مجله خوراکی ها دستورهای غذایی کیک و شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی

محدثه ابراهیمی محدثه ابراهیمی در 04 شهریور 1402 magfood.ir/5O
فهرست مطالب
مواد لازم
مواد لازم میزان
آرد سه صفر (آرد شیرینی) 100 گرم
تخم مرغ 1 عدد
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چای خوری
روغن صاف 80 گرم
زعفران دم کرده 1 قاشق چای خوری
وانیل یک هشتم قاشق چای خوری
پودر دارچین به مقدار لازم
پودر شکر 130 گرم
کره 25 گرم
کشمش 60 گرم

طرز تهیه

کوکی های کشمشی به دلیل بافت نرم و طعم شیرینشان بسیار محبوب هستند. خمیر این کوکی‌های خانگی، به سرعت درست می‌شود و حتی میتوانید با قاشق‌ آنها را روی یک سینی فر بریزید. 
چیزی که میشود در مورد این خمیر کشمشی بیان کرد این است که درست کردن آن بسیار آسان است. فقط این است که همه مواد را با هم ترکیب کنید. حالا سوالی که ممکن است مطرح شود این است که از چه نوع کشمشی استفاده کنیم؟ اگرچه من دوست دارم در این کوکی ها از کشمش تیره استفاده کنم، می توانید از کشمش طلایی نیز استفاده کنید. کشمش تیره و طلایی هر دو باید از انگور بدون هسته خشک شده باشند. تفاوت این است که کشمش تیره در آفتاب خشک می شود که به آن ظاهر چروک شده تیره می دهد، در حالی که کشمش طلایی ابتدا با دی اکسید گوگرد تصفیه می شود تا از تیره شدن آن جلوگیری شود و سپس در هوا خشک می شود تا رنگ زرد طلایی باقی بماند. کشمش نیز مانند خرما دارای قند بالایی است و منبع خوبی از ویتامین ها و آهن است. به دلیل محتوای قند بالایی که دارند، رطوبت را حفظ می کنند که این شیرینی ها را برای چند روز نرم نگه می دارد. درادامه با طرز تهیه این شیرینی سنتی خوش طعم آشنا شوید.

1.مواد اولیه را در دمای محیط قرار دهید.(همیشه قبل از پختن کیک و شیرینی مطمئن شوید که موادی مانند کره، تخم مرغ، شیر، ماست و غیره در دمای اتاق هستند، مگر اینکه دستور غذا خلاف آن را نشان دهد! این تضمین می کند که آنها راحت تر در خمیر ترکیب می شوند و منجر به بافت کلی بهتر می شود. برای بهترین نتیجه، 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از پخت همه مواد را از یخچال خارج کنید.)

2.یک ظرف مناسب بردارید و مقداری کره را بگذارید تا در حرارت ملایم آب شود. بعد که کره آب شد، آن را از روی حرارت برداشته و کشمش را به همراه دارچین به آن اضافه کنید. و یک ساعت کامل صبر کنید تا کشمش در مخلوط کره باقی بماند. اینجاست که جادو اتفاق می افتد، و این کلید موفقیت این دستور غذاست.

3.ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر را با روغن و آرد برنج چرب کنید و یا با کاغذ روغنی بپوشانید. پوسته کاغذ روغنی را نیز اسپری روغن کنید.(در ضمن استفاده از کاغذ روغنی برای راحت تر جداشدن شیرینی ها از سینی توصیه میشود، لازم به ذکر است، باید اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شود تا بتوان به راحتی آن را از سینی جدا کنید، اگر زمانیکه شیرینی ها داغ است آن را جدا کنید، شیرینی شما کاملا خورد میشود.) 

4.در ظرف مناسبی روغن و پودر شکر را با همزن برقی بزنید، تا حالت کرمی به خود بگیرد. 

5.حالا تخم مرغ را به آن اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.(مراقب باشید که اگر قطرات تخم‌مرغ ، به اطراف ظرف پاشیده است، آن را با لیسک کاملا جمع و سپس با موادتان ترکیب کنید، تا کیک شما بوی تخم مرغ نگیرد.)

