مجله خوراکی ها گروه های غذایی میوه ها
داروخانه ای به نام سیب (۳)

داروخانه ای به نام سیب (۳)

سمانه سادات متینی سمانه سادات متینی در 30 شهریور 1401 magfood.ir/C
فهرست مطالب

در دو مقاله ی قبلی خواصی بی نظیر را از سیب بیان کردیم. در این مقاله مطلب را با بیان تجربیاتی از سایر پزشکان ادامه می دهیم :

دکتر گلیوردهاورز، غذا شناس نامی جهان، در کتاب های خود از سیب درختی توصیف زیادی کرده است و سرگذشت دکتر بیرشربنر سوئیسی را بیان می کند.

دکتر بیرشربنز طبیب جوانی بود که تازه از رشته ی پزشکی فارغ التحصیل شده بود و مبتلا به یرقان شد. او در بستر ییماری بود و هر غذایی نزد او می بردند یا تجویزمی کردند میل نداشت و لب به آن نمی زد. یک روز همسرش بر بالین اوسیب قرمز تازه ای را قاچ می کند و دکتر بیرشربنز ان را با اشتها میل می کند و بادیدن این موضوع سیب بیشتری را تناول می کند و تا چند روز تنها خوراک او سیب می شود. بعد از چند هفته او از بیماری رهایی می یابد و کلنیک مشهور خود را تاسیس می کند و بیماران زیادی را با میوه و سبزی درمان می کند.

 

- سیب و آرام بخشی :

سیب بعلت‌ فسفری که دارد سیستم عصبی را تقویت می کند، قدرت تعقل  و تفکر را زیاد می کند و ارام بخش و خواب آور است. 

بسیاری از روستائیان فرانسوی که سن شان بالاست و در اثر کهولت سن کم خواب می شوند، اگر قبل از خواب سیب نخورند خوابشان نمی برد. به همین دلیل از روی تجربه بهترین و موثرترین داروی خواب آور را سیب درختی تازه و رسیده می دانند.

 

- رفع بوی بد دهان :

افرادی که بوی بد دهان شان برای خودشان و اطرافیان آزار دهنده است، ابتدا مقداری جعفری را یک ربع بجوند و بعد یک سیب درختی را بعد از خوب جویدن میل کنند.

 

-رفع سرفه :

برای درمان انواع سرفه، ۳۰ گرم شکوفه ی درخت سیب را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد میل نمائید.

 

- درمان زخم :

مخلوط آب سیب با روغن زیتون و یا کوبیدن سیب و بعد خیس خوردن در آب سیب، مرهمی برای معالجه ی زخم های شدید خواهد بود.

 

- رفع درد چشم : 

اگر سیب قرمز را پوست کنده و وسط آن رادر بیاورید و بپزید و بعد بشکل ضماد روی چشم قرار دهید، درد چشم را درمان می کند. سیب رنده شده هم اگر روی چشم قرار گیرد برای مداوای چشم ضربت دیده مناسب است.

 

- کبد و پاکسازی بدن :

مصرف یک عدد سیب صبح ناشتا باعث پاکسازی بدن است.

سیب کارکرد کبد را در بیماران رماتیسمی، نقرس، چاقی، امراض ریوی و ... نرمال می کند. در برطرف شدن سنگ کلیه و سنگ صفرا نیز موثر است.

سیب زندگی بخش و نشاط آور است. و تحفه ای بهشتی برای انسان است .

 

برچسب ها: سیب
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.