۰ درجه، طبقه بالا و المنت پایین روشن باشد، حدود 12 تا 15 دقیقه بمانند تا پخته شوند.
- برای فر گازی دمای ۱۷۰ درجه، طبقه بالا، و المنت پایین روشن، حدود 12 تا 15 دقیقه.

12.بعد از پخت، سینی را از فرخ خارج کرده وآن را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شوند. این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید. پس از سرد شدن شیرینی، آن را با کاردک از سینی جدا کنید.

13.پس از پختن آن را از فر خارج کرده و بگذارید سرد شود سپس روی آن را با شکلات ذوب شده شیری و سفید مطابق شکل تزئین کنید.

آرد : آرد ساده / همه منظوره، ترجیحاً الک شده تا هوادهی شود و گلوله نشود.
آرد فندق : یا آرد فندق. من از فندق خریداری شده در فروشگاه استفاده کردم، اما در صورت تمایل می توانید فندق خود را نیز به صورت آرد آسیاب کنید. حتی می‌توانید ابتدا آن‌ها را برشته کنید تا طعمی مغذی‌تر داشته باشید.
پودر قند : با پودر قند هم کار می کند. همچنین به شدت توصیه می‌کنم اگر ابتدا آن را الک کنید، زیرا در هنگام نگهداری گلوله می‌شود.
کاکائو : پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده، همچنین الک شده.
کره : کره بدون نمک، بسیار سرد. دمای کره همان چیزی است که به کوکی‌ها بافت متمایز می‌دهد، بنابراین حتماً آن را مستقیماً بیرون از یخچال استفاده کنید.
تخم مرغ : ما در اینجا فقط از زرده تخم مرغ استفاده می کنیم، می توانید سفیده تخم مرغ را برای دستور دیگری نگه دارید.

شکلات : هم در داخل خمیر کوکی استفاده می شود و هم برای فرو بردن کوکی های فندقی شکلاتی از ذوب شده استفاده می شود. برای داخل خمیر، شکلات تخته ای خیلی ریز خرد می شود. اطمینان حاصل کنید که از شکلات پخت و پز مناسب برای هر دو استفاده کنید، در غیر این صورت به درستی ذوب نمی شود و ممکن است دانه دانه شود.
این شیرینی ها همچنین می توانند به راحتی با افزودن چند ماده دیگر مانند عصاره قهوه، مقداری پوست پرتقال و غیره سفارشی و خاص شوند.

آیا می توانم به جای پودر فندق از فندق آسیاب شده خانگی استفاده کنم؟

بله، شما می توانید آرد فندق خود را به سادگی با مخلوط کردن فندق خام در یک پودر خوب درست کنید. در مخلوط کردن دقت کنید تا فندق ها به خمیر تبدیل نشوند. تفت دادن فندق ها ابتدا در فر یک راه عالی برای به دست آوردن طعم تندتر و آجیلی است.

اگر در حین برش خمیر شیرینی ها نرم شد، دوباره برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید. وقتی خمیر را در فر قرار می دهید می خواهید خمیر خیلی سرد باشد (و کره سفت شود). اگر بعد از بریدن شیرینی ها فر شما کاملا گرم نشده است، سینی را در این فاصله در یخچال قرار دهید.
اگر نمی‌خواهید شیرینی های فندقی شکلاتی را در شکلات ذوب‌شده فرو کنید، می‌توانید روی آن‌ها تکه‌های شکلات بزرگ‌تری را که کمی در خمیر فشرده شده، درست قبل از پخت روی آن‌ها قرار دهید. تکه ها ذوب می شوند و شما اثر مشابهی خواهید داشت.
مواد مورد استفاده برای تزئین جایی است که می توانید واقعا خلاق شوید! از فندق بیشتر استفاده کنید (فندق بپاشید، مقداری فندق خرد شده و غیره)، انواع شکلات را بریزید، از پوست پرتقال شیرین شده، نمک دریا یا حتی گل های خوراکی خشک مانند من استفاده کنید!

 انجماد و نحوه نگهداری

این شیرینی های فندقی شکلاتی برای چند روز تازه می‌مانند، اما برای داشتن بهترین بافت توصیه می‌شود ظرف 3 یا 4 روز آن‌ها را بخورید. اگر آشپزخانه شما خیلی گرم نیست، آنها می توانند در دمای اتاق بمانند، یا در یخچال در ظرف دربسته قرار گیرند، در غیر این صورت مطمئن شوید که شکلات آب نمی شود.

شیرینی ها را نیز می‌توان فریز کرد، اما من توصیه می‌کنم خمیر پخته نشده را فریز کنید (چه به صورت رول شده، صاف یا با هر فرم از قبل بریده شده) و ظرف 24 ساعت قبل از سرو بپزید. این بهترین بافت تازه را به شما می دهد! به سادگی یک یا دو دقیقه به زمان پخت اضافه کنید تا آنها را یخ زدایی کنید.

اگر ترجیح می دهید بعد از پختن آنها را فریز کنید، آنها را در شکلات ذوب شده فریز نکنید. قبل از فرو بردن کوکی ها در شکلات، اجازه دهید تا در دمای اتاق یخ زده شوند.

برچسب ها: شیرینی فندقی, شیرینی خشک
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.