6.پس از دور گیری ظرف با لیسک، حالا وانیل و رنده پوست پرتقال را به آن افزوده و مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شود.

7.حالا کاسه کوچکی را برداشته، آرد و کشمش را داخل آن مخلوط کرده و سپس در درون مواد بریزید.

8. بعد خمیر کشمشی را داخل قیفی با سر ماسوره ساده بریزید و سپس با فاصله از همدیگر در سینی  بچینید.

حالا که همه ی شیرینی کشمشی ها، یک دست و یک شکل شدند، سینی را در طبقه بالاتر از وسط قرار دهید و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید.

9.بعد از پخت آنها را از فر درآورده، و بگذارید سینی فر در جای خنکی باشد. این کوکی ها بسیار ترد و شکننده است، پس آنها را با احتیاط جابجا کنید.

نشانه های پخت شیرینی

- اگر زیاد شیرینی درست می‌کنید، می‌دانید که هر تغییر جزئی در دستور غذا می‌تواند به راحتی بافت و طعم را تغییر دهد. راه‌های زیادی برای تغییر شیرینی پخته شده توسط شما برای بهتر شدن وجود دارد. برای شیرینی، فقط مواد تشکیل دهنده نیست، بلکه مدت زمانی که در فر سپری می شود نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. لذا به این تکنیک ها توجه کنید تا شیرینی  با کیفیتی داشته یاشید.

- لبه های قهوه ای طلایی:  یک شیرینی کاملاً پخته شده دارای لبه های روشن و قهوه ای طلایی خواهد بود. اگر لبه ها قهوه ای تیره یا مشکی هستند، آنها را زیاد پخته اید. از طرف دیگر، اگر رنگ پریده بدون رنگ قهوه ای عسلی باشد، هنوز آماده نیستند.
- دارای سطح یکسان: یک شیرینی که به خوبی آماده شده باشد، سطح بالایی یکدست و کمی سفتی خواهد داشت. اگر سطح آن سخت باشد، شیرینی بیش از حد پخته می شود. با این حال، اگر سطحش هنوز مرطوب است، شیرینی هنوز آماده نیست.
- شیرینی به کاغذ روغنی نچسبیده است: شیرینی ها در حین پخت سه مرحله را طی می‌کنند و دو مرحله از آنها شامل چسبیدن به کاغذ است. 
وقتی شیرینی ها را روی سینی قرار می دهید، بسیار مرطوب می شوند و به کاغذ پخت می چسبند. این کار تا زمانی که شیرینی کامل پخته شود ادامه خواهد داشت.
وقتی شیرینی کاملاً آماده شد، شل می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. اما وقتی شیرینی بیش از حد پخته شد، دوباره شروع به چسبیدن به کاغذ پخت یا روغن می کند. این اتفاق می افتد زیرا شروع به از دست دادن رطوبت بیش از حد می کند و باعث می شود که به کاغذ بچسبد. امیدوارم که به تمامی نکات توجه کنید و این شیرینی کشمشی را درست کنید ولذت ببرید.  

طریقه نگهداری و فریز کردن

-پس از پخته شدن، شیرینی ها را در ظرف درپوش دار در فضای اتاق نگهداری کنید. آنها برای چند روز تازه می مانند.

-خمیر را می‌توانید از قبل درست کنید و قبل از پخت و پز تا 2 روز در یخچال قرار دهید (با نایلون محکم بپوشانید). 

راز درست کردن بهترین کوکی های کشمشی

راز این است که قبل از اینکه کشمش به خمیر اضافه شود، آنها را به مدت یک ساعت در کره ذوب شده دارچین و وانیل قرار دهید. آنها نرم و سرشار از طعم می شوند. حالا تصور کنید که همه اینها با ترکیبی دوست داشتنی و عالی از یک کوکی نرم و ترد کنار هم جمع شده است.

برچسب ها: شیرینی, شیرینی خشک, شیرینی کشمشی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.