مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی اسکار

طرز تهیه شیرینی اسکار

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 19 مهر 1402 magfood.ir/69
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 200 گرم
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
سفیده تخم مرغ 2 عدد
مارگارین سه چهارم پیمانه
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
پودر شکر 100 گرم
پودر هل سبز 1 قاشق چای خوری
گردوی خرد شده 250 گرم

طرز تهیه

شیرینی های اسکار گردویی یک برداشت فوق‌العاده سالم از کوکی های کلاسیک ایتالیایی است. شیرینی ها برداشتی مدرن از یک دستور العمل کوکی های کلاسیک هستند، تا واقعاً شیرینی های ترد و جویدنی را حس کنید، تا یک کوکی واقعاً تغییر دهنده زندگی باشد! شیرینی های اسکار گردویی، به عنوان گزینه پذیرایی برای عید نوروز در کنار چایی و قهوه سرو میشود. دستور العمل ساده شیرینی های اسکار گردویی فقط با تعداد انگشت شماری مواد ساده تهیه شده است. گردو، پودر شکر قهوه‌ای، فقط کمی آرد و وانیل، سپس به راحتی پخته شوند. زیرا شیرینی ها بسیار ساده تر از آن چیزی که فکر می کنید، تهیه شده اند. بنابراین، دستورالعمل های گام به گام را دنبال کنید تا شیرینی های اسکار خوشمزه را درست کنید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید. (همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.حالا در کاسه ای پودر هل سائیده شده و آرد را ریخته، 3 مرتبه الک کنید و آن را کنار بگذارید. 

3.کاسه مناسبی برداشته، مارگارین و پودر شکر را به همراه هل خوب مخلوط کنید، با همزن برقی آن را بزنید تا یکدست و سبک و لطیف شود.

4.در ادامه تخم مرغ کامل، زرده تخم مرغ را با وانیل افزوده و دوباره با همزن هم بزنید تا فرم یکدستی بگیرد.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا شیرینی شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

5.حالا هل و آرد الک شده را به تدریج  به این ترکیب طي سه مرحله و به تدریج اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدست و یکنواخت شود، حالا باید از لیسک استفاده کنید، به طوریکه آرام و دورانى به نحوی كه مواد کاملا مخلوط  شود، مرتبا هم بزنید.(الک کردن برای این است که هوادهی در آرد ایجاد شود و اکسیژن بیشتری به آرد بدهیم تا آرد سبک تر شده و کیفیت شیرینی ارتقا یابد.)

6.حالا روی ظرف خمیری را سلفون کشیده یا در پلاستیک فریزر، به مدت چند ساعت در جای خنک در دمای اتاق و یا در یخچال استراحت دهید.

7.در همین حین، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.)

8.بعد از اینکه خمیر شما آماده شد، به شکل زیر آنها را فرم دهید.

طریقه فرم دهی شیرینی ها

9. یک گلوله خمیر بین 1 ½ تا 2 قاشق غذاخوری اندازه معمولی است که برای شیرینی های خوشمزه و آب شده در دهان توصیه می شود.می توانید آنها را کوچکتر کنید، که آنها سریعتر پخته می شوند.(با دستان خود توپ ها را شکل دهید یا از قاشق کوکی استفاده کنید. آنها را روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید.)

10. دست هایتان را با روغن فندق خوراکی یا کره آب شده کمی چرب کنید. حالا از خمیر گلوله‌های کوچکی به اندازه فندق درست کرده و در سینی فر بچینید. آنها را کمی صاف کنید، فقط برای اینکه حالت توپ های کوچک به آنها بدهید. کوکی ها در فر زیاد پف نمیکنند، زیرا حاوی بکینگ پودر نیستند.

11.حالا که همه ی شیرینی ها، یک دست و یک شکل شدند، سپس به ترتیب ابتدا در سفیده تخم مرغ  و بعد در گردوی نگینی شده بغلطانید.

12.شیرینی های آماده شده را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و اجازه دهید، به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 150 درجه فارنهایت بپزند. ( لبه های شیرینی ها فقط باید طلایی باشد. مراقب شیرینی ها باشید چون سریع قهوه‌ای می‌شوند و چیزی که می‌خواهید یک قوام کم رنگ و تازه پخته شده است. تا زمانی صبر کنید که کمی طلایی شوند. اجازه ندهید قهوه ای شوند، در غیر این صورت خیلی ترد و شیرینی کمی کره ای خواهند داشت که فرم اصلی شیرینی بدین گونه نیست.

13.همچنین به شیرینی ها اجازه دهید 30 دقیقه در سینی خنک شوند و سپس آن ها را به توری منتقل کنید تا کاملا خنک شوند. 

نکات دستور غذا

برشته کردن گردو

- برای اینکه به گردو ها طعم خوشمزه تری در شیرینی بدهیم، بهتر است گردوها را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم بزنید تا نسوزد و برشته معطر شوند.
- یا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) گرم کنید و نیمه های گردو را روی یک ظرف شیشه ای ضد حرارت قرار دهید. بعد آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید تا برشته و معطر شوند.
- بعد آنها را روی یک کاسه یا بشقاب سرد خنک کنید.
- سپس روی تخته خرد کن قرار دهید و با استفاده از یک چاقوی تیز گردو ها را ریز خرد کنید. آن ها را برای استفاده در شیرینی کنار بگذارید.

- گردوی خرد شده - مطمئن شوید که تازه هستند! همچنین می توانید آنها را با چاقو ریز خرد کنید. یا آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و خرد کنید.

- هنگام فرم دادن شیرینی ها، سعی کنید اندازه آنها یکنواخت باشد تا یک اندازه بپزند.

- این شیرینی ها برای پختن در تعطیلات، یا به عنوان هدیه غذای خانگی عالی هستند.

- انتخاب آرد: اگر می خواهید شیرینی ها به خوبی ذوب شوند، از آرد شیرینی استفاده کنید. آرد همه منظوره سالهاست که استاندارد این شیرینی ها بوده و به خوبی عمل می کند.

نحوه نگهداری

مطمئن شوید که شیرینی اسکار را در یک ظرف دربسته در دمای اتاق نگهداری میکنید و شیرینی های شما  2 تا 3 هفته باقی می مانند، این کار باعث می شود، شیرینی ها نرم شوند و از سفت شدن آن ها جلوگیری میکند.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.

- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
- وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.

- وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی اسکار گردویی را درست کنید ولذت ببرید.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی اسکار گردویی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.